Elektriautodest
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Bensiin / 12,2 kwh/kg / erikaal 0,76 / 35% kasutegur / 1,7 EUR/L teeb hinnaks 0,52 EUR kWh
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Bensiin, kulu 6l/100 km, 1,7€/l - teeb 100 km hinnaks 10,2€EH.INS. kirjutas: 15 Aug 2024, 11:31 Elekter kWh 0,45 EUR / kasutegur 90% teeb hinnaks 0,5 EUR kWh
Bensiin / 12,2 kwh/kg / erikaal 0,76 / 35% kasutegur / 1,7 EUR/L teeb hinnaks 0,52 EUR kWh
Elekter, kulu 20kWh/100 km, 0,45€ kWh, võime jagada veel 0,9'ga, laadimiskaod jms - teeb 100 km hinnaks 10€
0,35€ /kWh puhul siis 7,78€ ja 0,2€/kWh puhul siis 4,4€
Lisaks, linnas "võtab" elektrikas märgatavalt vähem, fossiil seevastu pigem rohkem.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Lihtsalt viitasin võimalikule arvutusele
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Suht samasse "auku". Ehk et kui ainult kiirlaadijaid kasutada, siis võrreldavas "kütuse" hinnas bensukaga suurt vahet pole.EH.INS. kirjutas: 15 Aug 2024, 12:19 Arvutada võib igat moodi...
Lihtsalt viitasin võimalikule arvutusele
- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
Seleta vähem peast lihtsatele, mismoodi ta magamise ajal "autot laeb"? Minu teada laadib auto automaatselt, juhist sõltumata.ping kirjutas: 15 Aug 2024, 10:35
Ehk kas siis kui autojuht tööajast laeb autot ja samal ajal magab, siis peab magamise arvestama tööaja sisse?
![]()
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Kui tegu on töösõitudega, siis reisil laadijates seistud ja laadimiseks kulunud aeg tuleks ka tööaja sisse arvestada vastavalt Tõõ- ja puhkeaja seadusele ning arvestada see ka kuluks.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Vedelkütuse jaoks toodetud kanistritesse peabki jääma sisse 10% paisumisruumi.võhik kirjutas: 15 Aug 2024, 09:12 ... oma murutraktorile jm bensutarbijatele igasuguste erinevate õõnsate anumatega kütust ostes on mul pidevalt tunne, et 10% saan alati petta...
või on siis nende anumate algsed müüjad tootjad nii helded, et on andnud alati 10 % rohkem toodet, kui sildile märgitud...?
Õli ja teiste normaaltemperatuuril mitteauruvate vedelike kanistritesse jäetakse vähem paisumisruumi.
Metallkanisritesse on vormitud sisse õhukott, et rohkem täita ei saaks aga kui kanistrit viltu hoida, siis mahub ka sellesse 22 liitrit. (tuunitud kanistrisse isegi 26L.)


-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Jah km kulus on vahe väike, kuid on suur vahe ja see vahe seisneb laadimisele vs tankimisele kuluvas ajas. Vähemalt ei ole fossiilkütuste tanklates enam 2-3 tunniseid järjekordi, kuid EV puhul need on juba tekkinud. Vaadake juutuubist ise.
Hetkel tundub mulle EV laadimisele kulunud aeg elu mõttetu raiskamisena.


Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Viide oli pigem sellele, et argument "kütus odavam" pole suuresti argument...
Kui tõid juba välja kasutusmugavuse siis lisa juba ka soetusmaksumus
PS
Ning jah-jah / teatud juhtudel on "kütuse hind" argument...
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 546
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 14 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas võhik »
Minu kasutuses olevatel õõnsatel anumatel on algse produkti deklareeritud mahu tähistamiseks miski kriips vastava numbriga korpusesse pressitud. Keegi igatahes saab petta - kas mina benssu ostes või tootja algset produkti müües. Paisumisuum on niigi pealeselle.
Bensiini ja elektri kWh maksumust võite niimoodi võrrelda, kui kasutate benssu bursuika kütmiseks, muud tegurid on teil ebatäpsed... 100 km kulu ja mootori kasutegur.. ma tulin äsja Muhust 2,8 tonnise autoga kuluga 15,1 kWh/100 , Poola kiirteedel 120 km/h stabiilselt 18 kWh/100.
Ja ostuhind bensu puhul tekitab rahvamassides raevu või õnnetunnet , kui vastavalt kasvab või kahaneb sendi liitri kohta (ehk muutus kuskil 6-7 %) , elektri hankimise hind aga võib kõikuda vahemikus 0 - 100+ senti (seda viimast õnnestus sujuvalt maksta ka 11 kW aeglastes AC laadimispesades saksa tänavatel)
Juutuubis näidatakse igasuguseid veidrusi, mis maailmas esineb, ka seda kuidas üks Teslaga mees tavalise bensutankuri järjekorras seisis ja pärast voolikut kuhugi torgata ei osanud.. ise ma pole kordagi ühegi avaliku laadija taga järjekorras oodanud - lihtsalt seetõttu, et kunagi pole vaja olnud....
Ju siis elektriautode kasutamise praegune korraldus ja laadimistaristu sobib mulle...

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 54 korda
- On tänatud: 70 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
Need anumad mida korduvkasutad ei ole selleks mõeldud, ammugi mitte täppismõõtmiseks. Tanklaid kontrollitakse aeg-ajalt täppismõõteriistadega vastava ala spetsialistide poolt.võhik kirjutas: 15 Aug 2024, 23:02 Sellepärast ma Urmase diislimaksumust küsisingi, et kas see 10 senti/km ka reaalsuses pikas plaanis paika peab?
Minu kasutuses olevatel õõnsatel anumatel on algse produkti deklareeritud mahu tähistamiseks miski kriips vastava numbriga korpusesse pressitud. Keegi igatahes saab petta - kas mina benssu ostes või tootja algset produkti müües. Paisumisuum on niigi pealeselle.
Bensiini ja elektri kWh maksumust võite niimoodi võrrelda, kui kasutate benssu bursuika kütmiseks, muud tegurid on teil ebatäpsed... 100 km kulu ja mootori kasutegur.. ma tulin äsja Muhust 2,8 tonnise autoga kuluga 15,1 kWh/100 , Poola kiirteedel 120 km/h stabiilselt 18 kWh/100.
Ja ostuhind bensu puhul tekitab rahvamassides raevu või õnnetunnet , kui vastavalt kasvab või kahaneb sendi liitri kohta (ehk muutus kuskil 6-7 %) , elektri hankimise hind aga võib kõikuda vahemikus 0 - 100+ senti (seda viimast õnnestus sujuvalt maksta ka 11 kW aeglastes AC laadimispesades saksa tänavatel)
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 546
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 14 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas võhik »
Igaks juhuks ei hakka kontrollima.. riku veel enesel tuju ära..
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 54 korda
- On tänatud: 70 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Täpselt sama EV vs "tavaauto"...
Ei väsi kordamast, et seni kuni "keegi midagi sunniga pähe ei määri" on kõik OK
PS
Hakkasin hiljuti vaatama uut "teist autot" ja tuleb välja, et osa "marke" mida kaaluks ei olegi enam saadaval sellisena nagu tahaks so bensiinina, ainult mingid "kerghübriidid", "täishübriidid", EV-d
Polegi midagi teha - peab vaatama aasta / paar vanemat
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Uute autode puhul tuleb arvestada, et tehas on kõvasti piiranud kasutatud elektroonikajuppide ristkasutamist ehk valideerib asendamiseks vaid uusi originaalosi.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Aga ei vaja ega taha seda
Ei taha ka tasuta (selles mõttes, et kui "elektriajam" oleks tasuta) või ka siis kui sellega kaasneks allahindlus
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Ei oma, sest ei ole tundnud vajadustsellise statistika kohta. Kui oled valmis tegema ettemaksu mu raamatupidajale nii paarsada eurokest, võin anda talle ülesande summad kokku lüüa. Kõik kulutšekid on olemas.võhik kirjutas: 15 Aug 2024, 09:12 Urmas, ega su raamatupidaja ei oma äkki exceli tabelit, kust kogu selle Dokkeri põletatud diisli hinna ühe hiireklõpsuga kokku saaks lüüa? Kui suur see summa selle 220 Mm kohta


-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Aga õige on see, et ei ole vaja veduri ees ennast surnuks joosta ja veel oma raha eest..
Parem istuda mugavalt rongis sees...
Ehk siis Eesti on eel-eelviimane riik mis peaks elektriautode ostuks miskit toetust maksma...
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Ega aurumasinatest ka enne ei loobutud kui tulid asemele tunduvalt efektiivsemad fossiilidest käitatavad masinad. EV puhul on minu jaoks ainuke argument see, et kasutusel ei tekita heitmeid nagu naftasaaduste põletamisel. Hakataks ausalt rääkima, et kui roheline on EV-de "kütus", oleks päris huvitav lugeda. Gaas oleks nagu "roheline" ja selles toodetud elekter kah roheline, aga kas gaas ikka on taastuv loodusvara? Minu teada mitte.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Kuigi päikesepaneeli jaoks vajalik füüsikaline efekt avastati juba 50- ndatel vist, oli paneelide tootmishind tollal 300 USD/vatt. 50 aastat ei toimunud suurt midagi kuid alles siis kui Saksamaa hakkas asja riiklikult toetama, hakkas tehnoloogia arenema. Päikesepaneelide toetusskeem kestis Saksamaal üle 10 aasta, tänaseks on elemendi tootmishind on kukkunud alla 10 sendi/vatt ja sellest saanud ülemaailmne buum kohe-kohe mahuga 1 TW aastas Pea siis ka 10 TW aastas ära ei tule.
Võrdluseks - sama vana on ka idee termotuumareaktoriga vesinikku heeliumiks põletades vett keeta ja auruturbiini ringi ajada.... Miljardeid on sisse tambitud ja tambitakse veel...elektrit ei kuskil...
Elektriautode globaalsed tootmisnumbrid kasvavad riikide toetustest hoolimata edaspidi ise...
Oleks see termotuumaraha kohe kõik PV alla pandud, kasvataks araablased äkki juba mõnda aega äraelamiseks jälle kaameleid....?
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Täpselt sama on ka ükskõik mille muu hankimisega, inimene (kelle käes on "rahakott") võtab ikka selle, mida tahab ja kõige mõistlikumaks peab, mitte, mida kaaskondsed "soovitavad"EH.INS. kirjutas: 15 Aug 2024, 23:57 Mida / kuidas / mille alusel jne võrrelda, mis metoodikat kasutada / millised järeldused teha jne, jne on nii subjektiivsed, et pole mõtete arutatagi...
Täpselt sama EV vs "tavaauto"...
Ei väsi kordamast, et seni kuni "keegi midagi sunniga pähe ei määri" on kõik OK
PS
Hakkasin hiljuti vaatama uut "teist autot" ja tuleb välja, et osa "marke" mida kaaluks ei olegi enam saadaval sellisena nagu tahaks so bensiinina, ainult mingid "kerghübriidid", "täishübriidid", EV-d
Polegi midagi teha - peab vaatama aasta / paar vanemat
Aga foorumis võib sõna võtta küll, sh ka vastukaaluks, kui keegi mõne ilmse nonsensiga lagedale tuleb.
Kui ise peaks hetkel uut "esimest autot" valima, ("teine auto" on kindlasti fossil), siis kaaluks küll tõsiselt ka uusi pistikhübriide, milledel puhta elektriga 100+ km "ranget". Tööpäevasõidud saaks kõik elektriga ja kui ette võtta mõni "pühapäevatiir" või "offgridis" nädalakese veeta, siis ei peaks vahepeal laadijaid külastama. Aga võib-olla jääks eelistusse siiski elektrikas.
See, et hübriid on keerukam, ei ole mingi argument, oluline on garantii ja teh tugi. Olen ise sõitnud sellistega, aku pealt toimib sama sujuvalt kui elektrikas. Ei ole ka kuulda, et pistikhübriididega rohkem probleeme oleks kui fossiilidega. Ja kui üks jõuseade tõrgub, siis saab teisega ikka edasi


(Tehniliselt veel eriti huvitav oleks sisuliselt elektrikas, aga millel on lisaks suht väikse võimsusega vibratsioonivaba mootori põhjal tehtud "range extender". See teema läks mõned aastad tagsi lootustandvalt käima, aga on praeguseks soiku vajunud. Põhujs ilmselt selles, et igasugune fossiljõuseade on siiski "out"
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Garantiist ei räägiks enne kui on selged tingimused
Aga tekikaks küsimuse, et kui paljudel nn "hübriididel" on MÄRKIMISVÄÄRNE "ajalugu"?
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Hetkel ei ole teema õnneks (minu puhul) ka aktuaalne.EH.INS. kirjutas: 16 Aug 2024, 09:58 Teoorias on asi nagu õige
Garantiist ei räägiks enne kui on selged tingimused
Aga tekikaks küsimuse, et kui paljudel nn "hübriididel" on MÄRKIMISVÄÄRNE "ajalugu"?
Aga arvestama peaks kindlasti, et kasutad autot garantiiaja jooksul ja siis võtad uue ja annad vana tagasi.
Pistikübriide on ikka mõned aastad juba toodetud, aga varasemalt oli elektriga "range" 50 ... 80 km vahel, mis on veid vähe.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Või siis oma elamisse õuepistikupesa hankimisest. Küll autod järele ja edasi arenevad.
Minuarust on Urmas oma kodus mitmeid kapitaalseid ümberehitusi teinud - keldrisse oma keskküttekatla ja ja pärast sellele lisaks soojuspumba pannud. Suht suured ja naabritega kooskõlastamist nõudvad ettevõtmised minuarust.
Selle soojuspumba välisosa varjestuskasti (ega KOV seda 'jõledust' ometi varjestamata luba ?) külge peaks ju olema lihtne oma autolaadimispesa panna - ?
Urmas ..ära võta isiklikult.. ma lihtsalt toon näite sinu varal, et palju keerukamate asjadega saavad inimesed kui tahavad hakkama, aga mõne pisiasjaga mitte, kui ei taha....
Ka mina arvasin, et PHEV " range" võiks olla ikka üle 100 aga siis sain aru, et kui juba üle selle, siis milleks üldse paagiga miskit naftat kaasa vedada ....?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Tankureid kontrollitakse jooksvalt 10L mõõdunõuga ja väiksema või suurema koguse tankimisel võib saadud vedeliku kogus erineda.RaJy kirjutas: 15 Aug 2024, 23:21 ....
Need anumad mida korduvkasutad ei ole selleks mõeldud, ammugi mitte täppismõõtmiseks. Tanklaid kontrollitakse aeg-ajalt täppismõõteriistadega vastava ala spetsialistide poolt.
Tankurite perioodilisel taatlemisel kasutatakse ka suuremaid nõusid aga pumba reduktsiooniklappi abil saab tankuri omanik ekspluatatsiooni käigus mõningal määral näitu mõjutada.
Tankuri tareerimisel peab tankimispüstoli päästik olema teises asendis, et pumbale oleks tagatud vasturõhk, stabiilse mõõdutulemuse saavutamiseks.
Kulunud mõõtja puhul võib vasturõhu puudumine suurendada näitu isegi kuni 10% ja vastavalt väheneb väljastatav kogus.
Kui püstol teises asendis ei lukustu või täispaagi tankimisel rakendub enne paagi täitumist "pumba ajapiirang, pump seiskub", siis suure tõenäosusega on sellist tankurit tuunitud.

- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring