Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1270
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 76 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

oleneb mida selle TCO all siin täpselt silmas peetakse.
kas TCO - "total cost optimization"
või TCO - "Total cost of ownership"

Tavaliselt TCO all viimast kohanud, mis võiks eesti keeles tähendada "elutsüklikulud", peamiselt ettevõtluses mõõdetakse ja hinnatakse selle järgi masinaparki.
Lõplikku TCO-d tahta mõõta, saab seda teha ainult tagantjärele, ehk sõidukite puhul, sõiduk on kas lõplikult amortiseerunud ja läheb kaalule (vanarauahind), või sõiduk realiseerida järelturul, läheb saadud raha arvutustesse ja saab lõpliku TCO, näiteks arvutada välja palju tegelikult 1km läbimiseks kulutati.
Tegelikult ettevõtetele pakutakse ka kindlama rahalise plaaniga sõidukeid, kus isegi tagasiostukohustus/hind võib olla kokku lepitud - ettevõte saab arvestada suhteliselt kindla püsikuluga.
Omaette teema on, kes mida TCO arvutustesse kaasab, kas ikka lähevad kirja kõik sõidukiga seotud kulud, alates soetuskulust, kindlustused, hooldused, remondid, rehvid-klaasipuhastid, klaasipesuvedelik, kütus, autopesu, jne-jne või ainult suuremad püsivamad kulud ja igat autopesu või lõhnakuuske ei kaasa.

Väidetavalt need kurikuulsad pikad hooldusvälbad a'la 30 000km järel jne olevat praktikasse juurdunud just konkurentsi tõttu, kus ettevõtted jälgivad nt sõidukipargi soetusel eeldatavat 5 aasta TCO kulu, ja kui sõidukil teha 2x harvem hooldusi, kestab sõiduk selle 5 aastat kenasti ära, ja autotootja esindus saab hinnapakkumistes rõhuda paremale TCO-le - ehk edestada kõrgema tCO-ga konkurente ja müüa rohkem sõidukeid.
Mehhaanikud ja remonditöökojad räägivad teist juttu, kuidas tungivalt on soovitatav neid pikkasid hooldusintervalle ikkagi vältida ja õlivahetusi jm teha tihedama graafiku alusel.
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 991
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 28 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

A23 kirjutas: 19 Juul 2024, 21:40
Mustri sügavus silma järgi veits väiksem küll.
Trollid või juba nädalavahetus? Loodetavasti ehitusel natuke täpsemad mõõtevahendid käsil, kui svipsis silm ja teadmata vanuses kiilakas rehv.

Sellest teadmisest austet ludiidid küll midagi kõrva taha ei pane,aga teeme siis võrdluse Hankooki EV vs mitte EV rehvidest, sama seeria, Ventus S1 Evo3. Mõõdud tollides, kuna need netist esimesena kättesaadavad

Ventus S1 Evo3 EV 225/55 ZR19, Taycani mõõt: 8/32 tolli.
Ventus S1 Evo3 erinevad mõõdud (Taycani mõõtu polegi): ...

..
.
7.5 kuni 9.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1101
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

pancho villa kirjutas: 19 Juul 2024, 22:06
A23 kirjutas: 19 Juul 2024, 21:40
Mustri sügavus silma järgi veits väiksem küll.
Trollid või juba nädalavahetus? Loodetavasti ehitusel natuke täpsemad mõõtevahendid käsil, kui svipsis silm ja teadmata vanuses kiilakas rehv.

Sellest teadmisest austet ludiidid küll midagi kõrva taha ei pane,aga teeme siis võrdluse Hankooki EV vs mitte EV rehvidest, sama seeria, Ventus S1 Evo3. Mõõdud tollides, kuna need netist esimesena kättesaadavad

Ventus S1 Evo3 EV 225/55 ZR19, Taycani mõõt: 8/32 tolli.
Ventus S1 Evo3 erinevad mõõdud (Taycani mõõtu polegi): ...

..
.
7.5 kuni 9.
Sõidetud on sellega, ei saa salata. Kui sügav muster uuena oli - pole mõõtnud, tollal pole ka olnud huvi nina lähedale panna. Nüüd vaatasin, hakkas ev tähis silma, võimalik, et elektrika tarvis mõeldud...
Võib-olla jah sõidetud rehvi puhul mustri sügavusest pole sünnis rääkida, aga see paistab disainilt küll rohkem "slickim" olema kui fossiilidel harjunud nägema. Seda on tunda ka kui nt muru peal natuke järsemalt gaasi anda
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 991
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 28 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

ping kirjutas: 18 Juul 2024, 20:53
E-autode rehvimuster on ca poole madalam ja kui panna alla raskele autole sobiva kaaluindeksiga kaubikurehvid (C) siis ei jää sõidumugavusest enam suurt järgi.
Ülevaatusel kontrollitakse ka rehvide vastavust auto passis märgitule.
:hello:

Ootan vastust oma vastusele, jutupaunik.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5530
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Pilt
Pilt
https://www.dailymail.co.uk/money/cars/ ... KjYwzlNQjg
Siit saab väikse ülevaate, et kuivõrd käesoleval aastal on ostjad "suuri ja pikki" autosid EU's himustanud.

Sakslane on omamaisele tootjale truuks jäänud ja ca 1/2 VW toodangust on ostetud Saksas:
https://de.statista.com/statistik/daten ... utschland/
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 991
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 28 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

Ollu jälle alzheimeriga hädas, vasta ikka vanadele küsimustele, enne kui oma ideoloogiat edasi ajad.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

Hea on lugeda, kuidas igaüks vaatab oma mätta otsast EV autode omamist või vihkamist.

Urmas, kahjuks fosiilsele pirukale tõesti puudub hetkel EV piruka näol vastane, sest 16-20k€ maksvale Daciale on raske leida EVga asendust, seega sina peaksid oma sõitudeks hetkel veel kasutama fosiilkütusega autot.

Teised kes siin kirjutavad, et nende fosiilauto on megaöko ja odav pidada. Vabandust aga ma ei soovi sõita 15-20a vana autoga. Ma soovin sõita uue ning mugava autoga, kuhu mahub tagaistmele ilusti ära 3 last, pagassi lastevanker ja natukene pagasit ning mis on vähemalt 170+kW mootoriga (see on minu kiiks). Kui võtta nüüd nendele tingimustele vastav fosiilmootoriga auto, siis selliste autode hind on enamjaolt 50 000€. Sõitsin just 3 nädalat skodaga, kuna rendist anti selline, siis kui nüüd sain lõpuks oma Teslasse istuda ja te isegi ei kujuta ette kui mõnus tunne see oli. Umbes nagu istuks zigullist bemmi.
Sõiduulatusest EV'ga, siis 100% täisakuga talvel ca 350km ning suvel 500km. Minu jaoks selliseid päevi on aastas vähe, kus ma sõidan rohkem ning kui sõidan, siis õnneks on meil kiirlaadijaid täna juba igal pool.
Lihtsalt EV'ga peab natukene muutma oma arusaama sõidu ulatust autol. EV'ga on igal hommikul sul see range olemas kui oled õhtul kaabli sappa pistnud ning laadimiskaabli auto külge panemine on selline 5 sekundi töö.

EV ei sobi kindlasti kõigile aga ma julgeks arvata, et kui keegi annaks teile EV vihkajatele proovida seda näiteks 2 nädalaks ning teil on kodus parkmiskoha kõrval laadia olemas, siis te muudaks oma meelt. 1-2 päevaga ei saa aru veel EV plussidest.
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 257
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

rst kirjutas: 24 Juul 2024, 10:29 Vabandust aga ma ei soovi sõita 15-20a vana autoga. Ma soovin sõita uue ning mugava autoga, kuhu mahub tagaistmele ilusti ära 3 last, pagassi lastevanker ja natukene pagasit ning mis on vähemalt 170+kW mootoriga (see on minu kiiks). Kui võtta nüüd nendele tingimustele vastav fosiilmootoriga auto, siis selliste autode hind on enamjaolt 50 000€. Sõitsin just 3 nädalat skodaga, kuna rendist anti selline, siis kui nüüd sain lõpuks oma Teslasse istuda ja te isegi ei kujuta ette kui mõnus tunne see oli. Umbes nagu istuks zigullist bemmi.
Siin 3 meest võrdlevad tund aega bemmi, polestari ja teslat. Tesla sõiduulatus ja laadimine saavad kiita aga materjalide kvaliteedi ja kõige muuga (mis suvaautost hea auto teeb) lähevad teised selgelt eest ära. Lühikokkuvõte: https://youtu.be/7R3Sf5IqB84?t=2950
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

Mingi youtube tegelase arvamus.
Mina olen sõitnud tänaseks 20000km teslaga ning i4 ühe päeva, kuid sama ajastu bemmidega küll ja enamgi ning nad on seest kõik samad. Jah BMW on materjalide kvaliteedis üle aga peabki olema kuna bmw maksab ca 80k€ ja tesla 55k€.
optimist88, mis teslaga ja kui palju sina kontkreetselt sõitnud oled?
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1101
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

rst kirjutas: 24 Juul 2024, 10:29 Hea on lugeda, kuidas igaüks vaatab oma mätta otsast EV autode omamist või vihkamist.

Urmas, kahjuks fosiilsele pirukale tõesti puudub hetkel EV piruka näol vastane, sest 16-20k€ maksvale Daciale on raske leida EVga asendust, seega sina peaksid oma sõitudeks hetkel veel kasutama fosiilkütusega autot.

Teised kes siin kirjutavad, et nende fosiilauto on megaöko ja odav pidada. Vabandust aga ma ei soovi sõita 15-20a vana autoga. Ma soovin sõita uue ning mugava autoga, kuhu mahub tagaistmele ilusti ära 3 last, pagassi lastevanker ja natukene pagasit ning mis on vähemalt 170+kW mootoriga (see on minu kiiks). Kui võtta nüüd nendele tingimustele vastav fosiilmootoriga auto, siis selliste autode hind on enamjaolt 50 000€. Sõitsin just 3 nädalat skodaga, kuna rendist anti selline, siis kui nüüd sain lõpuks oma Teslasse istuda ja te isegi ei kujuta ette kui mõnus tunne see oli. Umbes nagu istuks zigullist bemmi.
Sõiduulatusest EV'ga, siis 100% täisakuga talvel ca 350km ning suvel 500km. Minu jaoks selliseid päevi on aastas vähe, kus ma sõidan rohkem ning kui sõidan, siis õnneks on meil kiirlaadijaid täna juba igal pool.
Lihtsalt EV'ga peab natukene muutma oma arusaama sõidu ulatust autol. EV'ga on igal hommikul sul see range olemas kui oled õhtul kaabli sappa pistnud ning laadimiskaabli auto külge panemine on selline 5 sekundi töö.

EV ei sobi kindlasti kõigile aga ma julgeks arvata, et kui keegi annaks teile EV vihkajatele proovida seda näiteks 2 nädalaks ning teil on kodus parkmiskoha kõrval laadia olemas, siis te muudaks oma meelt. 1-2 päevaga ei saa aru veel EV plussidest.
:) Kes on omale emma-kumma "ainujumalaks" välja valinud, eks üritab oma valikut ka iga hinna eest õigustada, kes mõlemaga liiguvad, neil suht "kama 2".
Nii ühel kui teisel on omad plussid ja miinused. Elektrikale nt ei pane korralikku käru taha, samas linnapeal fossiiliga uhamine tundub ka jälle veidi nonsenss. Kuigi elektrikal üldiselt "range" väiksem, aga näitab seda üpris täpselt, kui just sõidurežiimi radikaalselt ei muuda. Fossiilil võib näiteks näidata, et on veel 50 km, aga edasi liikudes kukub iga reaalse kilomeetriga 2 km alla. Ütleks aga, et erijuhtumite tarvis võiks üks fossiil ka varuks olla.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5530
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

A23 kirjutas: 24 Juul 2024, 14:36 Fossiilil võib näiteks näidata, et on veel 50 km, aga edasi liikudes kukub iga reaalse kilomeetriga 2 km alla.
Ütleks aga, et erijuhtumite tarvis võiks üks fossiil ka varuks olla.
Sisepõletajad sõidavad isegi siis, kui osuti on nullis ja tuli põleb 70-100km edasi ja see tuleneb kiirteede mahapööramise vahemaade nõuetest.
Sisepõletajal saab 10L plänni autosse visata igasugu juhtumite vastu.
Ja e-autode laadimisjaamade max. vahe maanteedel on EU's ettenähtud 60km.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1101
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

ping kirjutas: 24 Juul 2024, 17:59
A23 kirjutas: 24 Juul 2024, 14:36 Fossiilil võib näiteks näidata, et on veel 50 km, aga edasi liikudes kukub iga reaalse kilomeetriga 2 km alla.
Ütleks aga, et erijuhtumite tarvis võiks üks fossiil ka varuks olla.
Sisepõletajad sõidavad isegi siis, kui osuti on nullis ja tuli põleb 70-100km edasi ja see tuleneb kiirteede mahapööramise vahemaade nõuetest.
Sisepõletajal saab 10L plänni autosse visata igasugu juhtumite vastu.
Ja e-autode laadimisjaamade max. vahe maanteedel on EU's ettenähtud 60km.
:hello:
Räägingi, kui tuli põleb ka juba punaselt, mitte enam kollaselt, karjub hoiatusi, et vaja tankla leida. Kompuuter näitab numbriliselt kui mitu km veel tema arvates sõita saab. See number aga võib 2x kiiremini kukkuda võrreldes tegeliku läbisõiduga.
Elektrikas sõidab ka mingi 10 - 15 km veel, kui "range" täitsa nullis on. Ise olen lasknud, et 1 km jäi veel "ranget"
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 257
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

ping kirjutas: 24 Juul 2024, 17:59
A23 kirjutas: 24 Juul 2024, 14:36 Fossiilil võib näiteks näidata, et on veel 50 km, aga edasi liikudes kukub iga reaalse kilomeetriga 2 km alla.
Ütleks aga, et erijuhtumite tarvis võiks üks fossiil ka varuks olla.
Sisepõletajad sõidavad isegi siis, kui osuti on nullis ja tuli põleb 70-100km edasi ja see tuleneb kiirteede mahapööramise vahemaade nõuetest.
Osuti :). Kui Saab 9-5 näitas 0 km DTE (distance to empty), siis oli kütust varuks max 5 km jagu.
rst kirjutas: 24 Juul 2024, 13:02 Mingi youtube tegelase arvamus.
Mina olen sõitnud tänaseks 20000km teslaga ning i4 ühe päeva, kuid sama ajastu bemmidega küll ja enamgi ning nad on seest kõik samad. Jah BMW on materjalide kvaliteedis üle aga peabki olema kuna bmw maksab ca 80k€ ja tesla 55k€.
optimist88, mis teslaga ja kui palju sina kontkreetselt sõitnud oled?
"Mingi yt tegelase" arvamus ei huvita. 30k tellijaga ja 200 videoga kanaliga ma arvestan. "Bemmid seest samad" on täiesti diletandi jutt. Ühegi premium-margi autod (isegi sama mudeli piires) ei ole mitte "sama" poolegi. Ei seest ega sõiduomaduste poolest. Väikesele ja suurele rahakotile tehtud sama mudeli varustus, tehnoloogia ja materjalid erinevad nagu öö ja päev.

Tesla goes into limp mode - 506 000 tulemust
Tesla not charging - 170 000 000 tulemust
Tesla heat pump issue - 16 200 000 tulemus
(viimase kohta ka "internal TSB" to all 2020/2021 Model 3s and Ys)

Pmst kõik seaded ühe suure teleka kaudu. Korra proovida ju võiks aga päriselt kasutada ... instruktor peaks pidevalt kõrval istuma ja juhendama. Ma tahaks autoga SÕITA aga mitte ekraani näppida.
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 991
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 28 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

See on muidugi huumorinurk, kui sisepõlemismootoriga bemme hakatakse võrdlema Teslaga. Ise ei ostaks kumbagi, aga kõvasti vähem ostaks bemmi, mis uuem kui E36.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

optimist88 kirjutas: 24 Juul 2024, 19:57 ...
Ühegi premium-margi autod (isegi sama mudeli piires) ei ole mitte "sama" poolegi. Ei seest ega sõiduomaduste poolest. Väikesele ja suurele rahakotile tehtud sama mudeli varustus, tehnoloogia ja materjalid erinevad nagu öö ja päev.
...
Olen viimase aasta jooksul sõitnud mõne bmwga, et sellise arvamuse saaks kujundada endale jah. Fosiilmootoritega 4, 5, 8 seeriaga, X1, X6m ja X7 ning elektriline i4 M50ga. Tõesti varustustase on erinev aga lõpuks on nad ikkagi sarnased.

Ma ei tea, mis nuppe sa optimist88 sõiduajal koguaeg näpid?!? Äkki peaks ikka sõitmisega tegelema, sest uuematel autodel on enamus asjad juba automaatsed (kliima, tuled, juhiabid, automaatkäigukast).

Lisaks ürita ikka minu küsimusele vastata, et mis teslaga ja kui palju sa oled sõitnud, et selline arvamus antud automargist on.
Walter2
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 527
Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Walter2 »

Teslaga võib Californias ringi veereda mitte meie oludes - mis jamad neil välja löövad teab vast iga autohuviline (esimese asjana tulevad meelde kurikuulsad streikivad ukselingid). Lõpliku NO sellele margile annab margiesinduse puudumine Eestis ning varuosade tarneprobleemid - see pole normaalne kui reaalsus on see, et juppe tuleb hankida Ukraina või Poola lammutustest või aku probleemide tõttu juba garantiiajal jäävad autod kuudeks seisma probleemi lahendamise ootuses (suur teema Norras nt.).
Muski veiderdamistest ning muudest jamadest: https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Tesla,_Inc.
EV rehvide kontrolli ülevaatusel kas tehakse või saab ka tavarehvidega läbi ei oska kommenteerida aga tavaautode rehvimõõtude vastavuse kontrolli passis olevate andmetega ei tehta juba aastaid - vaadatakse vaid et rehv ei ulatuks auto külggabariidist välja ning et velgedel poleks spacereid vahel mis rattad väljapoole toovad.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1101
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

rst kirjutas: 24 Juul 2024, 21:55
optimist88 kirjutas: 24 Juul 2024, 19:57 ...
Ühegi premium-margi autod (isegi sama mudeli piires) ei ole mitte "sama" poolegi. Ei seest ega sõiduomaduste poolest. Väikesele ja suurele rahakotile tehtud sama mudeli varustus, tehnoloogia ja materjalid erinevad nagu öö ja päev.
...
Olen viimase aasta jooksul sõitnud mõne bmwga, et sellise arvamuse saaks kujundada endale jah. Fosiilmootoritega 4, 5, 8 seeriaga, X1, X6m ja X7 ning elektriline i4 M50ga. Tõesti varustustase on erinev aga lõpuks on nad ikkagi sarnased.

Ma ei tea, mis nuppe sa optimist88 sõiduajal koguaeg näpid?!? Äkki peaks ikka sõitmisega tegelema, sest uuematel autodel on enamus asjad juba automaatsed (kliima, tuled, juhiabid, automaatkäigukast).

Lisaks ürita ikka minu küsimusele vastata, et mis teslaga ja kui palju sa oled sõitnud, et selline arvamus antud automargist on.
@ Rst, kui Optimist loeb neid negatiivseid sõinavõtte ja vaatab videoid, vaevalt, et tal selle peale mingit huvi Teslat proovida üldse tekikski!
Mille tõttu Sa ise 3 nädalat Teslat kasutada ei saanud?
Tesla ajalooline väärtus on selles, et oli praktiliselt esimene tõsiseltvõetav elektrikas ja suurest tänu temale läks "asi" üldse käima.
Probleeme võib esineda siiski igal autol, ka fossiilil. Minu silmis aga on Teslaga Eestis põhiprobleem normaalse teeninduse puudumine.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

A23 kirjutas: 25 Juul 2024, 09:13 ..
@ Rst, kui Optimist loeb neid negatiivseid sõinavõtte ja vaatab videoid, vaevalt, et tal selle peale mingit huvi Teslat proovida üldse tekikski!
Mille tõttu Sa ise 3 nädalat Teslat kasutada ei saanud?
Tesla ajalooline väärtus on selles, et oli praktiliselt esimene tõsiseltvõetav elektrikas ja suurest tänu temale läks "asi" üldse käima.
Probleeme võib esineda siiski igal autol, ka fossiilil. Minu silmis aga on Teslaga Eestis põhiprobleem normaalse teeninduse puudumine.
Puhkasin natukene kaugemal ning oli vaja millegiga liikuda.
Walter2 kirjutas: 25 Juul 2024, 08:43 Teslaga võib Californias ringi veereda mitte meie oludes - mis jamad neil välja löövad teab vast iga autohuviline (esimese asjana tulevad meelde kurikuulsad streikivad ukselingid). Lõpliku NO sellele margile annab margiesinduse puudumine Eestis ning varuosade tarneprobleemid - see pole normaalne kui reaalsus on see, et juppe tuleb hankida Ukraina või Poola lammutustest või aku probleemide tõttu juba garantiiajal jäävad autod kuudeks seisma probleemi lahendamise ootuses (suur teema Norras nt.).
Muski veiderdamistest ning muudest jamadest: https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Tesla,_Inc.
EV rehvide kontrolli ülevaatusel kas tehakse või saab ka tavarehvidega läbi ei oska kommenteerida aga tavaautode rehvimõõtude vastavuse kontrolli passis olevate andmetega ei tehta juba aastaid - vaadatakse vaid et rehv ei ulatuks auto külggabariidist välja ning et velgedel poleks spacereid vahel mis rattad väljapoole toovad.
2023 talv ma arvan oli piisavalt korralik talv ning ma võin küll väita enda Model Y pealt, et mul oli 0 probleemi ukselinkidega. Samuti oli elektriautoga talvel mugavam ringi kärutada, kui fosiilkütusega autoga.
Üks auto hakkab sooja salongi puhuma tänu soojuspumbale umbes 20 sekundi pärast -20 kraadise külmaga. Fosiilmootoriga autoga pidi ikka minimaalselt 5min sõitma, et sealt hakkaks mingit leiget õhku puhkuma.

EV rehvid ei ole midagi erilist. Enamusel on rõhku pandud lihtsalt müra vähendamisele. Ma panin oma fosiilmootoriga autole ka EV jaoks mõeldud rehvid alla kuna hinnavahe tava ja EV vahel oli alla 10€ tükk ning tõesti rehvimüra tunduks justkui vähem olevat.

Huvitav kuidas saab EV autode vihkajatele tekkida autost arvamust, kui tegelikult ei ole seda isegi proovinud. :shock:
Walter2
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 527
Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Walter2 »

rst kirjutas: 25 Juul 2024, 09:27 Huvitav kuidas saab EV autode vihkajatele tekkida autost arvamust, kui tegelikult ei ole seda isegi proovinud. :shock:
Kui see käis minu kohta siis ma pole kuskil väitnud et pole särtsukaid proovinud :). Tesla suhtes on objektiivset ja tõestatult infot tema varjukülgede suhtes lihtsalt nii palju, et sellest on võimatu mööda vaadata. Autotootja kvaliteet ja maine kujuneb välja aastakümnetega, pole lihtsalt võimalik et täna otsustame et hakkame homme kvaliteetseid liikureid tootma, mida turg kohutavates kogustes soetada soovib.
Samuti pole ma kuskilt otsast EV vihkaja - liiguvad päris hästi, lihtsalt süveneb kahtlus, et kas maailma ikka päästab elektriakuauto või peaksime veel ootama et turule tuleks midagi paremat.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1101
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

rst kirjutas: 25 Juul 2024, 09:27
A23 kirjutas: 25 Juul 2024, 09:13 ..
@ Rst, kui Optimist loeb neid negatiivseid sõinavõtte ja vaatab videoid, vaevalt, et tal selle peale mingit huvi Teslat proovida üldse tekikski!
Mille tõttu Sa ise 3 nädalat Teslat kasutada ei saanud?
Tesla ajalooline väärtus on selles, et oli praktiliselt esimene tõsiseltvõetav elektrikas ja suurest tänu temale läks "asi" üldse käima.
Probleeme võib esineda siiski igal autol, ka fossiilil. Minu silmis aga on Teslaga Eestis põhiprobleem normaalse teeninduse puudumine.
Puhkasin natukene kaugemal ning oli vaja millegiga liikuda.
Walter2 kirjutas: 25 Juul 2024, 08:43 Teslaga võib Californias ringi veereda mitte meie oludes - mis jamad neil välja löövad teab vast iga autohuviline (esimese asjana tulevad meelde kurikuulsad streikivad ukselingid). Lõpliku NO sellele margile annab margiesinduse puudumine Eestis ning varuosade tarneprobleemid - see pole normaalne kui reaalsus on see, et juppe tuleb hankida Ukraina või Poola lammutustest või aku probleemide tõttu juba garantiiajal jäävad autod kuudeks seisma probleemi lahendamise ootuses (suur teema Norras nt.).
Muski veiderdamistest ning muudest jamadest: https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Tesla,_Inc.
EV rehvide kontrolli ülevaatusel kas tehakse või saab ka tavarehvidega läbi ei oska kommenteerida aga tavaautode rehvimõõtude vastavuse kontrolli passis olevate andmetega ei tehta juba aastaid - vaadatakse vaid et rehv ei ulatuks auto külggabariidist välja ning et velgedel poleks spacereid vahel mis rattad väljapoole toovad.
2023 talv ma arvan oli piisavalt korralik talv ning ma võin küll väita enda Model Y pealt, et mul oli 0 probleemi ukselinkidega. Samuti oli elektriautoga talvel mugavam ringi kärutada, kui fosiilkütusega autoga.
Üks auto hakkab sooja salongi puhuma tänu soojuspumbale umbes 20 sekundi pärast -20 kraadise külmaga. Fosiilmootoriga autoga pidi ikka minimaalselt 5min sõitma, et sealt hakkaks mingit leiget õhku puhkuma.

EV rehvid ei ole midagi erilist. Enamusel on rõhku pandud lihtsalt müra vähendamisele. Ma panin oma fosiilmootoriga autole ka EV jaoks mõeldud rehvid alla kuna hinnavahe tava ja EV vahel oli alla 10€ tükk ning tõesti rehvimüra tunduks justkui vähem olevat.

Huvitav kuidas saab EV autode vihkajatele tekkida autost arvamust, kui tegelikult ei ole seda isegi proovinud. :shock:
-20° korral on elektrika puhul eriti mugav just see, et paned juba enne telefonist soojenduse sisse. Sisse istudes on salong soe ja aknad puhtad. Ja ei ole mingit mootori soojendamist vaja, saad kohe gaasi põhja vajutada. ;)
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 257
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

rst kirjutas: 25 Juul 2024, 09:27Samuti oli elektriautoga talvel mugavam ringi kärutada, kui fosiilkütusega autoga.
Üks auto hakkab sooja salongi puhuma tänu soojuspumbale umbes 20 sekundi pärast -20 kraadise külmaga. Fosiilmootoriga autoga pidi ikka minimaalselt 5min sõitma, et sealt hakkaks mingit leiget õhku puhkuma.
FoSSiil. Väidad, et oled sõitnud ... aga mitte talvel? Minu autod hakkavad pmst kohe leiget puhuma, elektriküte rakendub. Tegelt ma ei ole sihtgrupp, sõidan välja suht soojast garaažist.

Sõidu ajal näpin:
- kliima (kui päike küljelt)
- kojamehed (vihmasensori tundlikkus, tagaklaas)
- autohold (ma koguaeg ei taha seda)
- waze
- rehvirõhud (enne ja peale rehviparandust jälgin)
- traction (talvel)
- comfort<->sport
- tagumine udukas

paigal seistes:
- pagass
- tuled (mootor käib, ei taha teisi pimestada)
- kärukonksu juhtimine
- parkimisandurid
rst kirjutas: 25 Juul 2024, 09:27Huvitav kuidas saab EV autode vihkajatele tekkida autost arvamust, kui tegelikult ei ole seda isegi proovinud.
Ma ei vihka EV-sid, eks ma millalgi proovin. P-Koreas pole ka käinud aga arvamus on siiski.
A23 kirjutas: 25 Juul 2024, 09:56 -20° korral on elektrika puhul eriti mugav just see, et paned juba enne telefonist soojenduse sisse. Sisse istudes on salong soe ja aknad puhtad.
Fossiiliga sama. Võtmelt või äpist, seisusoojendi.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5530
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

optimist88 kirjutas: 25 Juul 2024, 10:30 ...
rst kirjutas: 25 Juul 2024, 09:27Huvitav kuidas saab EV autode vihkajatele tekkida autost arvamust, kui tegelikult ei ole seda isegi proovinud.
Ma ei vihka EV-sid, eks ma millalgi proovin. ...
Peast mitteeestlast saab kergesti ära tunda tema sõnade kasutuse järgi.

Näiteks nad ei oska käänata sõna "õlu", "panevad ülevale" ja ei tea sõna "vihkamine" eestikeelset tähendust.
(Tehnilise) probleemi arutlus ei võrdu Eesti keeles mitte sugugi sõnaga "vihkamine".

Näiteks mulle väga meeldib punane tramm, aga kuna mul puudub sellele masinale praktiline rakendus, siis omale teda osta ei taha.
Ega ma sellepärast siis ei vihka punast trammi.

Eesti keeles on mitmeid "suhtumist väljendavaid" sõnu, tänapäeval alates "armastusest" ja sõna "vihkamine" on ikkagi teise otsa äärmuslik suhtumine ja näiteks neutraalne sõna "ükskõikne" ei ole "vihkamine", kuigi seda tahetakse "kiitjate poolt" vihkamiseks nimetada.
(Kusjuures sõna "armastus" ei ole mitte vana-eesti sõna vaid on kunstlikult tekitatud seoses ristiusu levikuga.)

Ka "armastust" on erinevat ja kõik ei pea kõike armastama.
Platooniline armastus - armastatakse lihtsalt enese rahuldamise pärast ja sellega kaasnevad kulud ei huvita. (Pärast kaunitariga abiellumist avastatakse, et ... korterelamus puudub laadimise võimalus.)

Armastus materiaalsete hüvede eest - inimene loodab armastades parandada oma materiaalset olukorda. (Näiteks abielu rikka lesknaisega või oma sõiduki ülistamine selle turuväärtuse säilitamiseks.)
Jne.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 991
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 28 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

Kas Ollu tiraadid lähevad peast rabasse või rappa?

Arutagem väikestes gruppides.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

optimist88, sulle mõned vastused. Ma just puhkuselt tulnud ja ei ole veel tööisu, seega võin lobiseda siin.

Sõidu ajal näpin:
- kliima (kui päike küljelt) - soovitan julgelt küljeklaasidele keraamilisekile paigaldada ja antud mure kaob
- kojamehed (vihmasensori tundlikkus, tagaklaas) - ei pea ekraanilt näppima, saab ilusti roolilt rullikuga muuta
- autohold (ma koguaeg ei taha seda) - ei tea miks seda vaja muuta igapäevaselt
- waze - näpid ekraani ehk siis pole vahet mis autoga sõidad
- rehvirõhud (enne ja peale rehviparandust jälgin) - rehvirõhke näen kahe viipega ekraanilt, reaalselt vaatan neid ainult korraks pärast rehvivahetust kevadel/sügisel
- traction (talvel) - eks kui vaja lõbusamat sõitu teha, siis seda saab lihtsalt ju maha võtta, igapäevaselt ei ole vaja muuta
- comfort<->sport - konkreetselt teslal vedrustus ei muutu jäigemaks, seega võib koguaeg sport reziim olla minul
- tagumine udukas - 10a jooksul korra võibolla vaja läinud minul

paigal seistes:
- pagass - ekraanilt saan kohe valida, ei pea menüüse kuhugi minema
- tuled (mootor käib, ei taha teisi pimestada) - P peal jäävad ainult päevatuled tööle ja need ei pimesta
- kärukonksu juhtimine - kui igapäevaselt vaja käru vedada, siis vaevalt koguaeg kärukonksu sisse/välja lased
- parkimisandurid - jääb arusaamatuks, mida siin vaja näppida

Fossiil ei hakka SOOJA õhku puhuma peaaegu, et koheselt. Vahet ei ole kas seal on elektriline küttekeha või eelsoojendi olemas. Kõige lihtsam arusaada, kui kiirest EV hakkab sooja salongi puhuma on, kui kiirest hakkab fossiil külma puhuma. Süsteem on sama ainult töötab niiöelda vastupidi.

Lõpuks võiks asja kokkuvõtta, et MITTE KEEGI ei käse teil osta endale EV autot nii, et sõitke sellega, mis teile meeldib. Lihtsalt ei ole mõtet maha teha asju, mida pole isegi proovinud mõned siin teemas sõna võtnud kodanikud.
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 991
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 28 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

Mis kodanikke öösiti magada ei lase on tõdemus, et maailm muutub ja nemad sellega kaasa minna ei oska. Traagiline.
Vasta