ping kirjutas: 29 Jaan 2024, 22:50 Autode kütusekulu testitakse standardi järgi siseruumis, dünostendis ja kontrollitud temparatuuri juures ning autoga avalikul teel sama testi korrates ei saagi siseruumi tulemust saavutada.
....
Täpselt sama on ka soojuspumpade laboritestide võrdlusega, et olenemata projekteerimisest ei ole võimalik päris kasutuses labori tulemust saavutada, sest need ei arvesta kõiki muutuvaid suurusi.
"Kuni 2017. aasta 1. septembrini kasutati ametliku tehasepoolse kulunumbri mõõtmiseks NEDC süsteemi (New Europea Driving Cycle). Kaua kasutusel olnud süsteem ei olnud eriti realistlik ning reaalse elu ja tehasenumbrite vahe oli liiga suur. Seega tekkis vajadus uue mõõtmisstandardi järgi.
Uus standard ongi WLTP ehk Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure ning see annab palju realistlikumaid tulemusi. Need hõlmavad nii laborikatseid kui ka palju pikemat ja vaheldusrikkamat teeliiklust, kus sõidetakse nii linnas, maanteel kui ka kiirteel. Lisaks testitakse sama mudeli erineva varustusega versioone, sest nende massid on sageli erinevad ning mõjutavad kulu."
https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nip ... arge-wltp/
Loomulikult annab laboritulemus vea ja ma ei ole ka standardite ekspert, aga näiteks on meelde jäänud, et msp COP arvutatakse külmakandja 0 kraadi juures. Reaalsuses on külmakandja enamus tööajast oluliselt soojem, mis tähendab paremat COP-i. Seega võib labori viga olla ka vastupidine ja alahinnata reaalset COP-i.