Paistab, et vist ei viitsinud isegi tabelis olevaid numbreid vaadata ja "ikka usupõhiselt edasi"?new1 kirjutas: 06 Nov 2023, 19:04ping kirjutas: 06 Nov 2023, 14:51Kui eramus on peakaitse 3x16A ja 11kW, siis korterites see nii ei ole.kunn24 kirjutas: 06 Nov 2023, 00:14 Kuid kui paljud on nõus seda kinni maksma?- on küsimus. Lisaks 11 kW nõuab 16 A võimsust konkreetse korteri jaoks, 22 kW 32 A. ELV hinnakirjas on see 198 €/A (koos KM-ga).
Korterite peakaitse on 16A küll aga kuna korterite liitumised on 1 faasilised siis saadav max võimsus on 3,6kW korteri kohta.
Ehk kui samal hetkel töötab pesumasin või pliit, siis selle korteri liitumise taga oleva e-auto laadimine on küsitav.
Siin tabelis on EE poolt lubatud kortermajede peakaitsmete suurused, kus on nende voolud korrutatud normikohase "tarbimise üheaegsusteguriga"
Ehk kortermaja peakaitsme suurus ei võrdu korterite peakaitsmete summaga:
EE PK korterite järgi.png
Kui peakaitse suurus on ette antud, ega siis ka liitumispunkti toitekaabel on tavaliselt valitud selle voolu järgi.
Nagu näha, siis 8 korteriga maja saaks lubada omale ühe 22kW laadija ja see saaks täisvõimsusel laadida autot ainult siis, kui korterites mitte keegi oma pliiti tööle ei lülita.
Siit saab igaüks ise edasi arvutada, et mitu laadijat üldse saab mõnda kortermaija ühendada, kasutades olemasolevat liitumist.
Või kui teha parkla jaoks hoopis uus liitumine, siis kui palju maksaks ainut liitumistasu laadijatele, võttes ühe liitumispunkti peakaitsme ampri hinnaks 198eur.
![]()
Ja seetõttu ongi minu pakutud variant kõige õigem magalate juurde, pole vaja mingeid ampreid juurde osta ega maja toitekaableid välja vahetada, lihtsalt persetäis seaninasid parklates lülituvad vabaneva võimsuse korral sisse ja liigse koormuse korral välja ning hommikuks oleks ikkagi kõigil piisavalt sõiduulatust laetud. Lisaks need suuremad laadijad veel omakorda ka suhteliselt kallid.
Ainult "Persetäis seaninasid" ei tööta, sest kui laadimise võimsust määrab autos olev laadija, siis kõikide autode laadijad peavad teadma majast saada oleva vaba energia kogust, et juhtida laadimise võimsust.
