Et sisepõlemismootoriga võtame mingi numbri, mille hetkekuluks ette lööb, aga elektriautol ikka arvestame kõva 20? Peaasi, et Varssavini välja veab muidugi.kunn24 kirjutas: 05 Nov 2023, 01:25 Need on ekspluatasioonilised kulud erinevatel tsüklitel. Hetkel keskendume pikkadele sõitudele. Ma olen elektrikäruga saanud ka 50 kWh/100-le (korra proovisin), samamoodi võin selle bemmiga saada 15 l/100-le. Aga olgu, tänseks aitab.
Planeedi Maa päästmine
- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
-
- autodidakt
- Postitusi: 12024
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Enda arvates sõidan väga okönoomse diiselmootoriga autoga ja leian, et Dacia Dokker on tunduvalt rahakoti ja ajasõbralikum kui mõni paljukiidetud elektriauto. Sõbralikkuse arvutamiseks ei ole vaja teada kõrgemat matemaatikat ja saab hakkama nelja põhitehtega.pancho villa kirjutas: 05 Nov 2023, 01:26 Et sisepõlemismootoriga võtame mingi numbri, mille hetkekuluks ette lööb, aga elektriautol ikka arvestame kõva 20? Peaasi, et Varssavini välja veab muidugi.


-
- autodidakt
- Postitusi: 12024
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »



-
- Ehitusspets
- Postitusi: 372
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas rst »
Pancho villa, mis sa ikka elektriauto vihkajatega vaidled. Kõige paremaks autoks jääb ikka masuudipress, millega saab 1000km järjest sõita ja mille hooldusele ei kulu senitiga. Elektrikal pead ju pm iga aasta akupaki väljavahetama.pancho villa kirjutas: 05 Nov 2023, 01:26Et sisepõlemismootoriga võtame mingi numbri, mille hetkekuluks ette lööb, aga elektriautol ikka arvestame kõva 20? Peaasi, et Varssavini välja veab muidugi.kunn24 kirjutas: 05 Nov 2023, 01:25 Need on ekspluatasioonilised kulud erinevatel tsüklitel. Hetkel keskendume pikkadele sõitudele. Ma olen elektrikäruga saanud ka 50 kWh/100-le (korra proovisin), samamoodi võin selle bemmiga saada 15 l/100-le. Aga olgu, tänseks aitab.

Mul endal kaks masuudipressi ja elektrikas ning võimalusel valin ALATI elektriga, sest sellega on lihtsalt mõnusam sõita. Hetkega läheb soojaks, varbaotsaga vajutad pedaali ja juba oled oma möödasõidu teinud vajadusel.
Masuudipressid ei ole ka teab mis lahjad, üks 200kW ja teine 300kW, kuid ikkagi ei saa nad elektrikale vastu oma sõidudünaamikaga.
Kindlasti on elektriautol ja elektriautol vahe sees, sest ei saa võrrelda Nissan Leafi näiteks Tesla Model 3 või Kia EV6'ga. Sama nagu on ei saa võrrelda Daciat ja Mersut. Mõlemad viivad punktist A punkti B, kuid on inimesi kelle jaoks on tähtis see KUIDAS nad seda teevad.
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas new1 »
Ilmselge õlipeade endi väljamõeldud fantaasia see 500 tsüklit ja aku kasutuskõlbmatu, just vaatasin mu endise taksona sõitnud esimese põlvkonna pisikese akuga leafi laadimiskordasid. Läbisõit 285k km, kiirlaadimisi on sellega tehtud 5858 ja aeglasi laadimisi 3469. Tõsi aku on üksjagu väsinud juba ja 63% näitab äpp jäägiks, ent linnasõitudeks nagu see esimese generatsiooni masin ka loodud oli tegelikult saab minu tööle/tagasi jms linnavahel nipetnäpet otstega kenasti ka hetkel veel hakkama, ilmselt teise autona sobiks paljudele siin linnavahel tööle-tagasi tilgutajatele kenasti ka max 50 km läbida suutev punn, kui ainult oleks mugav laadimine parkimiskohal, nagu mul siin tekitatud on.kunn24 kirjutas: 05 Nov 2023, 01:15 Mu 530xd bemm võtab sajaga sõites 5, seega 10,5 € /100 km. Seega võrdlusmoment on, kuid kaalukauss ei lange, kuna miinuspoolel on muid asja palju. Ja akupaki amordiga pead arvestama. Kui paki arvestuslik eluiga 500 laadimistsüklit ja hind 20 000 € (mis on väga tagasihoidlkult pakutud), siis iga laadmisega pead arvestama amorti vähemalt 40 €. Ma oma autol paagi amorti eriti ei arvesta.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas kunn24 »

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas new1 »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5530
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas ping »
Kas see kuidagi "moodne lumehelbekese" maailmanägemus ei ole, kui probleemsete teemade kohta küsimustele vastamise asemel hakatakse süüdistama "vastasuses ja vihkamises"?rst kirjutas: 05 Nov 2023, 10:14Pancho villa, mis sa ikka elektriauto vihkajatega vaidled. Kõige paremaks autoks jääb ikka masuudipress, millega saab 1000km järjest sõita ja mille hooldusele ei kulu senitigi.pancho villa kirjutas: 05 Nov 2023, 01:26 Et sisepõlemismootoriga võtame mingi numbri, mille hetkekuluks ette lööb, aga elektriautol ikka arvestame kõva 20? Peaasi, et Varssavini välja veab muidugi.
Massilise puuduva empaatiavõime tõttu ei osata näha, et erinevatel inimestel on erinevad otstarbed, kasutusviisid ja eesmärgid isikliku auto omamiseks.
Et näiteks "tibide sebimiseks" on hoopis erinevat autot vaja kui talumehel või noorel lapsevankritega emal.
Üksinda linnas saab sõita kasvõi jalgratta või tõuksiga aga nagu lisandub kartulikott või lapsekäru on olukord hoopis erinev.
Auto omamiseks võib olla ka mitmeid erinevaid välistusi vastandudes "mugavale sõidule".rst kirjutas: 05 Nov 2023, 10:14 ... võimalusel valin ALATI elektriga, sest sellega on lihtsalt mõnusam sõita. Hetkega läheb soojaks, varbaotsaga vajutad pedaali ja juba oled oma möödasõidu teinud vajadusel.
...
Näiteks kui inimesel on seljahädad, siis on tema välja ronimine "sõiduks mugavast korvistmest" poe kitsas parklas vägagi tülikas ja vaevaline või kui juht kasutab sõitmiseks prille, siis erinevad ekraanid ja "intuitiivsed nupukesed" on oluline miinus, sest sõidu ajal ei pruugi ta neid näha ja ei saa neid ka kasutada.
(Ega siis ilmaasjata paljud autojuhid eelistavad näiteks (odavaid?) pööratavaid ventilatsiooniseadmete juhtnuppe, mis ei ole küll moodsad aga on igas asendis ilma visuaalse kontrollita kasutatavad.)
"Statistilise keskmise" võib ära unustada, kui vaadata autode reaalseid kasutamisprofiile.new1 kirjutas: 05 Nov 2023, 11:28 ... Keskmiselt sõidetakse 40 km päevas ja kui teatud juhtudel on see piisav ja rohkem nagunii maha ei sõida ilma nagunii vahepeal parklas juhtme otsas sattudes ...
Kui mul auto näiteks nädal aega seisab ja kui igal nädalal ühel päeval, on mul vajadus sõita Tal-Põlva-Tall, siis tuleks päeva keskmiseks küll 70km päevas aga mitu tundi sellel sõidupäeval peaks laadijas passima?

-
- autodidakt
- Postitusi: 12024
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Kui riigikogulane saab palka 4000€ ringis ja Maxima kassapidaja 800€ kandis, siis ongi Eesti Vabariigi keskmine palk 2400€? Kogu Eesti Vabariigi elanikkond ei ela "15 minuti" keskkonnas.new1 kirjutas: 05 Nov 2023, 11:28 Kes ütleb kusmaalt on vahetuse vajadus? Keskmiselt sõidetakse 40 km päevas ja kui teatud juhtudel on see piisav ja rohkem nagunii maha ei sõida ilma nagunii vahepeal parklas juhtme juurde sattudes, siis on lollus hakata lihtsalt seepärast vahetama et keegi kuskil arvab et alla 80% peab ära vahetama.


- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
ping kirjutas: 05 Nov 2023, 11:43
Massilise puuduva empaatiavõime tõttu ei osata näha, et erinevatel inimestel on erinevad otstarbed, kasutusviisid ja eesmärgid isikliku auto omamiseks.
Argumentide lõppedes panustame ohvrikuvandile?

Ei sunni mitte keegi sind elektriautole üle minema. Ma just rääkisin, kuidas minu töökaubikuks samuti elektriauto veel ei sobiks ja see on okei. Päevane läbisõit 5-1500km, peab olema kindlasti nelikvedu ja vedama 2.5 tonni käru, pole statiivset laadimiskohta jne. Ja meiesuguseid on loomulikult päris palju.
Aga jätkata seda hala, et kui auto ei suuda ühe laadimisega sõitma Varssavisse, siis ei sobi see mitte kuskile, on totaalne iba. Abikaasa sõidab päevas kuskil 70km ning korra kuus Hiiumaale. Pole kahtlustki, et temale sobiks elektriauto kindlasti ning kui praegune diiselauto vanaks jääb, siis arvatavasti elektriauto ostamegi.
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas new1 »
- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
Neid eeliseid on nüüd tugevalt vähendatud aga ülla-ülla, kes korra elektriauto ostnud see ka jätkab samal rajal. Sõber tegi oma firma, esimeseks kaubikuks Transporter, kuna töö suurtes joontes sama, mis mul. Teiseks osteti Maxus:
-
- autodidakt
- Postitusi: 12024
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Kõik need soodustused on mõeldud kõigepealt inimeste konksu otsa saamiseks ja kui sööt on alla neelatud ja tekkinud piisav hulk, siis kaovad need esialgsed stiimulid. Nähtud isegi meie riigi näitel, kui pakuti bussiradadel sõitmist ja tasuta parkimist. Ei tea, kas bussiradadel veel tohib sõita, kuid tasuta parkimine elektriautodele juba vaikselt hakkab ära kaduma.pancho villa kirjutas: 05 Nov 2023, 13:00 Muidugi tuleb arvesse võtta, et Norras, kus 79% uutest sõiduautodest on elektriautod, on seda ostmist stimuleeritud nii teemaksu kui käibemaksu kaotamisega elektriautodele. Ja huvitavalt kombel kadusid vastuargumendid nagu nõiaväel.
Huvitav, miks elektriautod seal teemaksu ei maksa? Teemaks peaks sealmail olema vist sihtotstarbeline. Kas EV-d hõljuvad tee kohal ja rehvid asfalti ei puutugi? Kusjuures juba päris palju räägitakse, et EV-d kulutavad asfalti ja tekitavad rehvisaastet tunduvalt rohkem kui fossiili najal sõitvad autod.

- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
Ära sa muidu koos igauguste laest 500-laadimistsükli-tuutuluutudega muretse, mida tehakse Norras teemaksuga. Varssavisse saad? Saad. Lampi igatsugu asju pakkuda ei ole mõtet, kui eriti nagu teemat ei jaga.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Sest said hommikul teeninduses kokkku.
Elektriautode omanikele: Kuidas vältida kortermaja ees laadimiskoha pärast kaklemist?
Tuleb leivad ühte kappi panna. Soost olenemata.
- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas new1 »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6391
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 89 korda
- On tänatud: 142 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Küülaline »
Mis sel bemmil siis ometi viga on, autona?
-
- autodidakt
- Postitusi: 12024
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Tallinnas, Õismäe "hiina müüris" on vist 720 korterit ehk sama palju pistikupesi? Seal ei ole autokohtasidki nii palju ja parkimisega on vist nii, et kes ees, sellel õigus. Täpselt ei tea. Kuidas hakkab toimuma tasumine kasutatud elektri eest?new1 kirjutas: 05 Nov 2023, 20:20 Laadimiskohad tuleb õigesti ära teha kortermajade juures, igaühele parkimiskohale 230V 16A pesa ja sealt laeb oma reisilaadijaga ning enamikele polegi rohkem vajagi, kes 400+ km päevas maha uhab, see võtku kiirlaadijatest lisa.
Mõtlemine ei piirduda vaid eramute või nelja korteriga kolhoosimajadega, kus tõesti võib-olla ei ole probleeme parkimiskohtade ja pistikupesade paigaldusega.


- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
Hiina müüris pole tõesti enamusel mõtet elektriautot omada. Pigem mitte üldse autot omada. Ise olen Õismäel elanud, ühistransport oli täiesti piisav. Rekkat parkisin ka ilusti tee ääres irw.
- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
Üdini viimase piirini keeratud tehnikalahendustega töökindlusest väga kaugel asetsev järjekordne ülehinnatud sakslane. Mõistlik osta ainult garantiilisena.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Point on selles, et hiina müüre, torne jms-d on Talinas väga palju ja seal tõenäoliselt elab enamus "töötavast, õppivast ja pensioneeruvast massist". Seega järeldus, see elitaarne asi pole neile mõeldud. Rohepööre edukatele?Hiina müüris pole tõesti enamusel mõtet elektriautot omada. Pigem mitte üldse autot omada. Ise olen Õismäel elanud, ühistransport oli täiesti piisav.
- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
Sa pead silmas piirkondasid kus puudub ruum parkimiseks ning tänu toimivale ühistranspordile on isikliku auto omamine jaburus nagunii?kunn24 kirjutas: 05 Nov 2023, 21:08 Point on selles, et hiina müüre, torne jms-d on Talinas väga palju ja seal tõenäoliselt elab enamus "töötavast, õppivast ja pensioneeruvast massist". Seega järeldus, see elitaarne asi pole neile mõeldud. Rohepööre edukatele?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Näiteks vaja paigaldada 50 sellist kohta koos taristuga nõuab 250- 300 A 3-f süsteemi- eeldada tuleb üheaegsust 1.
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring