Tänavakivi valik
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 231
- Liitunud: 22 Juul 2013, 10:57
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 1 kord
Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas karukusti »
-
- autodidakt
- Postitusi: 11466
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 346 korda
- On tänatud: 405 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Minu arvates kivi paksus ei oma mittemingisust tähtsust, vaid kõige tähtsam on kivide alune stabiilne aluspind. Tunne parem huvi, kuidas seda saavutada.
-
- Ehitusguru
- Postitusi: 982
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 77 korda
- On tänatud: 34 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 486
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 23 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas Walter2 »
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 231
- Liitunud: 22 Juul 2013, 10:57
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 1 kord
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 486
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 23 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas Walter2 »
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 231
- Liitunud: 22 Juul 2013, 10:57
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 1 kord
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas karukusti »
Küsimus oli esitatud selliselt, kas traktori raskusele see 60mm kivi vastu peab.Walter2 kirjutas: ↑17 Apr 2023, 11:57 Eks oleneb mida garaazis tehakse. Kui kasutatakse asjade laona siis savi mis seal maas on. Kui hoitakse ja remonditakse tehnikat siis võib sinna igasugu vedelat maha sattuda. Tänavakivi on mu kogemuste järgi paras poorne ja endasse imav ning raskesti puhastatav. Ise nii ei teeks kuna on paremaid lahendusi.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 324
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 11 korda
- On tänatud: 14 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas rst »
Tänased pargimaasturid (nt. q7 või x5) kaaluvad umbes 2300-2500kg ehk siis nende ühelt rattalt mõjuv koormus on suurem, kui T25 tagarattalt.
Kas keegi teist julgeb sõita pargimaasturiga tänavakivide peal?
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 486
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 23 korda
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 231
- Liitunud: 22 Juul 2013, 10:57
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 1 kord
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas karukusti »
Minu teada parklates kasutatakse 80mm tänavakivi, sest seal sõidavad ka kõiksugu kaubikud mille mass ei piirdu kaugeltki 2500kg-garst kirjutas: ↑18 Apr 2023, 10:18 T25 kaalub 1500kg. Puusalt pakkudes 1/3 on esisillal ja 2/3 tagasillal, ehk ühelt tagarattalt mõjub 500kg koormust, mis on suht tühine.
Tänased pargimaasturid (nt. q7 või x5) kaaluvad umbes 2300-2500kg ehk siis nende ühelt rattalt mõjuv koormus on suurem, kui T25 tagarattalt.
Kas keegi teist julgeb sõita pargimaasturiga tänavakivide peal?
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 292
- Liitunud: 26 Mär 2008, 12:46
- On tänanud: 39 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas Alexy »
p.s. võid välja arvutada(kui soovi): kaalun 160kg, seisan ühel jalal ning ühel kivil mis on 60mm...ja siis teen sama 80mm kivil, kas on mingit vahet kividel? Ah jaa...viimase 15a jooksul olen "sunnitud" välja vahetama ca ruutmeetri kivides õli-rasva jms. plekkide pärast(nt. küpsetatud lõhest tuli tilk, auto mootorikattelt tuli mõni tilk, naisel kukkus kättekreem maha jms.) ja paar ruutu sipelgate tõttu on vajanud "renoveerimist-tõstmist "
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5039
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 99 korda
- On tänatud: 248 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas ping »
Võiks kohe püstistest prussijuppidest põranda teha, nagu tankitehastes ja iga maha langenud õlilärakas teeb sellist puitpõrandat ainult tugevamaks.
-
- autodidakt
- Postitusi: 11466
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 346 korda
- On tänatud: 405 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Arvan, et tankitehastes põrandaks olevad prussijupid olid paigaldatud ikka püstiselt, siis kui pikad olid need prussijupid?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5039
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 99 korda
- On tänatud: 248 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas ping »
Kuubikud ca 10x10x10cm, püsti, pikkikiudu.
Tehastes, kus liikusid roomikutel masinad, saab roomikutega puidul pöörata ja peale läinud õli muudab puidu ainult vastupidavamaks.
GAZ-AA'l olid mootori vända saaled puidust.
Vanadel saeraamidel olid raami liugpinnad puidust ja kui need töö ajal kuivasid, siis hakkasid suitsema ning pidin kohe õlitama neid.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2607
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 36 korda
- On tänatud: 96 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Endal on maal sellisest kivist traktorikuuri põrand, peal püsib kenasti T40AM koos niiduki ja kopaga (ligi 5 tn kokku). Kivi paksus 6 cm, all saviliiv. Hankisin praakkive, ei viitsinud nende eest maksta, ja mittepraaki polnud ka saada (olid sellised ajad vahepeal). Et lõikamisi vältida, valisin servadesse sekka väiksemaid kive.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1174
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 5 korda
- On tänatud: 68 korda
Re: Tänavakivi valik
Lugemata postitus Postitas Prill »
Meelde jäänud, et tänavakivi õues parkimiskohtadel kannatavat samuti inetute õliplekkide all ja neid õliplekke olevat võimalik eemaldada, üks kodune 'lifehack' olla Fairi nõudepesuvahend ja survepesur. Igaljuhul Youtube täis erinevaid koduseid nippe, nii käsitsi harjaga küürimisest kuni profi keemia-pesuriteni välja.
Kivi paskuse 60mm vs 80mm vist kodustes tingimustes ei ole suurt vahet, lisaks koormusele peaks arvestama koormuse intensiivsust ehk on oluline vahe kas aata jooksul kivi koormatakse sama raskusega 365x või 365 000x, vähemalt teede-platside projekteerimisel on see argument. Kergliikus ehk jalgratta-kõnniteede kivi/asfalti kiht on samuti õhem kui sõidukite teede oma aga siiski ka kõnniteid hooldatakse päris suurte traktoritega (nt lumelükkamine) ja kergliikusteed sellest kohe alla ei anna, sest erinevus kasutuskoormuses kas traktor koormab teed 100x aastas või 100x päevas.
Üldiselt tänavakivi on mõistlik valik ka selles vaates, kerge on vigu kõrvaldada, olgu õli-värviga riknenud kivi või ära vajunud sõidujäljed on seda suhteliselt kerge kõrvaldada, eriti võrreldes valatud ja äravajunud põrandaga või asfaltiga - kivi saab kergesti üles võtta ja asendada/ tagasi panna.
Tean, et ka torustike-kommunikatsioonide ehitajatele tänavasillutise taastamine olla meele järgi, sest saavat sillutise taastamisega oma jõududega hakkama, aga asfalti puhul tuleb materjal/töö sisse tellida - asfalt tuleb osta, eritehnika asfalti laoturist kuni teerullideni ei tasu omal pidada jne.
Mine “Betoon ja betoonitooted”
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring