Avatud elektriturg - minu esimene leping

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Äärenurk
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 892
Liitunud: 22 Veebr 2016, 15:46
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 34 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Äärenurk »

Jäta elekter tarbimata ja teeni selle eest.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/95488 ... selle-eest
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3105
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas trebla »

.... Näiteks ma ise kujutaksin padurohelise jaoks ette tuuliku (ka PV-de) ja elektriauto käitamise koostöö. Seal, kus on autode laadimispunktid, oleksid lähedal tuulikud/ PV-d. Kui tuult/ päikest netu, siis selline veendunud roheline lepib olukorraga ja on elektrita/ auto laadimata....
nõus... ainult hakkasin juurdlema, miks need peaksid lähestikku olema...?
kui ta on nõus võrgutasu ju ära maksma...?
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3105
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas trebla »

No vana süsteem, kus meie 2,2 GW olid kõik Narvas ja näiteks Tšernobõlis või Cattenom’is oli/on igas 4 üle gigavatist reaktorit puntras koos, on palju rohkem tsentraliseeritud ning kohapeale tarbimiseks jääb palju väiksemgi protsent....?
Kui see Teslade järjekord on ebamugav, siis korra aastas võivad inimesed seda ehk taludagi kui ülejäänud laadimised teevad kodus..
Igatahes loodan, et videos kujutatu toimus vabal maal ja kedagi ei sunnitud relvaähvardusel seda masinat ostma..?.

Hektarile mahub vist pool megavatti paneele?
xxx111
külaline

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Allar Jõks:
Selleks et ergutada mõttevahetust rohepöörde põhiseaduslikest piiridest, püstitan mõned küsimused.

1. Kas Eesti rahvuslikes huvides on rohepööre ükskõik mis hinnaga?

2. Kas Eesti konkurentsivõime säilimine ja suurenemine peaks olema filter, mille läbi iga otsust hinnata?

3. Kas avalikes huvides tehtud kliimakulutused peab kandma riik või isik?

Loomulikult võib lasta rohepöördel omasoodu kulgeda.
Sellisel juhul ei tasuks imestada, kui avastame, et oleme küll süsinikuneutraalsed, aga pooltele eestimaalastele tuleb iga kuu toimetulekutoetust maksta.
https://epl.delfi.ee/artikkel/95488263/ ... iruskriisi
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3801
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 80 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

Ärge nüüd tehke neid elektrikärusid maha midagi. Nad saavad sellega suurepäraselt ise hakkama. Tõsi, sigakaua läheb aega ja veelgi enam resurssi. Näiteks kanada esimene elektriline tuletõrjeauto on mingi tühine 300 k kõrgema hinnaga aga selle eest umbes 40% väiksema jõudlusega võrreldes diiselversiooniga. Ja selleks, et ta täiesti kasutuskõlblik oleks on vaja "diislemootoriga laiendust" Lühidalt, selle rohepasa teema on hetkel täpselt seesama juhus kui pesuveega koos lükatakse ka laps kanalisatsiooni. Teisest küljest peaks aga meeles pidama, et elektrivalgus ei tekkinud küünalde pidevast täiustamisest. Ehk siis selle rohetamisega nikerdamisel tekib võibolla mingi ajal ka mõistlik lahendus, sest see praegune pole küll kuskilt otsast mõistlik. Enne ei juhtu ilmselt midagi asjalikku kui suudetakse energiat kuidagi ilusti hoiustada. Sel juhul on võimalik seda suvel "kokku korjata" ning talvel kasutada. Ja kui kuulete mõne rohetaja suust sõna aku siis võite üldiselt aja säästmiseks üleüldse edasisest jutust loobuda. Nad ei ole võimelised (vähemasti mina pole veel kohanud isendit) aru saama, et aku on ainult energia hoidmise anum ja arvavad miskipärast, et mingi müstiline aku lahendab kõik elektrimured igaveseks. See, et kuskilt krdi kohast peab ka aku sisse energia minema käib neile kõrge kaarega üle IQ.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12024
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 27 Dets 2021, 19:18 Juba praegu võib "arenenud" kohtades näha sellised pilte
https://youtu.be/a1uFudf37JU
trebla kirjutas: 27 Dets 2021, 21:25 Kui see Teslade järjekord on ebamugav, siis korra aastas võivad inimesed seda ehk taludagi kui ülejäänud laadimised teevad kodus..
Nalja teed või? Miks peaks inimene tänapäeval oma elu kulutama no nii mõttetule asjale kui järjekorras seismisele? Kas tõesti pole oma ajaga midagi muud teha kui järjekorras seista? Umbes kui kaua aega peab järjekorra viimane el.auto omanik ootama "tankimist" selles videos? 3-4-5 tundi? Ja näiteks kui helistati, et kodus on veeuputus, aga ma pean koju saamiseks veel 3-4-5 tundi ootama ja vesi sel ajal lihtsalt voolab alumisse korterisse. Kuidas hakkab välja nägema kodune "tankimine" Õimäel asuva "hiina müüri" 720(!) korteri elanikel, kellel on elektriautod? Mõned aastad tagasi käis meediast läbi artikkel(ei leidnud hetkel), kus mingite Põhjamaade piiril asuvast tanklast käis tunnis läbi sadu(?) rekasid ja muid väiksemaid autosid. Kui ka rekad lähevad elektri peale, siis kuidas hakkavad välja nägema nende tanklad. Milline tohutu maapinna raiskamine. Ja siis peab tanklaid olema veel rohkem, sest el.rekade sõiduulatus ei ole see, mis 600l täispaagiga.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2058
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 83 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas aero »

Urmas kirjutas: 28 Dets 2021, 08:04
kunn24 kirjutas: 27 Dets 2021, 19:18 Juba praegu võib "arenenud" kohtades näha sellised pilte
https://youtu.be/a1uFudf37JU
trebla kirjutas: 27 Dets 2021, 21:25 Kui see Teslade järjekord on ebamugav, siis korra aastas võivad inimesed seda ehk taludagi kui ülejäänud laadimised teevad kodus..
Nalja teed või? Miks peaks inimene tänapäeval oma elu kulutama no nii mõttetule asjale kui järjekorras seismisele? Kas tõesti pole oma ajaga midagi muud teha kui järjekorras seista? Umbes kui kaua aega peab järjekorra viimane el.auto omanik ootama "tankimist" selles videos? 3-4-5 tundi? Ja näiteks kui helistati, et kodus on veeuputus, aga ma pean koju saamiseks veel 3-4-5 tundi ootama ja vesi sel ajal lihtsalt voolab alumisse korterisse.
Sa ei ole Tesla sihtgrupp ja su ettekujutus "arenenud" elukeskkonnast on lünklik. Seal passivad valgekraed, läpakad süles ja teevad tööd. Järtsus oli ~15 autot ja kiirlaadijate otsas samapalju. Edasi võid ise guugeldada. Need teslatajad väga tõenäoliselt ei fänna ka autoga reisimist 500+ km päevas. Pigem lendavad (tumerohelised eelistavad rongi?) ja rendivad kohapealt. Lennureisid hõlmavad samuti ootamist. Nad on kohanenud :).

"Arenenud" keskkonna lahutamatu osa on liiklusummikud. Ummikus passid sa oma Dacias täpselt sama vaguralt nagu Teslas. Mõmmigi pole teha, olgu uputus või mitte (jätame Sõnajalad ja Grossid välja.) Veeuputuse riski saab piisavalt minimeerida - andurid kriitilistes kohtades, peakraan naabritele ligipääsetav jne. Ma keeran pikemalt ära minnes üldiselt vee kinni. Aga mul on ka plaan B.
xxx111
külaline

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Sattusin lugema üht tabavat kommentaari:
Ehk siis maksame peale kui tuulegeneraator ei tooda, maksame peale kui tuulegeneraator toodab liiga palju, maksame peale kui vaja keset merd generaatorid ära ühendada, maksame peale, et salvestada, maksame peale kui generaator vaja ära lammutada ...

Äkki jätaks kõik selle vahele ja maksaks lihtsalt valitsusele ja roheregulaatoritele lähedalseisvatele ärimeestele saamata jääva kasumi peo peale. See oleks kõige odavam lahendus.
Kui nii edasi läheb on mõne aja pärast liitsõnad mille üks osa on rohe või taastuv sõimusõnad...
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12024
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Urmas »

aero kirjutas: 28 Dets 2021, 11:23 Sa ei ole Tesla sihtgrupp ja su ettekujutus "arenenud" elukeskkonnast on lünklik.
Sooh, mis väide see nüüd oli? Milles sa vastuolu näed? Kas maaler ei võigi olla Tesla omanik? Äkki olen ikka väga keskkonnateadlik, kasutan ainult "green" ja "ausa kaubanduse" märgistusega tooteid ja puha muud värgid.
aero kirjutas: 28 Dets 2021, 11:23 Seal passivad valgekraed, läpakad süles ja teevad tööd.
No on ikka töökeskkond. Aga noh, see on nende valik. ;)
aero kirjutas: 28 Dets 2021, 11:23"Arenenud" keskkonna lahutamatu osa on liiklusummikud. Ummikus passid sa oma Dacias täpselt sama vaguralt nagu Teslas.
Ummikute aeg ja suund näiteks Tallinnas on mulle teada ja väldin sellel ajal linna sattumast. Lähen kas enne kella kaheksat või kümne paiku. Kui lähen varem, siis objeklt lahkun ka varem, et mitte ummikutesse sattuda. Nii lihtne see ongi. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Vaata elektriautot sellise pilguga nagu igat bensiiniautot mis võtab linnas lühikesi otsi tehes üle 12l kütust, täis paagiga/akuga on läbisõidu ulatus sama , ühega pead aega veetma tanklas teine laeb kodus, kui sa teed midagi muud ja sa ei kuluta ka seda aega mis muidu läheks tanklas. Ühega täna veel 7x odavam kulgeda ja ka bussirajal sõidad ja 90% parkimisaladel pargid tasuta. Tõsi soodustused kaovad kiirelt.

Mul on mõlemad olemas ja selline ongi su reaalsus, kui selle ise läbi proovid. Kas kuus 280 bensiinile või 35 euri elektrile. Kes sõidab aastas 25k km sellele laadimine ja tankimine kodus ja kiirlaadijas pudelikaelaks ei jää juba täna.

Kes räägib 450kw laadijatest, Pärnu võimsam vist 45kw, võibolla on tekkinud ka 50kw nö teie ideed ja ettekujutused on 10 aastat kohalikust ajast ees.

3 aasta pärast on võimalik ehk ka siin turul osta konkureeriva hinnaga elektriauto mis laeb 80% sõiduulatust (550km) 15 minutiga (kia, hyundai, sakslased jne). Sa ei pea laadima täis, võid laadida ka 5 min.

Kui kütet ei ole, siis kütet ei ole ja kas sul toru lekib või laps sünnib jne ei oma erilist tähtsust mis põhjusel jalamees oled.

Aga progressi osas vaadelge seda aspekti ka, et ka osalise autopargi vahetuse korral lisandub siin akude näol selline salvestatud energia maht mis võib keskmise majapidamise (ka elektriküttel) toita ainult ühe auto akult 2, 3 päeva. Akult majja süsteemid tulevad ka kunagi hinnalt alla. Energia salvestamine muutub paljudele osaks igapäevaelust vaikimisi.
xxx111
külaline

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Kõik oleks tore kui seda paska sunniviisiliselt pähe ei määritaks
Tahaks nagu ise valida millega mul soodsam / mugavam kütta, sõita, mida süüa jne

Igapäevaselt juba...

https://www.err.ee/1608448847/aimar-ven ... epoordesse
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2058
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 83 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas aero »

tabarabarap kirjutas: 28 Dets 2021, 16:44 Mul on mõlemad olemas ja selline ongi su reaalsus, kui selle ise läbi proovid. Kas kuus 280 bensiinile või 35 euri elektrile.
Milleks rääkida vaid jooksvatest kuludest? Need “mōlemad” sadasid sulle taevast alla või? Hoolduse, remondi, akupaki vahetuse eest maksab keegi teine? Ahjaa, tuli meelde - elektriautosid ei remondita. Kui remont paistma hakkab, lastakse auto õhku ja kajastatakse meedias.
Ac457765
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 988
Liitunud: 16 Jaan 2021, 22:47
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 33 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Ac457765 »

tabarabarap kirjutas: 28 Dets 2021, 16:44 ühega pead aega veetma tanklas teine laeb kodus, kui sa teed midagi muud ja sa ei kuluta ka seda aega mis muidu läheks tanklas.

Mul on mõlemad olemas ja selline ongi su reaalsus, kui selle ise läbi proovid. Kas kuus 280 bensiinile või 35 euri elektrile. Kes sõidab aastas 25k km sellele laadimine ja tankimine kodus ja kiirlaadijas pudelikaelaks ei jää juba täna.
PEAD veetma aega tanklas, selle asemel et teha kodus midagi MUUD? Näiteks kodus elektriautole pistikut taha lükata? Enne muidugi netis surfates ja vaadates kas hetkel elektrihind ikka võimaldab seda? :lol: Prooviks ikka mingeid tõsisemaltvõetavaid põhjendusi välja käia elektriautode õigustamiseks.
25k aastas sõites ei pea isegi iga nädal tankima ja automaattanklas võtab see umbes 1 minuti. Elektriautole pistiku külge panemine ja ära võtmine võtab selle aja jooksul mitte vähem aega.
Aastas ainult 25k sõitmisel on elektriauto tasuvus ikka väga kehv ja mõttetu osta seda sisuliselt niisama seismiseks. Vaatamas võib seda käia kusagil parklas ka, ei pea ostma.
:jooma
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

See läheb nüüd elektrituru teemast kaugele
aero kirjutas: 28 Dets 2021, 20:37 Milleks rääkida vaid jooksvatest kuludest?
Nagu iga teise masinaga ei pea nendega ju igavesti sõitma ja minugi poolest võib selle akupaki vahetuse eest keegi teine maksta. Jooksevkulude võrdluses tuleb 3 aastale arvestatav sääst.
kunn24 kirjutas: 28 Dets 2021, 21:12]
Kui tahta kiirlaadijaid, siis väiksema võimsusega ei saa kiirelt 50 kuni 100 kWh-st akupakki 80 % laetuks.
Selles täpselt oligi point, tahad leida seda kiirlaadijat, aga meil saad reaalsuses selle mis Pärnus max täna ja see jääb tulevikus jalgu, sest autod arenevad kiiremini, kui laadimistaristu.
Ac457765 kirjutas: 28 Dets 2021, 23:24 Näiteks kodus elektriautole pistikut taha lükata? Enne muidugi netis surfates ja vaadates kas hetkel elektrihind ikka võimaldab seda?
:jooma
Võta fix pakett ,kui käsi väriseb ennem lambi lülitamist. Kiirlaadijas on 0.24 eur kwh.

Börsihinna odavamat otsimist planeeritavas laadimisajas n: 4h odavaimat hinda järgmise 10h jooksul, saab Open Charge Point Protocol (OCPP) toega laadimisjaamal automatiseerida. Saab ka stop loss reegleid teha, kui väga oluline, et seda 1 eur kwh hinda vältida.

Võib ju ka samuti küsida 1 mindiga lased 45 - 65l kütet, millises automaattanklas ja kuidas ja kaa iga hinnaga?

Ja muidugi ma olen nõus , et elektriautondus on alles oma arengu lävepakul ja kõik ei ole ideaalne. Võiks lõputult ilkuda.
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3801
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 80 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

xxx111 kirjutas: 28 Dets 2021, 11:51 Kui nii edasi läheb on mõne aja pärast liitsõnad mille üks osa on rohe või taastuv sõimusõnad...
Juba on. Samamoodi nagu öko ja vegan ja nuti ...
xxx111
külaline

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Mingil hetkel EU poliitikud ehk taipavad, et füüsikaseadused kehtivad olenemata sellest, et Euroopa komisjon pole neid heaks kiitnud...
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 11215
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 316 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Kusjuures paljudes riikides (eriti paksult Lääne-Euroopas) tundub kõige lollim olevat tavaline rahvas, alles siis komisjonäärid. Ega lihtrahvale mõistus enne pähe ei tule kui rahakotiga lajatakse. Ja enamusel isegi praegu mitte. Mõni surebki lollina. Praegu jah poliitikud üritavad kõikjal väikese hädavalega füüsikaseadusi eirata ja kona pööbel usub siis nii ongi.
Isiklikult arvan - elektrikärude buum läheb üle, riigi rahakott põhjatult doteerida ei suuda, paljud avastavad, et pistikuga laadimine on väga tüütu ja pikemate otste sõit muutub liiga riskantseks. Kes ka esimese kasutusvälba kogedes avastavad - käru peabki nii vähe vastu ja järelmüük on olematu hinnaga siis hakkavad ka EL komisjonäärid tehtuid seaduseid kas tühistama või vähemalt pehmemaks muutma. Ikka vitsa tuleb saada ja enese vitsad on kõige valusamad
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Poliitikud seda küll ei taipa füüsikani peab ikka ise jõudma.
Coolhouse
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1043
Liitunud: 12 Sept 2008, 14:19
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 29 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Coolhouse »

Õhk-vesi soojuspumbad, külmseadmed .
Müük, hooldus. info@coolhouse.ee
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12024
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Kalvis kirjutas: 29 Dets 2021, 11:56 Isiklikult arvan - elektrikärude buum läheb üle, riigi rahakott põhjatult doteerida ei suuda, ...
Ja kui ta üle ei lähe, siis jään huviga ootama, et milliseid maksusid hakkab riik kehtestama oma amentnikkonna ülalpidamiseks praeguse kütuseaktsiisi arvelt. Kusagilt hakkab midagi ikka väga kärisema. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
xil
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 839
Liitunud: 10 Apr 2014, 11:08
On tänatud: 13 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas xil »

Kalvis kirjutas: 29 Dets 2021, 11:56 Kusjuures paljudes riikides (eriti paksult Lääne-Euroopas) tundub kõige lollim olevat tavaline rahvas, alles siis komisjonäärid. Ega lihtrahvale mõistus enne pähe ei tule kui rahakotiga lajatakse. Ja enamusel isegi praegu mitte. Mõni surebki lollina. Praegu jah poliitikud üritavad kõikjal väikese hädavalega füüsikaseadusi eirata ja kona pööbel usub siis nii ongi.
Isiklikult arvan - elektrikärude buum läheb üle, riigi rahakott põhjatult doteerida ei suuda, paljud avastavad, et pistikuga laadimine on väga tüütu ja pikemate otste sõit muutub liiga riskantseks. Kes ka esimese kasutusvälba kogedes avastavad - käru peabki nii vähe vastu ja järelmüük on olematu hinnaga siis hakkavad ka EL komisjonäärid tehtuid seaduseid kas tühistama või vähemalt pehmemaks muutma. Ikka vitsa tuleb saada ja enese vitsad on kõige valusamad
Kõige targemad inimesed EUs on nõukaaegse haridusega ida-Eurooplased - nood on kõige suuremad el.autode vastased. Kusjuures mingigi kogemus neil reeglina puudub. Näiteks Saksamaal on el.autode müük diislite müügist juba pikalt mööda läinud. Ise olen 1,5 aastat akuautot omanud, see on sedavõrd palju mugavam kasutada, et fossiili peale tagasipöördumiseks peaks keegi päris kõvasti peale maksma. Järgmisel aastal on plaanis osta uus maastikusuutlikum 4WD elektrikas.
xxx111
külaline

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Saksamaal makstakse e-autode toetust kuni 9000 eurot, lisaks muud soodustused. Enamus Euroopa riike ongi e-autode ostutoetusi ja erinevaid soodustuspakette käsitlenud kui autoturu käimashoidmise meedet, sest juttu elektriautode totaalsest keskkonnasäästlikkusest kuuleb tõsimeelsete spetsialistide suust järjest vähem.
Kõige targemad inimesed EUs on nõukaaegse haridusega ida-Eurooplased
See võib isegi täiesti tõsi olla
Ülikoolis käidi min 5a ja matemaatikat ning füüsikat rassistlikuks ei peetud
PS. Ise ikka natuke uuemast ajast...
..nood on kõige suuremad el.autode vastased...
Vastane ei ole
Aga tahan ise valida
Toetuste vastu olen kategooriliselt
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12024
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Urmas »

xxx111 kirjutas: 29 Dets 2021, 20:47Aga tahan ise valida
Unistaja metsateel! Kui ikka vikerkaar tahab sulle kätt püksi ajada, siis sa PEAD seda aktsepteerima. Kas sa EU suuniseid üldse ei austa? Sama ka rohelistega, ainult nemad ajavad käe su rahakotti. ;)
PS. Ei ole erisuste vastane, kuid minu mõned tuttavad erisused on vist väga introvertsed erisused ega suru oma erisust peale avalikult paraaditsedes, koolist poppi tehes ega muidu niisama kisades. Kui mõni taoline "kisakõri" satuks minu poolt organiseeritud olengule, siis paluksin tal tema tervise huvides ise viisakalt lahkuda.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2058
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 83 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas aero »

tabarabarap kirjutas: 29 Dets 2021, 00:35 See läheb nüüd elektrituru teemast kaugele
aero kirjutas: 28 Dets 2021, 20:37 Milleks rääkida vaid jooksvatest kuludest?
Nagu iga teise masinaga ei pea nendega ju igavesti sõitma ja minugi poolest võib selle akupaki vahetuse eest keegi teine maksta. Jooksevkulude võrdluses tuleb 3 aastale arvestatav sääst.
Veelkord - jooksvate kulude tase ei loe midagi. Samamoodi võiks väita, et tark ostab täistangitud diiselauto - tervelt 1000+ km ei ole üldse mingeid kulusid. Paneb elektrikatele pika puuga?? Jätan akupaki vahetuse järgmisele omanikule ... mida suurema ampsu auto ressursist ära kulutad, seda madalam järelmüügi hind.
Urmas kirjutas: 28 Dets 2021, 14:12
aero kirjutas: 28 Dets 2021, 11:23 Sa ei ole Tesla sihtgrupp ja su ettekujutus "arenenud" elukeskkonnast on lünklik.
Sooh, mis väide see nüüd oli? Milles sa vastuolu näed? Kas maaler ei võigi olla Tesla omanik? Äkki olen ikka väga keskkonnateadlik, kasutan ainult "green" ja "ausa kaubanduse" märgistusega tooteid ja puha muud värgid.
Dacia on vanema ja odavama tehnoloogia autode skaala odavamas otsas, Tesla on uuema ja kallima tehnoloogia autode kallimas otsas. Otsusta ise, kas sa oled Dacia- või Tesla sihtgrupp. Mõlemad korraga nagu hästi ei klapi. Liiga erinevad.
Urmas kirjutas: 28 Dets 2021, 14:12
aero kirjutas: 28 Dets 2021, 11:23"Arenenud" keskkonna lahutamatu osa on liiklusummikud. Ummikus passid sa oma Dacias täpselt sama vaguralt nagu Teslas.
Ummikute aeg ja suund näiteks Tallinnas on mulle teada ja väldin sellel ajal linna sattumast. Lähen kas enne kella kaheksat või kümne paiku. Kui lähen varem, siis objeklt lahkun ka varem, et mitte ummikutesse sattuda. Nii lihtne see ongi. ;)
"Arenenud" elukeskkonna mõistes ei ole Tallinnas üldse mingeid ummikuid. Ma püüdsin vaid selgitada, et sinu ja nende teslatajate taustsüsteemid ja ootused on väga erinevad. Sina ei mõista miks nad seal seisavad. Nemad jälle ei pruugi mõista - miks sa raiskad oma elu näiteks küttepuude ja õunamahla tegemisele.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

aero kirjutas: 30 Dets 2021, 01:04 Veelkord - jooksvate kulude tase ei loe midagi. Samamoodi võiks väita, et tark ostab täistangitud diiselauto - tervelt 1000+ km ei ole üldse mingeid kulusid. Paneb elektrikatele pika puuga?? Jätan akupaki vahetuse järgmisele omanikule ... mida suurema ampsu auto ressursist ära kulutad, seda madalam järelmüügi hind.
Matemaatika jääb samaks. Täis paagiga ostetud auto on ju parem tehing.

Minu kogemuse baasil ja tänaste hindade baasil puhtalt energiale (kwh kiirlaadijas, bensiin tanklas) kulutatud summad 25k maksvate autode võrdluses ja 3a prognoosiga säästad ca 35% auto soetusmaksumusest. Seal ei ole arvutatud väiksemat hoolduskulu, väiksemat kulu kindlustusele.

N: eelmine diisel garantiiperioodi kulu esindusele 6800 eur katalüsaator, mingid jupsivad juhtpaneelid, tehase tagasikutsumised tarkvara uuendusteks jne.

Akule on 10 aastat garantiid peale seda vahetuse hind sarnases suurusjärgus.

Elektriauto soetasin järelturult ja eesmärgiga ise ära proovida ja kogemus saada. Ma ei promo siin elektriauto eeliseid lihtsalt minu reaalsetel kogemustel põhinev näide.

Majanduses loeb jooksvate kulude tase väga palju. Lase oma kuludele stressitestid euribori, energiahindade jne tõusuga peale. Näed millal millestki loobuma pead või millal sul sitt stepslisse lendab. Lihtsad tehted excelis.

Väita, et iga hinnaga ollakse valmis energiat ostma (jooksvate kulude tase ei loe midagi) ei lähe selle teemaga ka eriti kokku. Põhi aur käib börsi tippude arutelus hetkel. Sellest murest saad üle ainult hinda fikseerides või investeerides kuluefektiivsematesse süsteemidesse.

Sinu oskus kulupõhiseks tarbimise juhtimiseks määrab su elus ju väga palju ja ajaloolislelt on madalad püsikulud ja ka energia hinnad sisendina tähendanud võimalust arenguks.
Vasta