Avatud elektriturg - minu esimene leping
-
- Ehitusguru
- Postitusi: 892
- Liitunud: 22 Veebr 2016, 15:46
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 34 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas Äärenurk »
https://arileht.delfi.ee/artikkel/95488 ... selle-eest
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas trebla »
nõus... ainult hakkasin juurdlema, miks need peaksid lähestikku olema...?.... Näiteks ma ise kujutaksin padurohelise jaoks ette tuuliku (ka PV-de) ja elektriauto käitamise koostöö. Seal, kus on autode laadimispunktid, oleksid lähedal tuulikud/ PV-d. Kui tuult/ päikest netu, siis selline veendunud roheline lepib olukorraga ja on elektrita/ auto laadimata....
kui ta on nõus võrgutasu ju ära maksma...?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas trebla »
Kui see Teslade järjekord on ebamugav, siis korra aastas võivad inimesed seda ehk taludagi kui ülejäänud laadimised teevad kodus..
Igatahes loodan, et videos kujutatu toimus vabal maal ja kedagi ei sunnitud relvaähvardusel seda masinat ostma..?.
Hektarile mahub vist pool megavatti paneele?
-
- külaline
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas xxx111 »
https://epl.delfi.ee/artikkel/95488263/ ... iruskriisiSelleks et ergutada mõttevahetust rohepöörde põhiseaduslikest piiridest, püstitan mõned küsimused.
1. Kas Eesti rahvuslikes huvides on rohepööre ükskõik mis hinnaga?
2. Kas Eesti konkurentsivõime säilimine ja suurenemine peaks olema filter, mille läbi iga otsust hinnata?
3. Kas avalikes huvides tehtud kliimakulutused peab kandma riik või isik?
Loomulikult võib lasta rohepöördel omasoodu kulgeda.
Sellisel juhul ei tasuks imestada, kui avastame, et oleme küll süsinikuneutraalsed, aga pooltele eestimaalastele tuleb iga kuu toimetulekutoetust maksta.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3801
- Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
- On tänanud: 11 korda
- On tänatud: 80 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas dumbuser »
-
- autodidakt
- Postitusi: 12024
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas Urmas »
kunn24 kirjutas: 27 Dets 2021, 19:18 Juba praegu võib "arenenud" kohtades näha sellised pilte
https://youtu.be/a1uFudf37JU
Nalja teed või? Miks peaks inimene tänapäeval oma elu kulutama no nii mõttetule asjale kui järjekorras seismisele? Kas tõesti pole oma ajaga midagi muud teha kui järjekorras seista? Umbes kui kaua aega peab järjekorra viimane el.auto omanik ootama "tankimist" selles videos? 3-4-5 tundi? Ja näiteks kui helistati, et kodus on veeuputus, aga ma pean koju saamiseks veel 3-4-5 tundi ootama ja vesi sel ajal lihtsalt voolab alumisse korterisse. Kuidas hakkab välja nägema kodune "tankimine" Õimäel asuva "hiina müüri" 720(!) korteri elanikel, kellel on elektriautod? Mõned aastad tagasi käis meediast läbi artikkel(ei leidnud hetkel), kus mingite Põhjamaade piiril asuvast tanklast käis tunnis läbi sadu(?) rekasid ja muid väiksemaid autosid. Kui ka rekad lähevad elektri peale, siis kuidas hakkavad välja nägema nende tanklad. Milline tohutu maapinna raiskamine. Ja siis peab tanklaid olema veel rohkem, sest el.rekade sõiduulatus ei ole see, mis 600l täispaagiga.trebla kirjutas: 27 Dets 2021, 21:25 Kui see Teslade järjekord on ebamugav, siis korra aastas võivad inimesed seda ehk taludagi kui ülejäänud laadimised teevad kodus..

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2058
- Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
- On tänanud: 83 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas aero »
Sa ei ole Tesla sihtgrupp ja su ettekujutus "arenenud" elukeskkonnast on lünklik. Seal passivad valgekraed, läpakad süles ja teevad tööd. Järtsus oli ~15 autot ja kiirlaadijate otsas samapalju. Edasi võid ise guugeldada. Need teslatajad väga tõenäoliselt ei fänna ka autoga reisimist 500+ km päevas. Pigem lendavad (tumerohelised eelistavad rongi?) ja rendivad kohapealt. Lennureisid hõlmavad samuti ootamist. Nad on kohanenudUrmas kirjutas: 28 Dets 2021, 08:04kunn24 kirjutas: 27 Dets 2021, 19:18 Juba praegu võib "arenenud" kohtades näha sellised pilte
https://youtu.be/a1uFudf37JUNalja teed või? Miks peaks inimene tänapäeval oma elu kulutama no nii mõttetule asjale kui järjekorras seismisele? Kas tõesti pole oma ajaga midagi muud teha kui järjekorras seista? Umbes kui kaua aega peab järjekorra viimane el.auto omanik ootama "tankimist" selles videos? 3-4-5 tundi? Ja näiteks kui helistati, et kodus on veeuputus, aga ma pean koju saamiseks veel 3-4-5 tundi ootama ja vesi sel ajal lihtsalt voolab alumisse korterisse.trebla kirjutas: 27 Dets 2021, 21:25 Kui see Teslade järjekord on ebamugav, siis korra aastas võivad inimesed seda ehk taludagi kui ülejäänud laadimised teevad kodus..

"Arenenud" keskkonna lahutamatu osa on liiklusummikud. Ummikus passid sa oma Dacias täpselt sama vaguralt nagu Teslas. Mõmmigi pole teha, olgu uputus või mitte (jätame Sõnajalad ja Grossid välja.) Veeuputuse riski saab piisavalt minimeerida - andurid kriitilistes kohtades, peakraan naabritele ligipääsetav jne. Ma keeran pikemalt ära minnes üldiselt vee kinni. Aga mul on ka plaan B.
-
- külaline
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas xxx111 »
Kui nii edasi läheb on mõne aja pärast liitsõnad mille üks osa on rohe või taastuv sõimusõnad...Ehk siis maksame peale kui tuulegeneraator ei tooda, maksame peale kui tuulegeneraator toodab liiga palju, maksame peale kui vaja keset merd generaatorid ära ühendada, maksame peale, et salvestada, maksame peale kui generaator vaja ära lammutada ...
Äkki jätaks kõik selle vahele ja maksaks lihtsalt valitsusele ja roheregulaatoritele lähedalseisvatele ärimeestele saamata jääva kasumi peo peale. See oleks kõige odavam lahendus.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12024
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Sooh, mis väide see nüüd oli? Milles sa vastuolu näed? Kas maaler ei võigi olla Tesla omanik? Äkki olen ikka väga keskkonnateadlik, kasutan ainult "green" ja "ausa kaubanduse" märgistusega tooteid ja puha muud värgid.aero kirjutas: 28 Dets 2021, 11:23 Sa ei ole Tesla sihtgrupp ja su ettekujutus "arenenud" elukeskkonnast on lünklik.
No on ikka töökeskkond. Aga noh, see on nende valik.

Ummikute aeg ja suund näiteks Tallinnas on mulle teada ja väldin sellel ajal linna sattumast. Lähen kas enne kella kaheksat või kümne paiku. Kui lähen varem, siis objeklt lahkun ka varem, et mitte ummikutesse sattuda. Nii lihtne see ongi.aero kirjutas: 28 Dets 2021, 11:23"Arenenud" keskkonna lahutamatu osa on liiklusummikud. Ummikus passid sa oma Dacias täpselt sama vaguralt nagu Teslas.


-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Mul on mõlemad olemas ja selline ongi su reaalsus, kui selle ise läbi proovid. Kas kuus 280 bensiinile või 35 euri elektrile. Kes sõidab aastas 25k km sellele laadimine ja tankimine kodus ja kiirlaadijas pudelikaelaks ei jää juba täna.
Kes räägib 450kw laadijatest, Pärnu võimsam vist 45kw, võibolla on tekkinud ka 50kw nö teie ideed ja ettekujutused on 10 aastat kohalikust ajast ees.
3 aasta pärast on võimalik ehk ka siin turul osta konkureeriva hinnaga elektriauto mis laeb 80% sõiduulatust (550km) 15 minutiga (kia, hyundai, sakslased jne). Sa ei pea laadima täis, võid laadida ka 5 min.
Kui kütet ei ole, siis kütet ei ole ja kas sul toru lekib või laps sünnib jne ei oma erilist tähtsust mis põhjusel jalamees oled.
Aga progressi osas vaadelge seda aspekti ka, et ka osalise autopargi vahetuse korral lisandub siin akude näol selline salvestatud energia maht mis võib keskmise majapidamise (ka elektriküttel) toita ainult ühe auto akult 2, 3 päeva. Akult majja süsteemid tulevad ka kunagi hinnalt alla. Energia salvestamine muutub paljudele osaks igapäevaelust vaikimisi.
-
- külaline
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas xxx111 »
Tahaks nagu ise valida millega mul soodsam / mugavam kütta, sõita, mida süüa jne
Igapäevaselt juba...
https://www.err.ee/1608448847/aimar-ven ... epoordesse
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2058
- Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
- On tänanud: 83 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas aero »
Milleks rääkida vaid jooksvatest kuludest? Need “mōlemad” sadasid sulle taevast alla või? Hoolduse, remondi, akupaki vahetuse eest maksab keegi teine? Ahjaa, tuli meelde - elektriautosid ei remondita. Kui remont paistma hakkab, lastakse auto õhku ja kajastatakse meedias.tabarabarap kirjutas: 28 Dets 2021, 16:44 Mul on mõlemad olemas ja selline ongi su reaalsus, kui selle ise läbi proovid. Kas kuus 280 bensiinile või 35 euri elektrile.
-
- Ehitusguru
- Postitusi: 988
- Liitunud: 16 Jaan 2021, 22:47
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 33 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas Ac457765 »
PEAD veetma aega tanklas, selle asemel et teha kodus midagi MUUD? Näiteks kodus elektriautole pistikut taha lükata? Enne muidugi netis surfates ja vaadates kas hetkel elektrihind ikka võimaldab seda?tabarabarap kirjutas: 28 Dets 2021, 16:44 ühega pead aega veetma tanklas teine laeb kodus, kui sa teed midagi muud ja sa ei kuluta ka seda aega mis muidu läheks tanklas.
Mul on mõlemad olemas ja selline ongi su reaalsus, kui selle ise läbi proovid. Kas kuus 280 bensiinile või 35 euri elektrile. Kes sõidab aastas 25k km sellele laadimine ja tankimine kodus ja kiirlaadijas pudelikaelaks ei jää juba täna.

25k aastas sõites ei pea isegi iga nädal tankima ja automaattanklas võtab see umbes 1 minuti. Elektriautole pistiku külge panemine ja ära võtmine võtab selle aja jooksul mitte vähem aega.
Aastas ainult 25k sõitmisel on elektriauto tasuvus ikka väga kehv ja mõttetu osta seda sisuliselt niisama seismiseks. Vaatamas võib seda käia kusagil parklas ka, ei pea ostma.

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Nagu iga teise masinaga ei pea nendega ju igavesti sõitma ja minugi poolest võib selle akupaki vahetuse eest keegi teine maksta. Jooksevkulude võrdluses tuleb 3 aastale arvestatav sääst.
Selles täpselt oligi point, tahad leida seda kiirlaadijat, aga meil saad reaalsuses selle mis Pärnus max täna ja see jääb tulevikus jalgu, sest autod arenevad kiiremini, kui laadimistaristu.kunn24 kirjutas: 28 Dets 2021, 21:12]
Kui tahta kiirlaadijaid, siis väiksema võimsusega ei saa kiirelt 50 kuni 100 kWh-st akupakki 80 % laetuks.
Võta fix pakett ,kui käsi väriseb ennem lambi lülitamist. Kiirlaadijas on 0.24 eur kwh.Ac457765 kirjutas: 28 Dets 2021, 23:24 Näiteks kodus elektriautole pistikut taha lükata? Enne muidugi netis surfates ja vaadates kas hetkel elektrihind ikka võimaldab seda?
![]()
Börsihinna odavamat otsimist planeeritavas laadimisajas n: 4h odavaimat hinda järgmise 10h jooksul, saab Open Charge Point Protocol (OCPP) toega laadimisjaamal automatiseerida. Saab ka stop loss reegleid teha, kui väga oluline, et seda 1 eur kwh hinda vältida.
Võib ju ka samuti küsida 1 mindiga lased 45 - 65l kütet, millises automaattanklas ja kuidas ja kaa iga hinnaga?
Ja muidugi ma olen nõus , et elektriautondus on alles oma arengu lävepakul ja kõik ei ole ideaalne. Võiks lõputult ilkuda.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3801
- Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
- On tänanud: 11 korda
- On tänatud: 80 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas dumbuser »
Juba on. Samamoodi nagu öko ja vegan ja nuti ...xxx111 kirjutas: 28 Dets 2021, 11:51 Kui nii edasi läheb on mõne aja pärast liitsõnad mille üks osa on rohe või taastuv sõimusõnad...
-
- külaline
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas xxx111 »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11215
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
Isiklikult arvan - elektrikärude buum läheb üle, riigi rahakott põhjatult doteerida ei suuda, paljud avastavad, et pistikuga laadimine on väga tüütu ja pikemate otste sõit muutub liiga riskantseks. Kes ka esimese kasutusvälba kogedes avastavad - käru peabki nii vähe vastu ja järelmüük on olematu hinnaga siis hakkavad ka EL komisjonäärid tehtuid seaduseid kas tühistama või vähemalt pehmemaks muutma. Ikka vitsa tuleb saada ja enese vitsad on kõige valusamad
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1043
- Liitunud: 12 Sept 2008, 14:19
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 29 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas Coolhouse »
https://majandus.postimees.ee/6139227/p ... ektrijaama
Ja tänaseks 56 vaatamist https://www.youtube.com/watch?v=AVkJsPiEHY4
Ja https://www.e-krediidiinfo.ee/14107173- ... %20O%C3%9C
Müük, hooldus. info@coolhouse.ee
-
- autodidakt
- Postitusi: 12024
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Ja kui ta üle ei lähe, siis jään huviga ootama, et milliseid maksusid hakkab riik kehtestama oma amentnikkonna ülalpidamiseks praeguse kütuseaktsiisi arvelt. Kusagilt hakkab midagi ikka väga kärisema.Kalvis kirjutas: 29 Dets 2021, 11:56 Isiklikult arvan - elektrikärude buum läheb üle, riigi rahakott põhjatult doteerida ei suuda, ...


Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas xil »
Kõige targemad inimesed EUs on nõukaaegse haridusega ida-Eurooplased - nood on kõige suuremad el.autode vastased. Kusjuures mingigi kogemus neil reeglina puudub. Näiteks Saksamaal on el.autode müük diislite müügist juba pikalt mööda läinud. Ise olen 1,5 aastat akuautot omanud, see on sedavõrd palju mugavam kasutada, et fossiili peale tagasipöördumiseks peaks keegi päris kõvasti peale maksma. Järgmisel aastal on plaanis osta uus maastikusuutlikum 4WD elektrikas.Kalvis kirjutas: 29 Dets 2021, 11:56 Kusjuures paljudes riikides (eriti paksult Lääne-Euroopas) tundub kõige lollim olevat tavaline rahvas, alles siis komisjonäärid. Ega lihtrahvale mõistus enne pähe ei tule kui rahakotiga lajatakse. Ja enamusel isegi praegu mitte. Mõni surebki lollina. Praegu jah poliitikud üritavad kõikjal väikese hädavalega füüsikaseadusi eirata ja kona pööbel usub siis nii ongi.
Isiklikult arvan - elektrikärude buum läheb üle, riigi rahakott põhjatult doteerida ei suuda, paljud avastavad, et pistikuga laadimine on väga tüütu ja pikemate otste sõit muutub liiga riskantseks. Kes ka esimese kasutusvälba kogedes avastavad - käru peabki nii vähe vastu ja järelmüük on olematu hinnaga siis hakkavad ka EL komisjonäärid tehtuid seaduseid kas tühistama või vähemalt pehmemaks muutma. Ikka vitsa tuleb saada ja enese vitsad on kõige valusamad
-
- külaline
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas xxx111 »
Saksamaal makstakse e-autode toetust kuni 9000 eurot, lisaks muud soodustused. Enamus Euroopa riike ongi e-autode ostutoetusi ja erinevaid soodustuspakette käsitlenud kui autoturu käimashoidmise meedet, sest juttu elektriautode totaalsest keskkonnasäästlikkusest kuuleb tõsimeelsete spetsialistide suust järjest vähem.
See võib isegi täiesti tõsi ollaKõige targemad inimesed EUs on nõukaaegse haridusega ida-Eurooplased
Ülikoolis käidi min 5a ja matemaatikat ning füüsikat rassistlikuks ei peetud
PS. Ise ikka natuke uuemast ajast...
Vastane ei ole..nood on kõige suuremad el.autode vastased...
Aga tahan ise valida
Toetuste vastu olen kategooriliselt
-
- autodidakt
- Postitusi: 12024
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Unistaja metsateel! Kui ikka vikerkaar tahab sulle kätt püksi ajada, siis sa PEAD seda aktsepteerima. Kas sa EU suuniseid üldse ei austa? Sama ka rohelistega, ainult nemad ajavad käe su rahakotti.

PS. Ei ole erisuste vastane, kuid minu mõned tuttavad erisused on vist väga introvertsed erisused ega suru oma erisust peale avalikult paraaditsedes, koolist poppi tehes ega muidu niisama kisades. Kui mõni taoline "kisakõri" satuks minu poolt organiseeritud olengule, siis paluksin tal tema tervise huvides ise viisakalt lahkuda.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2058
- Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
- On tänanud: 83 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas aero »
Veelkord - jooksvate kulude tase ei loe midagi. Samamoodi võiks väita, et tark ostab täistangitud diiselauto - tervelt 1000+ km ei ole üldse mingeid kulusid. Paneb elektrikatele pika puuga?? Jätan akupaki vahetuse järgmisele omanikule ... mida suurema ampsu auto ressursist ära kulutad, seda madalam järelmüügi hind.tabarabarap kirjutas: 29 Dets 2021, 00:35 See läheb nüüd elektrituru teemast kaugele
Nagu iga teise masinaga ei pea nendega ju igavesti sõitma ja minugi poolest võib selle akupaki vahetuse eest keegi teine maksta. Jooksevkulude võrdluses tuleb 3 aastale arvestatav sääst.
Dacia on vanema ja odavama tehnoloogia autode skaala odavamas otsas, Tesla on uuema ja kallima tehnoloogia autode kallimas otsas. Otsusta ise, kas sa oled Dacia- või Tesla sihtgrupp. Mõlemad korraga nagu hästi ei klapi. Liiga erinevad.Urmas kirjutas: 28 Dets 2021, 14:12Sooh, mis väide see nüüd oli? Milles sa vastuolu näed? Kas maaler ei võigi olla Tesla omanik? Äkki olen ikka väga keskkonnateadlik, kasutan ainult "green" ja "ausa kaubanduse" märgistusega tooteid ja puha muud värgid.aero kirjutas: 28 Dets 2021, 11:23 Sa ei ole Tesla sihtgrupp ja su ettekujutus "arenenud" elukeskkonnast on lünklik.
"Arenenud" elukeskkonna mõistes ei ole Tallinnas üldse mingeid ummikuid. Ma püüdsin vaid selgitada, et sinu ja nende teslatajate taustsüsteemid ja ootused on väga erinevad. Sina ei mõista miks nad seal seisavad. Nemad jälle ei pruugi mõista - miks sa raiskad oma elu näiteks küttepuude ja õunamahla tegemisele.Urmas kirjutas: 28 Dets 2021, 14:12Ummikute aeg ja suund näiteks Tallinnas on mulle teada ja väldin sellel ajal linna sattumast. Lähen kas enne kella kaheksat või kümne paiku. Kui lähen varem, siis objeklt lahkun ka varem, et mitte ummikutesse sattuda. Nii lihtne see ongi.aero kirjutas: 28 Dets 2021, 11:23"Arenenud" keskkonna lahutamatu osa on liiklusummikud. Ummikus passid sa oma Dacias täpselt sama vaguralt nagu Teslas.![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Matemaatika jääb samaks. Täis paagiga ostetud auto on ju parem tehing.aero kirjutas: 30 Dets 2021, 01:04 Veelkord - jooksvate kulude tase ei loe midagi. Samamoodi võiks väita, et tark ostab täistangitud diiselauto - tervelt 1000+ km ei ole üldse mingeid kulusid. Paneb elektrikatele pika puuga?? Jätan akupaki vahetuse järgmisele omanikule ... mida suurema ampsu auto ressursist ära kulutad, seda madalam järelmüügi hind.
Minu kogemuse baasil ja tänaste hindade baasil puhtalt energiale (kwh kiirlaadijas, bensiin tanklas) kulutatud summad 25k maksvate autode võrdluses ja 3a prognoosiga säästad ca 35% auto soetusmaksumusest. Seal ei ole arvutatud väiksemat hoolduskulu, väiksemat kulu kindlustusele.
N: eelmine diisel garantiiperioodi kulu esindusele 6800 eur katalüsaator, mingid jupsivad juhtpaneelid, tehase tagasikutsumised tarkvara uuendusteks jne.
Akule on 10 aastat garantiid peale seda vahetuse hind sarnases suurusjärgus.
Elektriauto soetasin järelturult ja eesmärgiga ise ära proovida ja kogemus saada. Ma ei promo siin elektriauto eeliseid lihtsalt minu reaalsetel kogemustel põhinev näide.
Majanduses loeb jooksvate kulude tase väga palju. Lase oma kuludele stressitestid euribori, energiahindade jne tõusuga peale. Näed millal millestki loobuma pead või millal sul sitt stepslisse lendab. Lihtsad tehted excelis.
Väita, et iga hinnaga ollakse valmis energiat ostma (jooksvate kulude tase ei loe midagi) ei lähe selle teemaga ka eriti kokku. Põhi aur käib börsi tippude arutelus hetkel. Sellest murest saad üle ainult hinda fikseerides või investeerides kuluefektiivsematesse süsteemidesse.
Sinu oskus kulupõhiseks tarbimise juhtimiseks määrab su elus ju väga palju ja ajaloolislelt on madalad püsikulud ja ka energia hinnad sisendina tähendanud võimalust arenguks.
Mine “Elekter, elektriseadmed”
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring