Elekter suvilasse
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 189
- Liitunud: 11 Dets 2019, 23:27
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Metsakraav »
Saab alati kaasa võtta kui vaja.
Mingi 0,6 liitrit bensiini tunnis
https://hondacenter.ee/toode/eu-10i/
Kui võimsamat vaja siis suurem mudel.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Ei suutnud tuvastada viite aadressilt isendi tehnilisi andmeid, kuid see võib olla minu laiskuse viga. Kui suur paak on sellel isendil ehk kas pean kella 4-ks hommikul äratuse panema selleks, et paaki täita kui näiteks tahan õhtul kella kaheksast kotile visata ja ärgata järgmine päev kella 12-ne paiku ilma, et külmkapis olev õlu ei oleks ärkamise ajaks soojaks läinud? No paistnud teine nii suur, kuhu mahuks kütust min 12 tunni jaoks. Tahaks suvilas õhtul-öösel õues istudes nautida ikkagi vaikust või linnulaulu või sügisel ritsikate pininat, mitte geneka vaikset(?) töötamist. Ennetavalt- ei ole vihakõne!Metsakraav kirjutas: 18 Veebr 2021, 19:02 Väike korralik generaator oleks abiks.
Saab alati kaasa võtta kui vaja.
Mingi 0,6 liitrit bensiini tunnis
https://hondacenter.ee/toode/eu-10i/


-
- Ehitusguru
- Postitusi: 988
- Liitunud: 16 Jaan 2021, 22:47
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 33 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Ac457765 »


-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas ping »
Ehk et õlu ja muu proviant ka kaasa saaks, tekkib võibolla vajadus suurema auto järele.

-
- Ehitusguru
- Postitusi: 988
- Liitunud: 16 Jaan 2021, 22:47
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 33 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Ac457765 »

How efficient is a car alternator?
Electrical power on a vehicle is not free. It comes as a direct result of consuming fuel within the engine to drive the alternator. With a typical engine efficiency of 40%, a belt efficiency of 98% and an alternator efficiency of 55%, this leads to an overall energy conversion efficiency of only 21%.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Ühel väljamaa objektil tellija eraldas minu Daciale koha garaazis kõrvuti tema mersuga(F1 ohutusautode analoog). Rääkis, et see mersu sõidab täispaagiga täiskiirusel ca 50 kilomeetrit, siis peab uuesti tankima või aeglasemalt sõitma, et järgmise bensukani jõuda.Ac457765 kirjutas: 18 Veebr 2021, 23:57How efficient is a car alternator?
Electrical power on a vehicle is not free. It comes as a direct result of consuming fuel within the engine to drive the alternator. With a typical engine efficiency of 40%, a belt efficiency of 98% and an alternator efficiency of 55%, this leads to an overall energy conversion efficiency of only 21%.



Praegu kirjutatu mõeldud rohkem kasutaja Metsakraav idee kohta.

-
- Ehitusguru
- Postitusi: 988
- Liitunud: 16 Jaan 2021, 22:47
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 33 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Ac457765 »
Kuna ma ei soovinudki rääkida kütusekulust, vaid kasutegurist, siis jah.
See 0,6 l/h on loomulikult maksimaalse võimsuse juures töötades. Kasutegur koormusest nii palju ei sõltu kui kütusekulu- kui mootor/generaator töötab poole võimsusega, siis kütusekulu võib olla poole väiksem, aga kasutegur muutub üsna vähe.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas ping »
Kui arvestada kasutegurit kWh/Liitri kohta, siis on kasuteguri erinevus vägagi suur.Ac457765 kirjutas: 19 Veebr 2021, 10:42Kuna ma ei soovinudki rääkida kütusekulust, vaid kasutegurist, siis jah.
See 0,6 l/h on loomulikult maksimaalse võimsuse juures töötades. Kasutegur koormusest nii palju ei sõltu kui kütusekulu- kui mootor/generaator töötab poole võimsusega, siis kütusekulu võib olla poole väiksem, aga kasutegur muutub üsna vähe.
Koormusel 5W valgustiga on kasutegur oluliselt väiksem kui 900W max koormusel.
Ja kui töötavale generaatorile koormust üldse pole ühendatud, siis on kasutegur 0 sest kütus saab niisama tühja ärapõletatud.
(Analoogia autoga, et kohapeal seisva töötava mootoriga auto, kütusekulu 100km kohta on lõpmatu ja kasutegur alla nulli.)

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
-
- Ehitusguru
- Postitusi: 988
- Liitunud: 16 Jaan 2021, 22:47
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 33 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Ac457765 »

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
seda saaks automatiseerida, kui oleks genekas automaatselt käivituv aga enamus neist mini omadest pole. seega pead ise olema see tark automaatika.
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas mõte »
Kahjuks endal pole veel võmalust ja vajadust olnud tesida neid kõik ühes süsteeme.ping kirjutas: 17 Veebr 2021, 13:31Kas sellised soovitused põhinevad "usul" või "teadmistel"?mõte kirjutas: 16 Veebr 2021, 21:49 ... Jätkuvalt soovitaks vaadata kõik ühes lahenduste suunas liitiumi akudega. Googelda sellist asja nagu " solar generator europe "
näide ühest müüast https://www.solarpowersupply.eu/product ... r-stations
Ise juppidest ehitades saab kindlasti odavamalt, aga pead teadma millised komponendid on piisavalt hea kvaliteediga ja kuidas ümber käija akudega jne. Kindlasti on lihtsam osta valmis asi.
"Kõik ühes" seadet on lihtsam müüa, aga kas see tagab ka parema valiku ostjale töökindluse kohalt?
Isiklikud kogemused näitavad, et "kõik ühes" seadmes kasutatakse väiksemate tootmiskulude pärast ühte kontrollerit ja kui inverter lukku jookseb, siis ei toimu ka laadimist.
"Kõik ühes" seadme omatarve (kui päike ei paista) on suurem, sest selle inverterit ei saa eraldi väljalülitada.
Eraldiseisva inverteri saab kas nädalaks või talveks väljalülitada ja kui tuled kevadel tagasi on akud ikka täis aga kui inverteri omatarve on talvel külmunud akud tühjendanud siis võivad kevadeks akud riknenud olla.
Suvilas tuleb vaadata ka seadmete omavolilise ärandamise aspekti, sest kaugele nähtavad paneelid on heaks reklaamiks.
Näiteks sellist 33kg ratastega kasti on lihtne ühel inimesel ära viia: https://www.solarpowersupply.eu/product ... nfographic ja võõrandamise vältimiseks oleks vast lihtsam seda ise igakord edasi-tagasi vedada ja hoopis kodus täislaadida.
Selle seadme töötemperatuur on 0C- +40C ja talveks kütmata maija seda jätta ei tohiks ja talveks tuleks nagunii sooja vedada.
![]()
Lihtsalt minu soovitus põhineb sellel: inimesel on probleem ja kuidas seda kõige lihtsamalt ja optimaalselt lahendada. Kui on teadmised ja/või huvi saab alati ehitada prarema ja odavama süsteemi kui kõik ühes lahendused aga selleks peab olema huvi, aeg ja teadmised.
Siin oli küsimus ka AGM vs liitum akud, Jah läpaka Li-ion akud kestavad keskmiselt 500 tsüklit või pidevalt 100% tapad neid ja ka tühjalt hoidmine. Liitumiga on palju erinevaid aku kokteile olemas igal ühel omad vead ja omad head. Täna tavaliselt kasutatakse off-grid lahenustes LifePo4 kokteiliga akusid https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_i ... te_battery. mis kannatavad 2-3 tuhat tsüklit või rohkem, paljudel akusüsteemidel on 10a grantii. LiFePo4 akusid ei tohi laadida alla 0 kraadi, normaalne BMS seda ei luba ka,
Pidevalt töötav generaator minu arvates suvilasse ei sobi, pidevalt põriseb midagi, see võib olla varuvariant kui muud moodi ei saa akusid laadida. Need minu soovitatud kõik ühes lahendused tihti lubavad ka autos "sigarisüütajast" laadimist, kui jamaks peaks minema, pole vaja genekat osta kui auto olemas.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas ping »
Minul on kogemusi nende "sõbra soovitatud, lihtsalt ja odavalt" tehtud seadmete ümberehitamisega, sest järgmisel aastal (kui omanik soovib, et seadmed algset ülesannet täidaksid) pole sealt praktiliselt midagi kasutamiseks võtta: seadmed on aladimensioneeritud ja madalama pingega, juhtmed peenikesed, akud rikutud.mõte kirjutas: 19 Veebr 2021, 23:41Kahjuks endal pole veel võmalust ja vajadust olnud tesida neid kõik ühes süsteeme.ping kirjutas: 17 Veebr 2021, 13:31Kas sellised soovitused põhinevad "usul" või "teadmistel"?mõte kirjutas: 16 Veebr 2021, 21:49 ... Jätkuvalt soovitaks vaadata kõik ühes lahenduste suunas liitiumi akudega. Googelda sellist asja nagu " solar generator europe "
näide ühest müüast https://www.solarpowersupply.eu/product ... r-stations
Ise juppidest ehitades saab kindlasti odavamalt, aga pead teadma millised komponendid on piisavalt hea kvaliteediga ja kuidas ümber käija akudega jne. Kindlasti on lihtsam osta valmis asi.
"Kõik ühes" seadet on lihtsam müüa, aga kas see tagab ka parema valiku ostjale töökindluse kohalt?
Isiklikud kogemused näitavad, et "kõik ühes" seadmes kasutatakse väiksemate tootmiskulude pärast ühte kontrollerit ja kui inverter lukku jookseb, siis ei toimu ka laadimist.
"Kõik ühes" seadme omatarve (kui päike ei paista) on suurem, sest selle inverterit ei saa eraldi väljalülitada.
Eraldiseisva inverteri saab kas nädalaks või talveks väljalülitada ja kui tuled kevadel tagasi on akud ikka täis aga kui inverteri omatarve on talvel külmunud akud tühjendanud siis võivad kevadeks akud riknenud olla.
Suvilas tuleb vaadata ka seadmete omavolilise ärandamise aspekti, sest kaugele nähtavad paneelid on heaks reklaamiks.
Näiteks sellist 33kg ratastega kasti on lihtne ühel inimesel ära viia: https://www.solarpowersupply.eu/product ... nfographic ja võõrandamise vältimiseks oleks vast lihtsam seda ise igakord edasi-tagasi vedada ja hoopis kodus täislaadida.
Selle seadme töötemperatuur on 0C- +40C ja talveks kütmata maija seda jätta ei tohiks ja talveks tuleks nagunii sooja vedada.
![]()
Lihtsalt minu soovitus põhineb sellel: inimesel on probleem ja kuidas seda kõige lihtsamalt ja optimaalselt lahendada. Kui on teadmised ja/või huvi saab alati ehitada prarema ja odavama süsteemi kui kõik ühes lahendused aga selleks peab olema huvi, aeg ja teadmised.
Siin oli küsimus ka AGM vs liitum akud, Jah läpaka Li-ion akud kestavad keskmiselt 500 tsüklit või pidevalt 100% tapad neid ja ka tühjalt hoidmine. Liitumiga on palju erinevaid aku kokteile olemas igal ühel omad vead ja omad head. Täna tavaliselt kasutatakse off-grid lahenustes LifePo4 kokteiliga akusid https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_i ... te_battery. mis kannatavad 2-3 tuhat tsüklit või rohkem, paljudel akusüsteemidel on 10a grantii. LiFePo4 akusid ei tohi laadida alla 0 kraadi, normaalne BMS seda ei luba ka,
Pidevalt töötav generaator minu arvates suvilasse ei sobi, pidevalt põriseb midagi, see võib olla varuvariant kui muud moodi ei saa akusid laadida. Need minu soovitatud kõik ühes lahendused tihti lubavad ka autos "sigarisüütajast" laadimist, kui jamaks peaks minema, pole vaja genekat osta kui auto olemas.
Üleval kirjutasin külmiku akult kasutamise eripärast ja paistab, et sedagi pole viitsitud mõttega läbilugeda.
(Akupanga laadimisest sigarisüütaja pesast väike elementaarne arendav mõtlemisülesanne:
Kui sigarisüütaja pesa võib koormata 120W koormusega (teatud aja jooksul, nii et midagi põlema ei läheks), siis mitu tundi kulub selle kaudu 3kWh akupanga laadimiseks seisva mootoriga ja mida sellest arvab auto enda starteriaku? Kui suure mahutavusega peaks sellisel juhul olema auto enda starteriaku?
Kui akupanga laadimiseks hoida auto mootor töötavana kütusekuluga 0,6L/h siis mitu liitrit kütust kulub 3kWh akupanga laadimiseks sigarisüütaja pesa kaudu ja kui palju maksab selliselt laetud 1kWh? Ja mida arvab pikalt tühikäigul töötamisest auto katalüsaator ja tahmailter?
Kui sõiduajal sigarisüütajast 3kWh akupanka laadida, siis kui kaugele peaks selle täislaadimiseks autoga sõitma?)

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas ping »
Matemaatikaülesanne:Kalvis kirjutas: 20 Veebr 2021, 09:14 Auto puhul saaks otse akult jämedamad juhtmed vedada, kuid auto genekas ise jääb lahjaks arvestades mootori võimsust. Jõuame sinna 0% kasuteguri lähedale. Muidugi võib küsija teha niimoodi, et vahetab akusi - üks on lisaakuna autol küljes. Jõuab suvillase laetuna, lahkub suvilast tühjana ja autosõiduga tasakesi laetakse täis.
Kui suure mahutavusega (Ah) peab minimaalselt olema auto starteriaku, et kui seal võetakse välja (tühjendatakse suvilas) 3kWh, et auto veel normaalselt käivituks (et starteriga koormates ei langeks aku pinge alla 10V)? Paljudel autodel on tarkvaraliselt keelatud mootori käivitumine kui väntvõlli pöörded on alla 250rpm.
Kas selline aku mahub auto originaalaku kohale kuhu tootja selle paigalduse autos on ettenäinud?
Kas nii rasket koormat (akut) on üldse lubatud näiteks sõiduauto pagasnikus vedada?
Mitu meest on vaja sellise aku tõstmiseks?
Kui kaua peab autoga sõitma sellise aku uesti täislaadimiseks kui genekast antav laadimisvool on näiteks 40A?
(Elektrivärk on avalikult kättesaadavate valemite abil täitsa peast arvutatav.
Sellist nõu saab anda vist mingite mõnuainete mõju all olles?)

Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Viki2 »
Sai soetatud ja siiani rahul, lisaboonuseks on et kui naabritel elektrikatkestuse tõttu maja pimeUrmas kirjutas: 16 Veebr 2021, 15:14Jäin mõtlema komplekti sisuturundusliku lause peale.![]()
Süsteem võimaldab ka salvestada odavat ööelektrit ja tarvitada seda päevasel ajal - nii vähenevad elektriarved
Pean tunnistama, et mul pole päevase-öise elektri hinnavahest õrna aimugi, sest sellega tegeleb mu kodune direktor. Aga ikkagi, millise aja jooksul majanduslikult tasub ära see viites olev komplekt oma hinnalt kui seda kasutada ainult elektri hinnavahe kompenseerimiseks?Aku eluiga peaks jääma sinna 7 aasta kanti, vähemalt autodel.
siis minul kõik toimib.
-
- Ehitusguru
- Postitusi: 988
- Liitunud: 16 Jaan 2021, 22:47
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 33 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Ac457765 »
Urmas kirjutas: 16 Veebr 2021, 15:14Jäin mõtlema komplekti sisuturundusliku lause peale.![]()
Süsteem võimaldab ka salvestada odavat ööelektrit ja tarvitada seda päevasel ajal- nii vähenevad elektriarved
Pean tunnistama, et mul pole päevase-öise elektri hinnavahest õrna aimugi, sest sellega tegeleb mu kodune direktor. Aga ikkagi, millise aja jooksul majanduslikult tasub ära see viites olev komplekt oma hinnalt kui seda kasutada ainult elektri hinnavahe kompenseerimiseks?Aku eluiga peaks jääma sinna 7 aasta kanti, vähemalt autodel.
Kui salvestab 1 kWh ja seda öösel salvestatud energiat päeval kasutada, siis jämedalt öeldes võidab päevas 1 kWh öise ja päevase elektrihinna vahe ehk mõne sendi päevas. Nädalavahetustel ei säästa, sest siis on koguaeg öötariif. Nii et aastas ehk mõne euro juba...

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 502
- Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
- On tänanud: 4 korda
- On tänatud: 32 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas elektron »

-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Urmas »
On lihtsamaid meetodeid see mõni euro leida nagu näiteks poes kassajärjekorras seistes viska pilk põrandale ja aeg-ajalt midagi ikka leiab. Aasta peale teebki ka kokkuvõttes mõne euro. Kohe, peale poe avamist ei ole mõtet kiigata, sest siis on koristaja sendid jõudnud juba enda tasku poetada.


-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3801
- Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
- On tänanud: 11 korda
- On tänatud: 80 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas dumbuser »
Ära räägi rohkem. Heal juhul suudetakse esimesest lõigust aru saada aga see osa mis puudutab energiamahtuvust, igasugu muundamisi jne on ikka nii rõvekeeruline, et palju lihtsam on ignoreerida ja ajada mingi lõpmatut iba "mul on odavalt saadud see või teine" ja "no ega ma seal eriti ei kasuta midagi" ning kirsiks on muidugi hommikust õhtuni soovitused kõikvõimalike akude igale pool kaasa tassimisest.ping kirjutas: 20 Veebr 2021, 01:09 Minul on kogemusi nende "sõbra soovitatud, lihtsalt ja odavalt" tehtud seadmete ümberehitamisega, sest järgmisel aastal (kui omanik soovib, et seadmed algset ülesannet täidaksid) pole sealt praktiliselt midagi kasutamiseks võtta: seadmed on aladimensioneeritud ja madalama pingega, juhtmed peenikesed, akud rikutud.
Üleval kirjutasin külmiku akult kasutamise eripärast ja paistab, et sedagi pole viitsitud mõttega läbilugeda.
(Akupanga laadimisest sigarisüütaja pesast väike elementaarne arendav mõtlemisülesanne:
Kui sigarisüütaja pesa võib koormata 120W koormusega (teatud aja jooksul, nii et midagi põlema ei läheks), siis mitu tundi kulub selle kaudu 3kWh akupanga laadimiseks seisva mootoriga ja mida sellest arvab auto enda starteriaku? Kui suure mahutavusega peaks sellisel juhul olema auto enda starteriaku?
Kui akupanga laadimiseks hoida auto mootor töötavana kütusekuluga 0,6L/h siis mitu liitrit kütust kulub 3kWh akupanga laadimiseks sigarisüütaja pesa kaudu ja kui palju maksab selliselt laetud 1kWh? Ja mida arvab pikalt tühikäigul töötamisest auto katalüsaator ja tahmailter?
Kui sõiduajal sigarisüütajast 3kWh akupanka laadida, siis kui kaugele peaks selle täislaadimiseks autoga sõitma?)
![]()
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
Tavalises autos pole ju kahe aku lahendust, selline tuleb ise teha. Olen teinud, kuid mitte suvila laadimiseks, auto oli reisimiseks ümber ehitatud, et külmik ja muu elektritarbega põhiakut maha ei koormaks, samuti sai lisatud relee, et lisaakut laetakse vaid mootori töötamisel, mitte käivitamisel. Kuid autol on genekal pingeregulaator, mis lahendab su probleemid.ping kirjutas: 20 Veebr 2021, 11:37Matemaatikaülesanne:Kalvis kirjutas: 20 Veebr 2021, 09:14 Auto puhul saaks otse akult jämedamad juhtmed vedada, kuid auto genekas ise jääb lahjaks arvestades mootori võimsust. Jõuame sinna 0% kasuteguri lähedale. Muidugi võib küsija teha niimoodi, et vahetab akusi - üks on lisaakuna autol küljes. Jõuab suvillase laetuna, lahkub suvilast tühjana ja autosõiduga tasakesi laetakse täis.
Kui suure mahutavusega (Ah) peab minimaalselt olema auto starteriaku, et kui seal võetakse välja (tühjendatakse suvilas) 3kWh, et auto veel normaalselt käivituks (et starteriga koormates ei langeks aku pinge alla 10V)? Paljudel autodel on tarkvaraliselt keelatud mootori käivitumine kui väntvõlli pöörded on alla 250rpm.
Kas selline aku mahub auto originaalaku kohale kuhu tootja selle paigalduse autos on ettenäinud?
Kas nii rasket koormat (akut) on üldse lubatud näiteks sõiduauto pagasnikus vedada?
Mitu meest on vaja sellise aku tõstmiseks?
Kui kaua peab autoga sõitma sellise aku uesti täislaadimiseks kui genekast antav laadimisvool on näiteks 40A?
(Elektrivärk on avalikult kättesaadavate valemite abil täitsa peast arvutatav.
Sellist nõu saab anda vist mingite mõnuainete mõju all olles?)
![]()
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas ping »
Kusjuures kui palutakse oma nõuanne numbriliselt väljendada (tuues näiteks probleemseid kohti), siis ei suudeta sedagi, vaid soovitatakse "pingeregulaatorit" kellelegi probleemide lahenduseks.
Sellised elektrialased nõuanded, mida ei suudeta numbriliselt väljendada, vähendavad ka teiste nõuannete usaldusväärsust.Kalvis kirjutas: 21 Veebr 2021, 06:35Tavalises autos pole ju kahe aku lahendust, selline tuleb ise teha. Olen teinud, kuid mitte suvila laadimiseks, auto oli reisimiseks ümber ehitatud, et külmik ja muu elektritarbega põhiakut maha ei koormaks, samuti sai lisatud relee, et lisaakut laetakse vaid mootori töötamisel, mitte käivitamisel. Kuid autol on genekal pingeregulaator, mis lahendab su probleemid.ping kirjutas: 20 Veebr 2021, 11:37Matemaatikaülesanne:Kalvis kirjutas: 20 Veebr 2021, 09:14 Auto puhul saaks otse akult jämedamad juhtmed vedada, kuid auto genekas ise jääb lahjaks arvestades mootori võimsust. Jõuame sinna 0% kasuteguri lähedale. Muidugi võib küsija teha niimoodi, et vahetab akusi - üks on lisaakuna autol küljes. Jõuab suvillase laetuna, lahkub suvilast tühjana ja autosõiduga tasakesi laetakse täis.
Kui suure mahutavusega (Ah) peab minimaalselt olema auto starteriaku, et kui seal võetakse välja (tühjendatakse suvilas) 3kWh, et auto veel normaalselt käivituks (et starteriga koormates ei langeks aku pinge alla 10V)? Paljudel autodel on tarkvaraliselt keelatud mootori käivitumine kui väntvõlli pöörded on alla 250rpm.
Kas selline aku mahub auto originaalaku kohale kuhu tootja selle paigalduse autos on ettenäinud?
Kas nii rasket koormat (akut) on üldse lubatud näiteks sõiduauto pagasnikus vedada?
Mitu meest on vaja sellise aku tõstmiseks?
Kui kaua peab autoga sõitma sellise aku uesti täislaadimiseks kui genekast antav laadimisvool on näiteks 40A?
(Elektrivärk on avalikult kättesaadavate valemite abil täitsa peast arvutatav.
Sellist nõu saab anda vist mingite mõnuainete mõju all olles?)
![]()
See et keegi on seadme tootja juhendi järgi suutnud "värvilisi juhtmeid ühendada" ei pruugi sugugi tähendada, et see "ühendeja" ka oma tegevuse tulemi toimimise põhimõttest on arusaanud.

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 502
- Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
- On tänanud: 4 korda
- On tänatud: 32 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas elektron »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
Küsijal oleks isegi otstarbekas kasvõi otse auto aku pealt särts viia varuvariandina elamisse. Siin hakkab mängima teine fenomen - madal pinge ja tarbitav võimsus nõuab jämedamaid kaableid. Ka võib niimoodi akut liigtarbides jalameheks jääda. seepärast on mõistlik kui vaja ikkagi kasutada lisaakut.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 189
- Liitunud: 11 Dets 2019, 23:27
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Elekter suvilasse
Lugemata postitus Postitas Metsakraav »
Akut ei laeta kunagi rohkem kui umbes 70 protsenti.kunn24 kirjutas: 22 Veebr 2021, 08:29 Tänapäeva auto puhul ei soovita talle ajutiselt mingit täiendavat akut külge pookida, kuna nn intelligentne akuhaldus läheb tõnäoliselt lolliks.
Muidu ei oleks aeglustamisel tekkivat energiat võimalik generaatori abil akusse panna.
Jätke auto parem rahule.

Mine “Elekter, elektriseadmed”
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring