Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas jan »
Tarvis keldris 50mm PVC toru vertikaalsesse ilma liitmikuteta 100mm malmtorusse ühendada. Malmtorust püstik on heas seisukorras, tugev ning ilma korrosioonita, seega hetkel vajadust ega õigustust tema terves ulatuses plasti vastu väljavahetamiseks pole. Osaliselt plastiga asendamise võimaluse jätaks varuvariandiks.
Kas on mõeldav puurida malmtorusse sobiva diameetriga auk ning ühendada PVC toru sinna sadulaga / kummimuhviga? Mõeldav just puurimises osas - kas näiteks bimetall augufreeside hammas üldse hakkab malmile peale või peaks lähenema teemantfreesiga?
Kui augu tegemine üldiselt peaks olema võimalik, siis mis oleks töökindel viis siseneva toru ühendamiseks? Selge on see, et PVC toru ega ka tihend ei tohi malmtoru sisse liiga sügavale ulatuda, sest muidu tekib ummistuse oht. Need kummist üleminekumuhvid, mis muidu malmtorude liitmike sisse mõeldud, on liiga pikad. Variant lühemaks lõigata?
50mm muhviga sadulaid olen näinud ainult 110mm plasttorude jaoks - need vist omakorda ei haagi end malmtoru seina paksusest tulenevalt korralikult malmtoru külge kinni? Ilmselt saaks toruklambritega sadula tihedalt vastu malmi kinni tõmmata, kuid kas tihend jääb siis kindlalt pidama?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
Momendil on ikka kõige lollikindlam lõikad relakaga malmile plastliitmiku kolmikuga (110-50-110) jaoks vahe vahele, mõlemal pool otsa termokahanev spets maltoru üleminek vahele ja toimib.
Kui aga 50 ava sisse puurida õnnestub ja 50 toru sinna edukalt silikooniga kinni panna siis oled saanud vaese mehe ülemineku.
Ah soo - odavad külasepad on välja mõelnud odava termokahaneva - ostad 2 liitrise bocki, 2 tükki, sisu jood ära, lõikad kaela ja põhja maha ning siis otsa ja fööniga sooja - toru tõmbab ilusasti malmi ja plastiku külge.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 336
- Liitunud: 16 Aug 2016, 11:48
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 14 korda
Re: Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas Rabarebane »
Re: Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas jan »
See oligi üks küsimustest.
Järgnevas videos tehakse täpselt seda, mida vaja (isegi sobiv sadul on olemas), kuid mul pole vähimatki aimu, mis malmist need torud seal maal on, seega suhtuksin pigem skeptiliselt:
https://www.youtube.com/watch?v=xm0GGDsw2OU
Teistest allikatest võib jälle lugeda, et mõni ei suuda freesi jaoks isegi pilootauku sisse puurida.
Silikooniga plätserdamine täidab küll odavuse kriteeriumi, kuid mitte töökindluse.Kui aga 50 ava sisse puurida õnnestub ja 50 toru sinna edukalt silikooniga kinni panna siis oled saanud vaese mehe ülemineku.
See on ka põhjus, miks osaline vahetamine on varuvariant töömahukuse tõttu - püstik seisab keset ruumi põranda ning lae vahel ilma ühegi lisatoestuseta. Terve püstik ilmselt pähe ei kuku, sest on siiski korruste vahel betooni valatud. Aga eks seal omad riskid on.Rabarebane kirjutas: 20 Mär 2019, 14:58 Kalvis, keldris malmtorule vahe sisse lõikamine võib halvimal juhul lõppeda sellesama toru iseseisva kiirendatud ladustumisega keldrisse. Kui korralikult kinnitatud, siis on jah õige lähenemine.
Olen malmtorusid lõiganud küll ilma suurema vaevata (kui välja arvata kitsad töötingimused) ning seda ilma spetsiaalise malmi lõikekettata, millede olemasolust ma toona isegi ei teadnud. Mis ketas oli täpselt, ei mäleta. Kogemus oli jah selles mõttes teistsugune, et sädemeid praktiliselt ei lennanud.kunn24 kirjutas: 20 Mär 2019, 15:57Kalvis, relakas malmi eriti ei lõika, sest malm ei põle. Hallmalm on vastupidi pehme, kuid seda pole neid torudes.
Re: Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas jan »
UPDATE: Leidsin ühe kasutamata 100mm-se malmist kolmiku ning proovisin kohe ära - 5mm HSS puur läks aeglaste pööretega rahulikult läbi. Homme teen freesiga ka katse ning ühtlasi vaatan, mis võimalused toru ühendamiseks oleks, enne kui päris püstiku kallale lähen.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
Re: Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas toomas »
Malmtorusid saab ilusti lõigata kivikettaga, roheline märgistus, kirjad peal cast iron.
Toomas.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 374
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas Olaf »
ketaslõikuri otsas olevat roostevaba lõikamiseks mõeldud ketast (4 m torud). Lõikas läbi kerge vaevaga,
ilmselt oli siis hallmalm.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 239
- Liitunud: 01 Jaan 2016, 11:44
- Asukoht: Vlj
- On tänanud: 4 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas plb »
malmtorusse relakaga 60x60 mm romb sisse (tükk raibe kukkus muidugi sisse)
sellise liitmiku

Läbustasin malmtoru ava ümbruse neutraalse silikooniga kokku
plastliitmik peale ja sellisega (õiges mõõdus)

Juba 15 aastat teenib.
Re: Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas toomas »
Tere.plb kirjutas: 21 Mär 2019, 18:38 Ma tegin nii:
malmtorusse relakaga 60x60 mm romb sisse (tükk raibe kukkus muidugi sisse)
sellise liitmiku"alumise" osa lõikasin ära
Läbustasin malmtoru ava ümbruse neutraalse silikooniga kokku
plastliitmik peale ja sellisega (õiges mõõdus)kinni.
Juba 15 aastat teenib.
See arvatavasti lihtne ja suht lollikindel lahendus.
Vanade malmtorude lõikamine on riskantne tegevus. 1/10 käib hele pauk ja toru on ülesse, kuni muhvini pikuti pooleks. Mitte kunagi pole allapoole puruks löönud. Pane magnet vastu toru. Kui pidama jääb oled klubis 1/10.
Toomas.
Re: Ava malmist kanalisatsiooni torusse
Lugemata postitus Postitas jan »
Lasin terasharjaga pindmise rooste maha. Lõikeõli peale, siis 6mm HSS-iga auk sisse pilootauguks sisse, siis 60mm-sse freesiga aeglaselt järgi. Lõikasin meelega üsna liitmiku serva, sest see oli esiteks malmliitmikul ainuke koht, kuhu seda mõistlikul teha sai, et pärast klambrid ümber saaks panna. Ning teiseks lootsin näha, et et kas õnnestub liitmikule pragu sisse tõmmata või mitte.

Panin 110/50 sadulliitmiku peale ning pingutasin sadula mutri ära. Enne kui klambri ümber panin, proovisin sadula küljest ära tõmmata, et aru saada, kui tugevasti kummitihend üksinda seda malmi küljes kinni hoiab. Kuna antud sadul on mõeldud siiski kasutamiseks õhukeseseinalise plasttoru küljes, siis antud lahenduses saab ta töötada ainult nii, et surub tihendi avasse laiali. Oli tunda, et tihend natuke hoiab aga väga palju jõudu kasutama ei pidanud. Katse puhul tõmbasin ainult ühe metallklambriga kinni.

Sadula ühenduse vaade seestpoolt. Näha on, et 60mm auk oli siiski liiga suur. Võtsin selle mõõduga freesi puhtalt silma järgi. Hiljem üle mõõtes, oleks pidanud kasutama tegelikult 56mm freesi.

Kui päris püstiku kallale minek, siis teeb 56mm-se freesiga augu aga et ainult kummitihendi peale siiski loota ei julge, siis läheks ava ümber / sadula alla ka veel hermeetik (tavaliselt kasutan ise polümeerhermeetikuid mitte silikoone aga eks veel vaatan, mis sinna paremini sobiks).
Mine “Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad”
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring