El.mootori mähiste tuvastamine
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 26 Veebr 2011, 17:51
El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas martiini911 »
Kas keegi oskab õpetada kuidas tuvastada asünkroonmootori mähiste võimsust. Nimelt tegu on ilma andmeteta mootoriga, mõõdu järgi 5 KW, aga tahaks teada kas võin selle kolmnurka ühendada (splinka puudu). Ehk vaja teada kas mähised kannatavad välja. Kuidas seda kindlaks teha saaks?
Samuti tean, et mähiseid lugedes sai kindlaks teha mootori pöörded aga ei mäleta enam mitu punti ümberringi staatoris olema pidi 1500rpm jaoks jne. Keegi teab peast öelda?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3801
- Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
- On tänanud: 11 korda
- On tänatud: 80 korda
-
- külaline
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Külaline »
3 mähist annab 3000 pööret, 6 on 1500.
-
- külaline
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas spolka »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
Kõigepealt ühenda mähised tähte ja anna pinge peale (230 V). Kui mootor töötab "lahjalt", st ei suuda 5 kW momenti välja anda siis on tõenäoliselt mähised kolmnurgas ehk 400 V. See on selline etapi viisil ohutum lähenemine. Kui kolmnurgas töötades tundub mootor ikka kuumaks minevat või liiga äkiline siis on vale pinge ja mähised on ikka tähes.
Kui on vaid üks pooluspaar, siis on 3000 p/min, 2 pooluspaari - 1500 p/min siis 1000 p/min jne.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2834
- Liitunud: 22 Juun 2008, 18:36
- Asukoht: Tartumaa
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 40 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Rostfrei »
Pirkaspolka kirjutas:Splinka on selline plekist silt mootori küljes.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3801
- Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
- On tänanud: 11 korda
- On tänatud: 80 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas dumbuser »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6391
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 89 korda
- On tänatud: 142 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Küülaline »
Oleneb, mis maa keeli, eesti maakeeli on etikett nimesilt või lipik.dumbuser kirjutas:maakeeli on etikett
-
- külaline
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Külaline »

-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 26 Veebr 2011, 17:51
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas martiini911 »
Jah täpselt selles asi ongi, et tähte ühendatuna jääb lahjaks mootor, kolmnurgas oleks äkilisem.Kalvis kirjutas:Võimalusi on mitmeid.
Kõigepealt ühenda mähised tähte ja anna pinge peale (230 V). Kui mootor töötab "lahjalt", st ei suuda 5 kW momenti välja anda siis on tõenäoliselt mähised kolmnurgas ehk 400 V. See on selline etapi viisil ohutum lähenemine. Kui kolmnurgas töötades tundub mootor ikka kuumaks minevat või liiga äkiline siis on vale pinge ja mähised on ikka tähes.
Kui on vaid üks pooluspaar, siis on 3000 p/min, 2 pooluspaari - 1500 p/min siis 1000 p/min jne.
Tuleb ilmselt siis katsetada lihtsalt, ühendan kolmnurka ja kui kuumaks hakkab minema, siis ilmselt tuleb tähte tagasi panna.
Sellega pooluspaaridega olen kursis nüüd, aga saan lugeda ainult uurdeid mida mähised läbivad. Kas kahe pooluspaari jaoks oli vaja 12 uuret ümberringi? Või kuidas uurete järgi teada sai mitu pooluspaari antud mootoril on?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2863
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 72 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Ehh, elektrimehed, guugeldage vahelduseks "sildiandmed" ja leiate kuhjaga erialaseid linke. Sildiandmed aga paiknevad reeglina siltidelKülaline kirjutas:pigem siis lipik, sest schild on saksa sõna.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6391
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 89 korda
- On tänatud: 142 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Küülaline »
Sa, madis64, oled muidu terane poiss, aga seekord ei tabanud birka-schildi-lipiku kõrgemat pilotaaži-vigurlendu ära.madis64 kirjutas:Sildiandmed aga paiknevad reeglina siltidel
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 374
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Olaf »
Tahhomeetriga saab kõige kiiremini kiiruse kindlaks teha. Elektrikud, kes on tegelenud mootoritega, teevad visuaalselt ja kuulmise järgi kindlaks mootori pöörded, vähemalt siis kas 3000 või madalam.
Võimsuse saad kindlaks teha, kui pöörded on teada kataloogi andmete põhjal. On vaja teada võlli läbimõõtu, võlli tsentri kõrgust alusest ja staatori pikkust. Kui sa need andmed mulle ütled, lisaks veel kas malm või alumiiniumkorpusega, ma ütlen sulle mootori võimsuse.
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 26 Veebr 2011, 17:51
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas martiini911 »
http://www.tthk.ee/MEH/Taiturid_5.html
Nende andmete järgi on nii, et 2 poolust = 1 pooluspaar= 3000 rpm. 4 poolust = 2 pooluspaari = 1500 rpm jne.
Proovin võimsuse hindamiseks vajalikke andmeid ka mõõta siis.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 374
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Olaf »
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 26 Veebr 2011, 17:51
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas martiini911 »
Aga tegin pilte, ehk Olaf sa oskad öelda mitu pooluspaari on? Ja ennustada võimsust?
http://fotoalbum.ee/photos/quattro28/sets/1407899
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 374
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Olaf »
Võimsuse hindamiseks ja tüübi kindlaks tegemiseks on vaja teada :
1.Võlli tsentri kõrgus jalgade tasapinnast, mm
2.Võlli läbimõõt kiilu kohalt, mm
3.Mootori üldine kõrgus (jalgade tasapinnast kuni klemmkarbi ülemise ääreni), mm
4.Mootori üldine laius (koos jahutusradikatega), mm
5.Mootori pikkus (võlli otsast ventilaatori kaitseni) , mm
6. Paha ei teeks ka mootori kaal ( näiteks abiks inimese keha kaal ) 100 g täpsusega
Pildi järgi on näha, et mähised tulevad uurdest välja, aga kuhu edasi lähevad, ei näe...
-
- külaline
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas unetu »
Siis jääb 4.Tuleb-läheb-tuleb-läheb.Tuleb-läheb on üks poolus ja tuleb-läheb teine.Seega peaks olema üks pooluspaar = 3000 pööret.
See on remonditud mootor, mähkija on välja toonud kolm otsa.Seega langeb ära
mõtisklus teemal täht/kolmnurk.Pingesüsteemi ka igapäevaelus vast väga valida pole.
Lööme otsingusse näiteks электродвигатели серии 4а каталог.
Sealt näiteks http://electronpo.ru/electrodvigateli-4a-4am
Oleks nagu 4A 132M2.
Võll 38 mm klapib.
Esimesel pildil rootoril kiri 132.Samal võllikõrgusel/mootori jämedusel/ on võimalikud mitu pikkust: S, M, L. Ilmselt siis nagu kanamunadel või päevasärkidel: väike, keskmine, suur.Sellest sõltub võimsus.See täht ilusti margis sees.
Sama võllikõrguse/gabariidi korral on kõige peenem rootor 3000 pöördel, 1500 on jämedam, 1000 veel jämedam.Silma järgi võiks küll 3000 olla.
Võlli otsa pikendus pandud töömasina jaoks.Mootori võll lõpeb selle jämeda junni sees.
Sellisel mootoril vabrikust kahelt poolt kinnised laagrid.Tabeli järgi laagri number aga sõltub tootjast.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 374
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Olaf »
Mõned andmed: 4A132M 2,4,6 pooluse puhul võimsused vastavalt 11 kW, 7,5 kW, 5,5 kW, kaal 93 kg
4A132S 4,6 pooluse puhul võimsused vastavalt 7,5 kW, 5,5 kW ja kaal 77 kg
Mul on Спавочннк по электнческим машннам 1987
selles on peensusteni toodud kõikvõimalikud mõõdud eri tüüpidel eri kiiruste ja võimsuste korral. Nad siiski erinevad. Võib-olla võtab teemaalgataja siiski vaevaks mõõta mõned toodud pikkused ( näiteks võlli kõrgus kõigepealt ???) mõõta ja kui vaja ka kaaluda. Võlli läbimõõdu 38 mm puhul on kiirus väiksem kui 3000 p/min.
Ma ei viitsi neis vene lehtedes sobrada, skannimise võimalus praegu puudub.
-
- külaline
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas A.S. »
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 26 Veebr 2011, 17:51
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas martiini911 »

Küsitud mõõdud:
1.Võlli tsentri kõrgus jalgade tasapinnast, 130 mm
2.Võlli läbimõõt kiilu kohalt, 37 mm ( ja kiilu soone seest mõõtes 33 mm). Võll ise 38 mm.
3.Mootori üldine kõrgus (jalgade tasapinnast kuni klemmkarbi ülemise ääreni), 335 mm
4.Mootori üldine laius (koos jahutusradikatega), 270 mm
5.Mootori pikkus (võlli otsast ventilaatori kaitseni) , 420 mm
6. Paha ei teeks ka mootori kaal 42,5 kg.
Ehk on nendest abi võimsuse ja kiiruse tuvastamisel.
Täht/kolmnurga teema on endiselt aktuaalne kuna teised mähiste otsad on karbis näha (isoleeritud kokku tähte), ma usun kui klemmi karp maha võtta, siis ehk saab otsasid pikendada. Aga seda kas kolmnurka ühendada tohib saab teada vist mähise traadi jämedusest mitte muudest mõõtudest? Või annab vb kataloog ka sellele küsimusele vastuse.
-
- külaline
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas A.S. »
Ja kui see mootor sul reaalselt töötab, siis on võimalik ju pöörded ära mõõta, üsna suure tõenäosusega saad veidi alla 1500p/min.
Ning kuidagi kahtlaselt lühike ja kerge tundub mootor selle võlli kõrguse kohta, vähemalt 4A seeria jaoks. Kui see nüüd just tõesti pole mingi 400/690V asjandus.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 374
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas Olaf »
Ka uuema ja kergema mootori seeria АИР andmed ei sobinud.
Kui see mootor ikka käima läheb, siis pakun, et see on madalapöördeline ja võimsus u. 5,5 kW. Ümbermähitud võib see olla ka teise kiiruse peale, kui originaalis oli. Nagu öeldud, saab tahhomeetriga kiiruse kindlaks teha.
Miks seda mähiste kolmnurka ühendamist vaja on? Kui mootor on mõeldud töötamiseks tähes, siis langeb mähisele faasipinge 230V, (liinipinge 3x400 V puhul), kolmnurka ühendatult langeks aga juba 400 V ja mootor põleks lihtsalt läbi.
Püüdsin kataloogiandmetest teha ka pildi, jäi üsna udune.
- Manused
-
- DSC00288.JPG (194.78 KiB) Vaadatud 6701 korda
-
- külaline
Re: El.mootori mähiste tuvastamine
Lugemata postitus Postitas A.S. »
Mine “Elekter, elektriseadmed”
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring