Maakütte paigaldus
Maakütte paigaldus
Lugemata postitus Postitas jal »
Kas sellist varianti mõni firma ka aksepteerib?? Või tahavad kõik ise paigaldada??
Tänud,
Jal_
Lugemata postitus Postitas jal »
Jal_
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 676
- Liitunud: 09 Veebr 2006, 10:54
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 6 korda
Lugemata postitus Postitas onu41 »
Lugemata postitus Postitas Ints »
Lugemata postitus Postitas jal »
Mis toru see sinna täpselt panna tuleb?
Jal_
Lugemata postitus Postitas Ints »
Paigaldus siis ise:Enne kaevama asumist on soovitatav üle mõõta vaba maapind,kuhu kontuur läheb,ja paberil teha väike eskiis kontuuri kohta.Mõte selles,et vajalik meetreid torusid ikka antud maalapile ära mahuks.Toru on vaja paigaldada maa sisse,miinimum sügavusega 700mm,soovitatavalt 1000mm.Mina panin ca 1300mm sügavusele.Kontuuri kahe toru vaheline kaugus ei tohi olla väiksem,kui 1000mm.Mina jätsin kontuuri kahe toru vahele 2000mm.
Käsitsi kaevamine ei tule üldjuhul kõne allagi,minul kaevas kopp ees,ise olin reha ja labidaga all kraavis,silusin kaevatud kraavi põhja siledaks ja asetasin järjest toru kraavi.NB!Kuna toru on rullis (ja üsna jäik kah),siis tuleb ettevaatlikult ja loogiliselt toru sinna kraavi panna,toru sisse ei tohi tekkida kortsusid (mis vale kerimise puhul kipuvad tekkima).NBB!Toru otsad tuleb enne mulla/liiva sisse müttama minemist kindlasti hoolikalt sulgeda,et torusse ei satuks sodi!Kui teatud pikkus toru kraavis (tavaliselt kuni kontuuri järgmise tagasipöördeni),siis fikseerisin toru kraavi põhja ära (labidaga veidi liiva peale) ja traktor lükkas siis pinnase tagasi peale.Ja jällegi edasi...
Oluline on ka kvaliteetselt teha kontuuri torude jätkud.Kui ikka kunagi kuskil maa all lekkima hakkab,siis on jama kui palju.
Nüüd minu arust kõige tähtsam asi,millega ma ka kõige rohkem ja põhjalikumalt aega viitsin.Kuna kontuuri torud ei tohi maapinnas olla üksteisele lähemal,kui 1000mm (1m),siis tekkis mul selline situatsioon,et ca 5m enne majja sisenemist jõudsid 4 kontuuri toru üksteisele lähemale,kui lubatud miinimum.Sellisel puhul tuleb kontuuri torud üksteisest soojuslikult ära isoleerida.Mina kasutasin selleks paksu polüstürooli plaate,millest ehitasin "tunneli",kus iga kontuuri toru jooksis omaette "vaos".See on küllalt vaevarikas ettevõtmine,aga mida paremini seda teed,seda parem tulemus hiljem on.
Kontuuri torud lasksin täita pumba paigaldaja firmal,koos pumba installi ja häälestamisega.
Võimalik,et midagi jäi mul rääkimata,kui mõni asi jäi segaseks,siis küsige üle.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 256
- Liitunud: 18 Mär 2005, 22:37
- Asukoht: Tallinn, Tartu
- Kontakt:
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 256
- Liitunud: 18 Mär 2005, 22:37
- Asukoht: Tallinn, Tartu
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas Priit Pärn »
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 256
- Liitunud: 18 Mär 2005, 22:37
- Asukoht: Tallinn, Tartu
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas Priit Pärn »
Tegelikult ma tuginen ise tehtud testi peale, kus maasse on paigaldatud 6 andurit ja 2 kollektori ringi on paigaldatud eri sügavustele. 1 ring on pandud meetri sügavusele ja teine ring 1.10 sügavusele. 1m sügavusel tõuseb maapinna temperatuur välisõhu soojenedes kiiremini.
Arvestusi tuleb teha aasta keskmistest näitajatest ja isegi 10 aasta keskmistest näitajatest, et välistada liiga soojad talved ja liiga külmad talved. Tuginedes eelmise 10 aasta temperatuuridele, siis neid liiga külmasid talvesid, mis võiksid seda mõjutada, on vähe.
Sügaval peaks minuarvates tekkima kergemini ka igikelts.
Lugemata postitus Postitas jal »
Kui pumba kollektori pikkuseks on max 2 x 300m kas ma võin siis alati panna selle pikkuse?
Vaatasin just NIBE Fighter 1220 pumpasid!? Või mida rahvas soovitab?
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 256
- Liitunud: 18 Mär 2005, 22:37
- Asukoht: Tallinn, Tartu
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas Priit Pärn »
On olemas ka üks rusikareegel, kuid see võib osutuda teatud juhtudel valeks.
ÜLDJUHUL 1m2 köetavat pinda = 3 meetrit maakollektorit.
NB! Kordan, et see ei pruugi alati õige olla. Rohkem võib toru maha panna, vähem ei ole soovitatav, sest siis tõuseb püsikulu, ehk soojuspump tarbib rohkem elektrit ja samuti võib maapind haigestuda.
Lugemata postitus Postitas jal »
Aga kui pumba max kollektori pikkus on 2x300m siis loogiliselt võttes võiks ju selle alati maha kerida. Eeldusel et pump ise on sellise suurusega maja jaoks sobilik.
Kui vähem kerida, siis on küll jah pahasti.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 256
- Liitunud: 18 Mär 2005, 22:37
- Asukoht: Tallinn, Tartu
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas Priit Pärn »
Lugemata postitus Postitas jal »
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 256
- Liitunud: 18 Mär 2005, 22:37
- Asukoht: Tallinn, Tartu
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas Priit Pärn »
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring