Mootorsaed
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Puravik »
Lisaks mootorivõimsusele võrdle ka kaalu,ergonoomikat ning varuosade saadavust! Kahjuks vanadel saagidel pole mitte enam "kõik hobused tallis" ja pikem töötamine väsitab kohutavalt tänu oma raskusele ning kehvale vibratsiooni isoleerimisele! Samuti pole lõbus keset tihedat tööaega oodata mõnda juppi 1-4 nädalat.
Ostad tutika sae ja lased garantii ajal nii,et tuli taga ning kui midagi juhtub läheb kõik vähemalt garantii alla(va kuluosad).
Pigem tee üks kalkulatsioon ära ning hakka siis võrdlema uute saagide hinnaga ja sa avastad,et vana saag ei tule sul kuidagi pikemas plaanis odavam. Arvestades seda kuidas vähemalt Eestis saage hoitakse siis ma kõnnin vääääääga suure kaarega second hand saagidest mööda.
Aga kui ikka tahtmine omada mingi fetishi pärast 20a vana saagi siis vii see kuskile ettevõttesse mis tegeleb kaubamärgi remondiga ja lase üle vaadata.
------------------------
Minu kogemus mootorsaagidega on see,et sae normaalne eluiga on umbes 10-12 aastat normaalse kohtlemise juures! Üle selle läheb asi juba sujuvalt jooksva remondi peale. Muidugi on enamus juppe odavad kuid neid on palju ja nende vahetamine maksab ka midagi.
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas teemaalgataja. »
Muidu olen väga rahul aga keti kiirpungutus on täielik porn - vabandust väljendi pärast

Korgid on muidugi head aga siiski kui uuesti valida saaksin siis pigem ms180.
Jõudu!
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas ponkskar »
Ma arvan, et sa ei kasuta seda päris õieti. Äkki keerad enne pingutamist seda kaant nati liiga palju või liiga vähe lahti ning siis ongi jama. Ma ka algul ei saanud väga hakkama.teemaalgataja. kirjutas:
Muidu olen väga rahul aga keti kiirpungutus on täielik porn - vabandust väljendi pärast![]()
Jõudu!
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Puravik »
Mina soovitan:
*Kiirpingutus tahab rohkem puhtust saada kui tavaline,seega vaata et sul suuremad sodi pole vahel.
*Keera liblikas lahti kuid mitte täitsa vaid nii,et pingutus rulliku liigutamine on raskendatud.
Ühekäega keera rullikust pingsust peale ning teise käega kontrolli,et millal on kett nii pinges,et saad poole juhthamba võrra ülesse tõmmata. Kui pingsus paigas hoia rullikut fikseerituna ja tõmba libikas kinni teise käega.
Pmts pead ära tabama koha kust maalt on kadunud keti pingsuse ja rulliku vaheline lõtk. Muidu jäädki pingutama.
Oe,tuli keeruline jutt kuid lähenge asjale tundega ja pole hullu midagi.
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Puravik »
Sest kui tugevad kulumisjäled on siis hambumise samm on rikutud ja kett on korra pingul siis lõdva ja pingutada ei saagi korralikult. Aitab ainult tähiku vahetus. Kett üldjuhul nii palju ei mõjuta. Aga kulunud tähik kulutab ka uut ketti mõnuga.
- Hiid
- Ehituspenskar
- Postitusi: 4388
- Liitunud: 30 Jaan 2005, 12:46
- Asukoht: Tartu
- On tänanud: 105 korda
- On tänatud: 84 korda
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Hiid »
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Puravik »
Näiteks Stihl annab kulumispiiriks 0,5mmi ehk kui sul on tähiku hammaste peal sügavam kulumisjälg siis kuulub see juba välja vahetamisele. Eks teiste firmade puhul ole asi enam vähem sama.
Kuna tähik kestab kauem kui kett siis tekibki probleem,et kulunud tähiku korral pole keti hambumine enam õige ning hakkab rapsima-kord pingul-kord lõdvalt.
Ühesõnaga peaks mitu komplekti olema tähikuid ja kette,et nende resurss lõpuni ära kasutada.
Tähikute hinnad on Stihlil alates 150 kuni 240 kroonini. Ja eraldi vahetatav "ketiratas" on umbes 80 krooni.
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas teemaalgataja. »
Küsimus selline, et kui toda kaant sinna peale ei pane ja hakata lihtsalt käega pingutusratast keerama kas lõpuks peabki see ratas "üle hüppama". Nimelt tolle ratta sees on soon mis sõidab mööda mingit pulka edasi ja mingi hetk hüppab asi soonest välja.
Või äkki sattus mingi praak ette?
Ning teine mure, et kui kaas peal (lahtiselt) siis seda kiirpingutuse väikest hammasratast ei jõua mina küll näppudega keerata, kruvikeerajaga surudes liigub ta ehk ainult.
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Purvaik »
Ausalt öeldes pole ühtegi pidanud remontima ja osandama.
Üle interneti natukene raske õpetada aga kõik asjad peavad seal sujuvalt liikuma. Midagi keerulist pole.
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas tarvo »
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas puravik »
Eks MS-170 ole juba väga vana mudel ka tegelikult ning ajapikku "juhtub" ikka nii,et kummipuksid muutuvad jäigemaks või vajuvad päris ära. Vb on korgid seest puudu ja siis hooratas korjab igast sodi mis kindlasti tekitab ka vibratsiooni. Aitab starteri kaane mahavõtmine ja puhastus. Samuti vibratsioonivastased puksid ja muu sarnane möll on mõni euro ainult.tarvo kirjutas:Nii, ise töötanud ms-170 ja peaks mainima, et ega ta muuks ei kõlba kui õunapuuokste lõikamiseks.Käima minekukohapealt tõesti hea, aga kui temaga päevas 12 tundi tööd teha siis ta pöördeid hoida ei suuda, vibratsoon ikka äärmiselt suur. Küttepuude tegemiselt muidugi aru ei saa, aga kui teha palkmaju siis paras vastu palki puruks visata. Uued 35... husqvarnad ja töötavad käes ikka pehmemalt, mõnus lõigata kohe.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 366
- Liitunud: 06 Jaan 2009, 23:19
- Asukoht: Tallinn, läänepoolne Harjumaa
- On tänatud: 22 korda
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Teinekülaline »
Ei ole rumalaid küsimusi, on vaid rumalad vastused
Kuid vastuse võib saada vaid see, kes küsib. 5013245
http://nagi.ee/photos/Teinekulaline
-
- pole kodus
- Postitusi: 252
- Liitunud: 01 Juun 2006, 14:14
- Asukoht: Tartu mk.
- On tänatud: 4 korda
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas hulgus »
Uutel Stihlidel muutub mingist mudelist (260 vms) alates keti samm, väiksematel 3/8", suurematel juba 0,325" samm, seal vaja lihtsalt veotähik, sidur ja plaat vahetada, saad parema lõikaja kui "hobi" ketiga. Lisaks saad 0,325 ketiga oluliselt pikemaid latte kasutada.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 366
- Liitunud: 06 Jaan 2009, 23:19
- Asukoht: Tallinn, läänepoolne Harjumaa
- On tänatud: 22 korda
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Teinekülaline »
Ei ole rumalaid küsimusi, on vaid rumalad vastused
Kuid vastuse võib saada vaid see, kes küsib. 5013245
http://nagi.ee/photos/Teinekulaline
-
- pole kodus
- Postitusi: 252
- Liitunud: 01 Juun 2006, 14:14
- Asukoht: Tartu mk.
- On tänatud: 4 korda
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas hulgus »
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas [M]aDi$ »

-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas kivivalvur »
husqvarna 55 vast nendest etem[M]aDi$ kirjutas:mul selline kyssa, et kumb Husqvarna saag on parem kas 455 rancher või 445 E-series® Trio Brake?
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Puravik »
Kasutades pikemat latti kui orginaalis on ette nähtud siis on ka tähik mõistlik vahetada 1-2 hamba võrra väiksema vastu,et lõikamisel pöörded liigselt ei langeks. Reaalne parim kooslus tähikul,ketil,latil,seadistusel väljendub siiski proovilõikamistel.
Stihli juhtplaadi tähikud pole eraldi määritavad.
--------------
Üldiselt ma soovitan hankida MS171,mis on lihtsalt ideaalne saag laasimiseks ning väiksemateks lõiketöödeks ja siis MS361 kuna igasuguses "universiaalsed" saed on suht koht mõtetud.
*Mootorsaagidel ei sõltu kütusekulu koormusest vaid pööretest ning lõigates väikseid oksi pead ka muidu võimsa laskma pöördesse,mis kokkuvõtteks raiskab mõtetult sae resurssi,bensiini,ketiõli.
*Pika latiga saag on siiski natukene kohmakas ja ohtlik kui laasida ja muidu möllata.
Vabalt võib ka MS260 olla MS361 asemel kuid nendel on suht väikene hinnavahe võrreldes 2,6kw vs 3,4kw.
Kuid võttes asja ühte ja teistpidi siis Stihlil lihtsalt pole korralikke "medium range" saage. Kõik mis on üle MS-171-MS181 on mõtetult kallid arvestades omadusi ja natukene juurde pannes tuleb vastu juba MS250 ja sealt edasi MS260/MS361. Igast MS210, MS211,MS230,MS240 lihtsalt unustage ära.
Vastuväiteid ja arvamusi?!
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas olen kuulnud »
No ma olen töötanud erinevate saagidega ja neist on olnud aastaid ka Partner. See mis oli Partner omal ajal ja see mis ta on nüüd, on nagu öö ja päev. Praegugi tuleb neid kahest urkast, Ameerikast ja Itaaliast. Itaalia omad on ikka absoluutne saast. Näiteks oli juhus mul endal kus P 4600 ostsin, ja tegin ikka segu nagu muiste ja see 98 bensiin sulatas voolikud ära ja siis selgus et võib kasutada vaid seda poe bensiini jne. täielik jaburdus. Kodus võid nende vurridega natuke askeldada, aga kui sa aastas üle 10 ruummeetri puid teed siis ostakas Stihl, Husq või Jonsered. Parem kogu raha ja osta kohe profi oma, ei pea muret tundma enam palju aastaid. Materjalid millest profisaed koosnevad on hoopis teised ning nende kestvus kodumajapidamises on ikka väga pikk. Hetkel kasutan üht vana 026 Sthil'i ja selle panin ka ise mõned aastad tagasi käima, täielik vrakk oli ja töötab tõesti hästi ning võimsus on nauditav....
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Puravik »
Teine tootja millest pika kaarega mööda käia on MTD. Oman isiklikku kokkupuudet nendega mootorsaagidega ning olen neid lahanud/parandanud küll ja küll.olen kuulnud kirjutas:Terv
No ma olen töötanud erinevate saagidega ja neist on olnud aastaid ka Partner. See mis oli Partner omal ajal ja see mis ta on nüüd, on nagu öö ja päev. Praegugi tuleb neid kahest urkast, Ameerikast ja Itaaliast. Itaalia omad on ikka absoluutne saast. Näiteks oli juhus mul endal kus P 4600 ostsin, ja tegin ikka segu nagu muiste ja see 98 bensiin sulatas voolikud ära ja siis selgus et võib kasutada vaid seda poe bensiini jne. täielik jaburdus. Kodus võid nende vurridega natuke askeldada, aga kui sa aastas üle 10 ruummeetri puid teed siis ostakas Stihl, Husq või Jonsered. Parem kogu raha ja osta kohe profi oma, ei pea muret tundma enam palju aastaid. Materjalid millest profisaed koosnevad on hoopis teised ning nende kestvus kodumajapidamises on ikka väga pikk. Hetkel kasutan üht vana 026 Sthil'i ja selle panin ka ise mõned aastad tagasi käima, täielik vrakk oli ja töötab tõesti hästi ning võimsus on nauditav....
Nendel on bensiinivoolikuks läbipaistev plastik voolik,mis tõmbub umbes 1-4 kuuga kollaseks ära ja muutub kõvaks. Seejärel hakkab bensiini lekkima bensiinipaagi ja voolikuühendustkohast. Seal vahel on ka kummist tihendusmuhv. Olenevalt "joppamisest" võib ka bensupaagi ava olla nii kõrver et ei aita muhvi ega vooliku vahetus ka et lekkest lahti saada.
Muudest vigadest ma parem ei hakka rääkima aga kui huvi on siis küsige . mudelid MTD gcs46/40 vms. MTD teeb ainult 2 tüüpi saage ja neid ka viimased 4-5 aastat vist.
-
- Ehitusguru
- Postitusi: 983
- Liitunud: 01 Okt 2006, 16:57
- Asukoht: Kuopio/Viljandi
- On tänatud: 6 korda
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas cartman »
Tahtsin ka seda mainida kui ikka oledki eluaeg aint Makitaga(või mis iganes muu seda tyypi masin) puid teinud , näiteks. Siis tõesti ei oska paremat tahta.
P6randakatete paigaldus. P6randate pumpamised kiirsegudega.
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas haanimiis »
http://www.ehitusmees.ee/epood/product. ... roduct=299 ja võiks konkureerida vabalt Husqu ja Stihli analoogidega. Eesti turg tundub olevat liiga "ajupestud" H ja S poolt. Keegi mootorsae müüja väitis, et Dolmareid pole rentaabel müüa - nende järelteeninduse pealt ei teeni eriti kuna saed kestavad liiga heaste:-)
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Puravik »
1) Turg pole kindlasti ajupestud S ja H poolt vaid nagu igas muus valdkonnas rahvas ei torma ostma uut ja väidetavalt "vägevat" vaid pigem jääb vana hea juurde. Eks Makitadel,Dolmaritel jm läheb aega ennem kui nad hakkavad turuosa saama. See võib aastaid võtta ning sõltub saest endast,poodidest mis seda müüvad,teeninduspunktidest jm asjadest.haanimiis kirjutas:Seda, et ma küll ei võtaks viimase postituse kontekstis Makita nime pruukida. Tänapäevane Makita mootorsaag = Dolmar. Eramets.ee foorumis on mõnda Dolmari saagi vaat, et maailma parimaks saeks nimetatud. Küll midagi neist suurematest PS-7900. Võib-olla veidi vananenud mudel. Samas Makita DCS-4600/Dolmar PS-4600 on vägagi ok universaalsaag: http://www.dlg-test.de/pbdocs/4039_05e.pdf
http://www.ehitusmees.ee/epood/product. ... roduct=299 ja võiks konkureerida vabalt Husqu ja Stihli analoogidega. Eesti turg tundub olevat liiga "ajupestud" H ja S poolt. Keegi mootorsae müüja väitis, et - nende järelteeninduse pealt ei teeni eriti kuna saed kestavad liiga heaste:-)
2) See on müüja enda poolne poolvaletamine,et "Dolmareid pole rentaabel müüa" ! Seletad äkki ära kuidas see peaks reaalsuses välja nägema?
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas haanimiis »
Muidu etendub nagu ikka Vestmani ja Piibelehe lugu sedapuhku peamiselt H ja S esituses. Hetkel vist S võtab turgu juurde isegi Skandinaavias mis olnud traditsiooniliselt H koduturg.
2)See Dolmari müüja väitis, et pole meest peale saeostu näinud. Lõikab siiani kui pole ära surnud. Vähe müüdud, juppe ei minevat, erinevalt mõnest muust margist. Varuosaseisu ei kannata hoida ja müügijärgselt teeninduselt ei teeni midagi. Siit ebarentaablus. Tee siis nii äri:-)
-
- külaline
Re: Mootorsaed
Lugemata postitus Postitas Puravik »
1) Ärme hakka siis looma mingeid seosed al la esimese mootosae leiutaja ning HETKEL müügis ja kasutuses olevate sama firmade saagide näol! Mootorsaag on täpselt nii hea nagu ta sul hetkel on,ajalooline minevik ei oma tähtsust!haanimiis kirjutas:1)Muidu nõus, kuid siinkandis vähetuntud ja lihtsalt teised on järgi jõudnud ja möödagi läinud tootearenduses. Sachs Dolmar peaks olema üks tänapäevase m.sae pioneere. http://www.barrettsmallengine.com/dolmar/history.html
Muidu etendub nagu ikka Vestmani ja Piibelehe lugu sedapuhku peamiselt H ja S esituses. Hetkel vist S võtab turgu juurde isegi Skandinaavias mis olnud traditsiooniliselt H koduturg.
2)See Dolmari müüja väitis, et pole meest peale saeostu näinud. Lõikab siiani kui pole ära surnud. Vähe müüdud, juppe ei minevat, erinevalt mõnest muust margist. Varuosaseisu ei kannata hoida ja müügijärgselt teeninduselt ei teeni midagi. Siit ebarentaablus. Tee siis nii äri:-)
Ja võrreldes nüüd näiteks Stihli ja Dolmarit siis ma küsin,mis on Dolmari eelis? Väikene võrdlus näitab,et sama võimsuse juures on Stihl kaalult kergem mis on mootorsaagide puhul üks tähtsamaid näitajaid rääkides tootearendusest! Lisaks ma pole näinud Dolmari saage lahtevõetuna või isegi nende läbilõiget,mis näitaks ära kas väliselt kena korpuse taga on 80mnendate raudvara või miskit modernsemat!
Dolmari kodulehel on küll huvitavad laused nagu "Modern, 2-stroke engine with optimised gas change management" aga puudub lahti seletatus. Näiteks Stihl kasutab isegi pisimate saagide puhul "strato" mootoreid,mis on pmts see,et lisaks küttesegule lastakse läbi silindri ka ports tavalist õhku,et muuta ökonoomsemaks. Lisaks suurematel saagidel on juba elektroonilise segukoostisega karburaator jne jne. Näita mulle konkreetselt Dolmari uuendusi või edasiminekuid?
Ma ei ütle,et Dolmar on KEHVA saag vms kuid ta lihtsalt pole ennast tõestanud ning ennem kui seda ei teki siis temast ei saagi võrdväärset konkurenti Stihlile näiteks! Ja see on reaalsus.
Kahjuks ma ei leidnud korralikku Eesti netipoodi vms ülesse kus oleksid ka saagide hinnad ära toodud,lisaks varuosad.
2) Kui nüüd võtame ette teema Dolmari vastupidavus siis jällegi meil puudub korralik statistika kuna antud mark on suhteliselt uus Eestis ning müüdud saagide arv väike. Stihli puhul saab öelda,et meil on nad väga levinud ,nii uued mudelid kui ka vanad(15-20aastat). Iga tüüpviga tuleb kohe välja kui kasutajaid on palju. Dolmari puhul võib olla mingit teatud mudelit ostab 5 inimest ja kui 3el lööb viga välja ja nad käivad sellega garantiiremondis ära siis see info ei jõuagi kuskile foorumisse.
Lisaks suvaline Stihli saag kestab 10-12 aastat kui on normaalselt kasutatud.Julgen väita,et kuskil üle 1000-1500 krooni ei kuluta hoolduse ja remondi peale selle aja jooksul KUI me ei hakka ketti,tähikut,plaate arvestama! Ehk siis kui solki sisse ei vala ning küünla vahetusega saad hakkama ning puhastusemisega ka siis muud pole vajagi.
Kas sina julged SAMA väita Dolmari kohta ning kui jah siis millel su jutt põhineb?
Lõpetuseks 80% saagidest mis tuuakse remondi/hoolduse tulenevad OMANIKU VÄÄRAST KASUTAMISEST ning ülejäänud ongi kas garantii teema või mõne sõlme normaalne kulumine.
Kui inimene ei suuda Stihli õigesti kasutada miks ta siis Dolmarit peaks saama? Eks sealt tuleb Dolmariga tegelejatele ka tööd ning leiba.
Ühesõnaga kui isegi ehitataks saed mis peavad igavesti vastu siis nende pealt ikka teeniks raha kuna inimesed lõhuvad neid!
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring