Puitkarkassmaja soojustamine penoplastiga
Puitkarkassmaja soojustamine penoplastiga
Lugemata postitus Postitas Leica »
- Pildistaja
- Korralik postitaja
- Postitusi: 106
- Liitunud: 31 Jaan 2005, 17:03
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas Pildistaja »
Esmalt jääb selgusetuks, miks on plaan see kõrkjamatt eemaldada. Kas sellepärast, et hoone soojapidavusega on tajutavad probleemid või lihtsalt kui ebausaldusväärne lahendus? Majade termopildistamisel on meil ette juhtunud ka paar roomattsoojustusega maja. Üllatsulikult on tulemus päris hea olnud, nii et mõne objekti puhul on isegi lisasoojustamise vajadus sisuliselt puudunud. Seda muidugi juhul, kui väliskrohv on korralik ja seega tuul ja vesi seina sisse ei pääse.
Kui nüüd ikkagi vahetamiseks läheb ja kui seinad on nagunii avatud, siis ühest küljest oleks hea see saepuru välja vahetada, kaasaegsete soojustusmaterjalide vastu, mis on 2-3 korda soojapidavamad. Samas kui vahetada välja mineraalvilla vastu, siis ebasoodsate asjaolude kokkulanemise puhul võib seinas hakata niiskus välja kondenseeruma.
Selle vältimiseks peab kas saepuru asendama samuti penoga, mineraalvilla kasutades lisama kogu piirde ulatuses sissepoole aurutõkke või jätma saepuru alles ja kompenseerima seina madalamat soojuspidavust paksema penokihiga.
Peno plaadid tuleb siis soovitud lahenduse puhul seina liimida (NB! iga plaadi serv peab olema liimiga kaetud, mitte ainult pätsikestega pandud) ja kindlustada tüüblitega. Edasi kaetakse pind võrguga ja krohvitakse spetssegudega.
Seda kõike on ilmselt targem lasta teha spetsialistidel.
Maksumus sõltub sellest keda ja kuidas palgata. Täiesti ametliku asjaajamise puhul ja kõiki makse arvestades jõuab hind ~1000 eeku/m2
Lugemata postitus Postitas Leica »
- Hiid
- Ehituspenskar
- Postitusi: 4388
- Liitunud: 30 Jaan 2005, 12:46
- Asukoht: Tartu
- On tänanud: 105 korda
- On tänatud: 84 korda
Lugemata postitus Postitas Hiid »
arvestades et ehitatakse 200ne fibo pluss 100mm. peno, siis sinu sein külmem küll ei ole.

kas see peno tihedam ei ole, kui saepurusein? siis hakkab seina sees mädanema

-
- külaline
- numan
- Ehitusspets
- Postitusi: 383
- Liitunud: 15 Mai 2006, 16:16
- Asukoht: Soome
- On tänanud: 1 korda
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas numan »

üks puitmaja oli küll 100 penoga üle tehtud alltöövõtu korras. laudisele vahuga peale (ega õige liim eriti kaua puidul ei püsi


- Pildistaja
- Korralik postitaja
- Postitusi: 106
- Liitunud: 31 Jaan 2005, 17:03
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas Pildistaja »
Kui nüüd asendada saepuru villaga, siis seina U-arv on ~0,19, kuid väljakondenseerumine hakkab juba, kui õues on -20 ja toas niiskust vaid 25%, seega märksa reaalsematel väärtustel. Lisaks ei kuiva mineraalvill nii tõhusalt sobivamatel tingimustel, nagu saepuru seda teeb. Sellisel juhul on kindlasti vajalik lisada seinte sisepinnale efektiivne aurutõke, mis aga olemasoleva hoone puhul pole kuigi kerge ülesanne.
Kuidas pealeliimitud peno laudisel püsib, seda ei oska kommenteerida. Puuduvad igasugused praktilised kogemused selles osas
Lugemata postitus Postitas Leica »
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas Külaline »
Mõned targad väidavad, et segust piisab, mingit lisakinnitust vaja ei ole?
- numan
- Ehitusspets
- Postitusi: 383
- Liitunud: 15 Mai 2006, 16:16
- Asukoht: Soome
- On tänanud: 1 korda
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas numan »
madala seina puhul võib ka ilma (juhul kui sein ikka kannab liimimist)Anonymous kirjutas:kas penoka paigaldamisel oleks hea iga plaat kruvi/naelaga kinni panna?
Mõned targad väidavad, et segust piisab, mingit lisakinnitust vaja ei ole?

-
- külaline
- numan
- Ehitusspets
- Postitusi: 383
- Liitunud: 15 Mai 2006, 16:16
- Asukoht: Soome
- On tänanud: 1 korda
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas numan »

siin on n.ö. osaline näide
tegelikult asi näeb välja nii et alumised plaadid ja nurgaplaadid tüübeldatakse rohkem.
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas oman kogemust »
Omal sama maja -saepuru+pilliroog+krohv. Lõin pilliroo minema jätsin saepuru alles ja peale peno.Aga mitte mingi liimiga ega nätsuga ega tatiga. Peno pannakse puidule AINULT!!!!! siinidega.Siinid annavad puidul elada peno taga oma elu ja püsimine on kindel.Esimese sellise maja tegin aastal1997 ja see on perfekt. Käisin seda veel vaatamas kui omale tegema hakkasin omal on 4 aastat.
- Pildistaja
- Korralik postitaja
- Postitusi: 106
- Liitunud: 31 Jaan 2005, 17:03
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas Pildistaja »
Äkki on mõni pilt/foto ka olemas?
-
- külaline
siinid
Lugemata postitus Postitas oman kogemust »
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas suur ? »
Lugemata postitus Postitas Chef »
sellise seinakonstruktsiooni puhul tuleks sissepoole panna aurutõkkekile.
P.S. selle polüstüreeni kohapealt puitehitises veel niipalju, et ükski normdokument, mis kirjeldab puitkonstruktsiooni soojustamist ei anna võimalust peno kasutamiseks. polüstüreeni veeauru difusioonitakistus koefitsent on vahemikus 20...100, okaspuidul 40, minu arusaamist mööda võib peno kasutada, kui tema koefitsent jääb alla 40, vastasel juhul puit jääb ummuksisse. jällegi, nii olen mina asjast aru saanud, kui eksin, parandage!
- Pildistaja
- Korralik postitaja
- Postitusi: 106
- Liitunud: 31 Jaan 2005, 17:03
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas Pildistaja »
Nüüd Suure? esitatud küsimuse juurde. Antud lahenduse puhul ma TEP-i töövõimet olematuks ei hindaks. TEP plaat on mind korduvalt positiivselt üllatada suutnud. Peamine töövõime languse põhjus on välise krohvikihi defektid. Kui aga väliskeskkond plaadile ligi ei pääse (nagu antud juhtumi puhul on), siis hoiab see materjal sooja umbes sama hästi, kui ristikiudu puit.
Arvutasin seina läbi ja kuna arvestasin siis ka TEP-i soojuspidavust sain loogiliselt tulemuse paremaks, kui Chef välja pakkus U=0,22W/m2°C.
Niiskuse liikumine seinas oli ka ilma väljakondenseerumisohuta. Kui nüüd ehitamisel ka mingeid vimkasid sisse pole jäetud, siis pole sellel seinalahendusel häda midagi.
Piirdesisesest niiskusest lähemalt. Materjali aurutihedus ei ole ainuke kriteerium, mille järgi hinnata, kas piirdes niiskusprobleeme tekib. Olulised on nii aurutihedus kui ka soojsupidavus ehk kuidas kogu piirdekomplekt käitub.
Teatud oludes võib väliseks kihiks rahulikult peno panna ja teistes oludes on see omajagu riskante, see pole päris rusikareeglite teema.
-
- külaline
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas suur ? »
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas Taastaja »
- Pildistaja
- Korralik postitaja
- Postitusi: 106
- Liitunud: 31 Jaan 2005, 17:03
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas Pildistaja »
See on lausa uskumatu, kui nässu on võimalik teoreetiliselt väga hästi toimiv soojustussüsteem praktikas keerata.
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas suur ? »
Samas nii kitsast pragu makroga ei võta, panin silikooniga ja kontaktpinna laiendamiseks vedasin pahtli labidaga üle. Aga nüüd lähen voodri laudadega võitlema, tahaks esmaspäevaks vähemalt pool valmis saada.
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring