värava toitekaabel?

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Külaline
külaline

värava toitekaabel?

Lugemata postitus Postitas Külaline »

milline toitekaabel maasse autovärava elektritoiteks? tavaline xpj3x2,5 vist sinna ei kõlba? kas peab mingit kaablihülssi ka kasutama või võib kaabli matta lihtsalt pinnasesse?
Külaline
külaline

Re: värava toitekaabel?

Lugemata postitus Postitas Külaline »

Ikka pane kõrisse, see ei maksa ju midagi.
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6092
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 65 korda
On tänatud: 133 korda

Re: värava toitekaabel?

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

XPJ ei kõlba kõris ka panna. NYY-J ja MCMK pole mingit kõri tarvis. Aga see on juba igivana teema siin, kasuta otsingut.
Praktikas näeb PPJ kaabel paljalt maa sees välja nagu uus, kaevupumba toite paigaldasin umbes 25 a tagasi.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10615
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: värava toitekaabel?

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Pinnasesse tuleb ikka välispaigalduse kaabel panna, sel juhul kõri pole üldse vaja. Kõri on vaja vaid siis kui kaabel lahtiselt sul väljapoolt posti tuleb maapinnast, et sa kesta ei vigastaks mehaaniliselt. Kui tõmbad posti seest, pole kõri vaja. Üldiselt sisekaablid ei pea välitingimustes vastu, muidugi sõltub kõik kui vesine on pinnas ja konkreetne väliskesta materjali tüüp. See on pigem käeväristamise koht, kus sisekaabel topitakse kõrisse, mis on pinnasekindel siis peab sisekaabel ka vastu.
Seeeest välikaablitele on standardiga garanteeritud, et nad ei allu pinnase söövitavale toimele, on nn. igavesed.
Välikaabel on näiteks MCMK.
vtl
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1732
Liitunud: 25 Juul 2006, 19:13
On tänanud: 8 korda
On tänatud: 109 korda

Re: värava toitekaabel?

Lugemata postitus Postitas vtl »

Üldiselt valitseb elektri-ametnike seas veendumus, et paigalduskaabel peab kindlasti olema ühesooneliste, nö. plankjuhtmetega.
Kui jutt käib tiibvärava automaatikast, siis mootoritest tuleb reeglina välja ca poolemeetrine painduv ühenduskaabel. Selleks, et need kokku ühendada, tuleb kusagile väravaposti külge riputada ilmastikukindel harukarp ning läbiviikudega sisenevad otsad korralikult ära tihendada.

Mina tegin omale teistmoodi. Kõigepealt võtsin väravamootorid lahti (kaaned maha) ja võtsin need poolemeetrised ühendusjupid üldse ära. Ostsin paarkümmend meetrit samasugust ilmastikukindlat kummikaablit (H07RN-F 3G1.5) ja vedasin selle otse kuni väravamootorini. Juhtmeotsad keerasin (korrektselt otsastatuna!) otse mootori klemmliistu alla ehk mingit muud jätkukohta või harukarpi värava juurde ei tulnud.
Maa sees jookseb kaabel ilmastikukindlas kõris, mis tõuseb ca poole posti kõrguseni ja lõpeb tiheda kummikorgiga.

Eelis on see, et mootorist väljatulev kaabel saab koos väravaga sujuvalt, ilma järsu murde- või paindekohata liikuda ning muidugi asjaolu, et õues ei ole ühtegi üleliigset jätkukohta kuhu mööduv koer saab peale kuseda ning kojamees talvel lund peale visata.

Enne mootori lahtikruvimist tasub muidugi uurida, kas automaatika garantii jääb kehtima, kui olemasolev ühenduskaabel samatüübilise, ainult et pikema kaabli vastu vahetada. Mõistlik müüja piiranguid ei sea.
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2049
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 40 korda
On tänatud: 38 korda

Re: värava toitekaabel?

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Kui võimas see tänapäevane automaatika keskeltläbi on? Siis teaks arvestada, kui jämedat kaablit sinna maapinda matta, kuna vahemaa kilbist väravani on üsna pikk. Ümmarguselt 40 meetrit. Või on praegusel ajal juba lihtsam ja odavam mingisugune päikesepaneel paigaldada? Selleasemel, et pool krunti üles kaevata?
Torutööd Tartus 56 932 898
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10615
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: värava toitekaabel?

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Vaata automaatika manuaali. Seal on mingi võimsusühik või max. vool amprites toodud.
Paneeliga käib kaasas aku ja su väravaautomaatika peab tarbima alalisvoolu (paljud tarbivadki). Karta on, et kogukompott läheb kalliks, kuigi paljas paneel oleks taskukohane. Aga ülelaadimise kaitse jne. - päris palju lisasi vaja teha.
jyrikg
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 221
Liitunud: 04 Veebr 2019, 10:01
On tänatud: 11 korda

Re: värava toitekaabel?

Lugemata postitus Postitas jyrikg »

Automaatikakilbi soojendus, akude soojendus on lisakoormuseks värava mootorile talvisel ajal kui paneelist midagi ei tule. See välistab mu arust päikeseenergia kasutamise.
Mul läheb väravasse 5G1,5 kuna mootor 3f 500 V*A
Vasta