21. leht 95-st

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 09 Veebr 2018, 21:26
Postitas Külaline
Laurit- Palju elektriauto aastas kWh -e kulutab ?

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 09 Veebr 2018, 21:38
Postitas laurit
2015 - 2683.71 kWh
2016 - 2979.00 kWh
2017 - 3336.70 kWh

Keskmiselt ~17% kogu majapidamise tarbimisest.
Kiirlaadijates väga ei lae, mõned üksikud korrad on juhtunud.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 09 Veebr 2018, 22:02
Postitas Külaline
Ja autoks on? Nissan ? või Tesla?
St läbisõit 25 või 15 tuhat aastas?

17%... praktiline näide hädaldajatele, et elektriauto jaoks pole vaja isegi maja ( ega korteriigi) peakaitsetki suurendada.
3300 kWh aastas ehk alla 10 kWh ööpäevas võtab igast tavalisest seinapesast kolme odavaima tunniga.
Pesa ise ja selle toitekaabel peavad muidugi korralikud olema.
Hädaldatakse aga tuumajaama ehitamise vajadusest.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 09 Veebr 2018, 22:06
Postitas laurit
Vaese mehe Tesla ehk Nissan Leaf. Masin sai ostetud 2014 juunis ning hetkel on läbisõit u 80 000 km (~23 000 km aastas).

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 09 Veebr 2018, 22:40
Postitas Külaline
laurit kirjutas: 09 Veebr 2018, 22:06 Vaese mehe Tesla ehk Nissan Leaf. Masin sai ostetud 2014 juunis ning hetkel on läbisõit u 80 000 km (~23 000 km aastas).
No ja kuidas kommenteerid kasutusmugavust?
Kriitikute arvates peaks sa laadimisjaamades laadimist oodates kukleid mugides ülekaaluliseks olma paisunud?
Aga eelpoolse kommentaari põhjal laed peamiselt kodus? Saad ööelektriga hakkama? Kas on miski taimer pandud odavaimaid öötunde püüdma?
Minul minu bensiiniautoga oleks selle läbisõidu peale 8000 euri eest benssu kulunud.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 09 Veebr 2018, 22:53
Postitas laurit
Mugavus on väga hea. Laen öösiti, mõnikord lisaks ka päeval (nädalavahetusel), kui on teada, et tuleb rohkem sõitmist (elan linnast väljas). Autol on endal sisseehitatud taimer, millega saab laadimist ajastada (mul on vahemikus südaöö kuni kell seitse hommikul). Selle ajaga laeb täis. Hommikul poole kaheksaks on talvisel ajal auto soe ja lumi sulanud (teine taimer salongi kütmiseks).

Auto oleks ideaalne siis, kui kõik kolm last oma turvakolaga autosse ära mahuks ning sõiduulatus pikem oleks. Hetkel peres ka teine auto pikkadeks sõitudeks terve perega.

Kui nüüd peaks uue auto ostma, siis kas võtaksin uuesti elektriauto? Jah. Igal juhul. Ootangi hetkel, et mida paar lähimat aastat toovad, et oma bensuauto välja vahetada teise elektriauto vastu, kuhu lapsed ka ära mahuksid.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 00:27
Postitas Külaline
meelis11 kirjutas: 09 Veebr 2018, 10:31
laurit kirjutas: 08 Veebr 2018, 22:27 Jaanuar 2018

Elektrienergia börsihinnaga, kogus 2 560,033 kWh
Elektrienergia maksumus tunnipõhiste hindade alusel 95,23 €
Kuutasu 0,82€/kuus 0,82 €

Elektri edastamine: päev 0,0358€/kWh, kogus 1 097,018 kWh 39,27 €
Elektri edastamine: öö 0,0206€/kWh, kogus 1 463,015 kWh 30,14 €
Kuutasu, 20A: 10,86€ kuus 10,86 €
Taastuvenergia tasu 0,0089€/kWh, kogus 2 560,033 kWh 22,78 €
Elektriaktsiis 0,00447€/kWh, kogus 2 560,033 kWh 11,44 €

+ km
kas võrguteenus on võrk 4?
Ma just vaatasin, et mul on "võrk 2":
Elektri edastamine: päev 0,0635€/kWh, kogus 391,019 kWh
Elektri edastamine: öö 0,0369€/kWh, kogus 413,717 kWh

Päris suur erinevus edastamise hindades, kus seda näha/muuta saab (EE lehel ei leia selle kohta infi, elektrit ostan Elektrumilt - edastuspakett on ilmselt ikka EE teema)? Mul peakaitse 32A, keegi teab, palju kuutasu oleks selle korral?
Meelis, sul on lihtsalt liiga suur peakaitse.

Krt, ma kirjutasin igavesti pika kommentaari, ja siis see kustus ära.
Lühidalt, Lauritil on hetkel kuldne põli, "kütusekulu" 0,8 senti /km kui elekter börsil näit 24 euri MWh.
Püsitasusid ei pea ju selles arvestama.
Mina maksan praegu 5 senti km kohta riigimakse, tema ainult max 0,3 senti.
Tulevikus, kui elektrikaid rohkem, peab riik leiutama viisi kuidas neil kah see 5 senti kätte saada - lähed kord aastas ülevaatusele, maksad vahepealse läbisõidu eest ära?
23 000 km pealt 1150 euri.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 01:33
Postitas Külaline
Vahet pole palju selle laadimise eest maksad, vaata mis hinnaga need pannid on, ei tasu ära ja milline on mugavus, talvel külmeta sees. :doh:

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 06:46
Postitas laurit
Külaline kirjutas: 10 Veebr 2018, 01:33 Vahet pole palju selle laadimise eest maksad, vaata mis hinnaga need pannid on, ei tasu ära ja milline on mugavus, talvel külmeta sees. :doh:
Oled sa talvel külmaga sõitnud sellega ja tahad äkki sellest pikemalt rääkida?

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 07:10
Postitas Külaline
Näe, tegelik kasutaja on rahul, vinguvad mittekasutajad ;)

Bensiiniautos külmetad samamoodi kui mootorit käima ei pane. Liitri bensiini põletamisel saad 9 kWh soojusenergiat. Liiter maksab 1,1 (?) euri, soojuse kWh justkui 12 senti, tegelikkuses jahutusvedeliku kaudu kabiini sul üle poole küll ei jõua, arvesta siis, et 25 senti kWh kohta. Elektri kWh ostad öösel 8 sendiga, seega 3 korda soodsam.

Kas jõuame tagurpidi hübriidi vajaduse juurde - elektriautole tuleb peale panna salongi diiselsoojendi? Ehk iga energialiiki tuleb kasutada selleks, milleks see parimini sobib: nafta kütteks ja elekter liikumiseks?

Lahendus aga on pigem soojuspump, see on ju autos niikuinii olemas. Konditsioneer nimelt tuleb pööratavaks teha.
Eesmärgiks oli ju keskkonnahoid ja CO2 vähendamine.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 08:36
Postitas Külaline
laurit kirjutas: 10 Veebr 2018, 06:46
Külaline kirjutas: 10 Veebr 2018, 01:33 Vahet pole palju selle laadimise eest maksad, vaata mis hinnaga need pannid on, ei tasu ära ja milline on mugavus, talvel külmeta sees. :doh:
Oled sa talvel külmaga sõitnud sellega ja tahad äkki sellest pikemalt rääkida?
Kui Paldiskist Tallinnasse tööle käia, siis tuleb sõita külma salongiga, muidu ei pruugi õhtul koju tagasi saada.
Kaasas veetava energia kogus (paagi maht) määrab ära, et kui suure tegevusraadiusega sõitudeks antud masin on ehitatud.
Kui sõidud jäävad väiksemaks auto autonoomsusraadiusest siis pole probleemi.

Kõikidel elektriautodel on programmi sisse ehitatud võimalus aktsiisi sissenõudmiseks.
See, et seda praegu sisse ei nõuta, on ajutine, et need autod laiemalt leviksid.
Tuleb aeg ja maksavad nagu vedelkütuse tarbiadki, kõik sõltub "poliitilisest tahtest".
ping
:hello:

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 08:58
Postitas Külaline
See on nüüd see koht, et ka töökohtade parklates on aeg tavalisi laadimispistikuid vaikselt paigaldama hakata.
Minu töökohas igatahes on mõned. Ja laadimas olen näinud seal igavesti uhket bemmi.
Autonoomsusraadius pealegi tasapisi kasvab. Peagi hakkab kaugelt tööl käimist piirama ikkagi sõiduaeg ise.

Lauriti elektrikulu on ilmselt kuskil 15 kWh sajale?
2014 poolaasta tarbimist polnud ju vihjatud...

Et siis või sees on need kes oma auto toetusega poole hinnaga said ja kellelt läbisõiduaktsiisi veel ei võeta.
Eks see riigile üks maineprojekt oli.
Igatpidi kasulikum olnuks Mitshubishiga soojuspumpade äri teha. Mitmed väikeasulate katlamajad , kus energia rämedalt kallis, saanuks likvideerida...

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 09:51
Postitas laurit
Heaküll, 2014. aasta kulu oli 1608.90 kWh ning auto sai ostetud tõesti toetusega. Ka kodulaadijale sai toetust.
Selles suhtes on õigus, et auto tuleb vaadata vastavalt kasutamisele, minu vajadused rahuldab "leheke" kenasti, saan tööle, poodi, trenni, jne. Kui elaks linnast kaugemal, siis ilmselt peaks kuskil mujal lisaks laadima. Tööl on selleks ka võimalus olemas.

Paldiskist käiks rongiga tööl, hea otse ja mugav.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 14:02
Postitas rokikas
Külaline kirjutas: 10 Veebr 2018, 08:36 Kui Paldiskist Tallinnasse tööle käia, siis tuleb sõita külma salongiga, muidu ei pruugi õhtul koju tagasi saada.
Kaasas veetava energia kogus (paagi maht) määrab ära, et kui suure tegevusraadiusega sõitudeks antud masin on ehitatud.
Kas tõesti ei saa Leafiga ~100 km. sõidetud kui salongi soojendus töötab? :eek:
Sõitsin aasta (~20 000 km.) "i-miäuga"https://www.mitsubishi.ee/i-MiEV-MY12/#! ja talviseks läbisõiduks "paagitäiega" (15 kWh.) arvestasin ~70 km. Päris T-särgiga ei kannatanud sõita aga külmetama ka ei pidanud.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 14:55
Postitas laurit
Talvisel ajal nibin-nabin ilmselt. Oleneb ka pedaalile rakendvast raskusest.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 19:25
Postitas Külaline
Leafi omaniku aastase tarbimise kasvust on hea näha kuidas aasta aastalt see aku mahtuvus väheneb. Paari kolme aasta pärast saad 12 000 euri eest uue aku osta, või uue auto, järelturul seda küna müüa ei saa. :wave:

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 22:12
Postitas -virks-
Külaline kirjutas: 10 Veebr 2018, 19:25 Leafi omaniku aastase tarbimise kasvust on hea näha kuidas aasta aastalt see aku mahtuvus väheneb.
Kuhu ta selle energia siis toppis, kui aku mahutavus aina vähenes?

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 10 Veebr 2018, 23:13
Postitas Külaline
Läheb aku laadimisel soojuskadudeks.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 11 Veebr 2018, 17:59
Postitas jaguar 3
Jaa olen ka elektriautosid vaatand ja unistand ja isegi katsumas olen käind, aga jäi ostmata mitmel põhjusel: esiteks, töö juurest saan nii palju diislit kui tahan ja suht harva tangin oma raha eest (teen töösõite oma autoga, selle eest saan, vältimaks kommentaare). Teine ja peamine põhjus on ikkagi see et ei ole ühtegi (v.a. Tesla, sellele aga hammas peale ei hakka) normaalset elektriautot. Kõik on mingid koledad "urdaputsi unenäod" (sorry kui kedagi solvan, see vaid minu nägemus, kõik oleneb ju ka eesmärgist, traktor põllul ei pea ju kena olema, peaasi et künnaks hästi). Tesla on ainus mille kohta "ilus" võiks öelda ja omada, sellega sõitmine aga on paraku üks väga kulukas hobi. Niiet mina loobusin projektist mõtekuse puudumise tõttu ja pressin odavat masuuti edasi.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 11 Veebr 2018, 21:59
Postitas Külaline
Külaline kirjutas: 10 Veebr 2018, 23:13 Läheb aku laadimisel soojuskadudeks.
Tõsiselt??

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 11 Veebr 2018, 22:34
Postitas Külaline
Kõik kes tahavad elektriautot (leafi) proovida võtke tunnike või pool Elmo rendist. Olen seda linnas vahest kasutanud.

Elamuselt ta BMW selgelt ei ole , toyota juba kindlasti :D maanteele ei julgeks kulgema minna, kiirendus olematu või algul on ja siis kukub 40 peal ära. Linnas sobiks see samas suurepäraselt: töö, kool , pood jne , aga ei ole veel nii rikas , et kahte autot peres õigustada.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 11 Veebr 2018, 22:46
Postitas laurit
Külaline kirjutas: 11 Veebr 2018, 22:34 kiirendus olematu või algul on ja siis kukub 40 peal ära.
Teinekord võta ECO režiim maha. Tesla vastu muidugi ei saa.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 12 Veebr 2018, 01:17
Postitas Külaline
Eesti värk, parkimisruumi laialt käes. Käisin reedel turismimessil, parkisin Pirita teele, iga kahe auto vahel selline vahe, et iga Luksemburgi 80 aastane mammi paneks peeglisse vaatamata ühe käeliigutusega oma pisikese volkari või Audi sinna kahe auto vahele jäävasse vahesse ära.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 12 Veebr 2018, 21:35
Postitas Külaline
Leafi kiirendus peaks olema võrreldav sellise keskmisest veidi lahjema 75-80 kw bensiinimootoriga autoga. MIdagi kiita pole, aga üldiselt otseselt jalgu ka ei peaks jääma.

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Postitatud: 27 Veebr 2018, 19:21
Postitas jaguar 3
Ettevaatust hommse (28.02.2018) elektrihinnaga. Majad pimedaks!