Hoiatus: Klokman Ehitus

siia käivad üldised teemad, mis teistesse foorumitesse ei sobi
Murelik mure
külaline

Hoiatus: Klokman Ehitus

Lugemata postitus Postitas Murelik mure » 29 Nov 2017, 01:09

Tere,

Asjast küll omajagu aega möödas, aga mis sest ikka.
Viimane asi, mida tahaks peale töövõtja tööde lõppu teha, on kirjutada sedavõrd kehv arvustus,
aga seekordne kogemus lihtsalt sunnib kätt. Aga ehk kui ta loeb siin seda avalikku tagasisidet,
siis äkki teeb omad järeldused ja korrektuurid.

NB! See on minu kogemus ja võib-olla läks lihtsalt minul temaga kehvasti!

Kes pikka lugu ei viitsi lugeda, siis kiirelt:

- Miinused
* Ettevõtte juht jätab kokku lepitud tööle ja objektile ilma etteteavitamiseta tulemata.
* Ei pea kinni kokkulepetest.
* On asjatundmatu ja sealjuures veel vaidleb.
* Töö on kohati lohakas.
* Alltöövõtjate järelvalve kehv.
* Suhtlemine ja informatsiooni edastamine pea olematu (peab taga ajama inimest).
* Küsib tagantjärgi raha juurde asjade eest mis on varem kokku lepitud.
* Töökultuur ja suhtumine alla arvestust.

+ Plussid
* Töömehed oskavad enam-vähem pintsliga värvida (kuigi mitte nii, et värviplekke mujal poleks)
* Töömehed oskavad klikiga parketti paigaldada, põrandaliistu paigaldada ja lihvida.
* Ei ole päris kontaktitu, lõpuks saab telefonitsi ikkagi kätte.
* Ei lasknud ette makstud rahaga jalga, tegi lõpuks töö enam-vähem ära.


Aga pikem jutt neile kes viitsivad lugeda või kaaluvad tema palkamist:
Mainin ette ära, et kogu alljärgneva juures olin ma alati mõistev, rahulik ja vastutulev.

Pole veel nii matslikku, hoolimatut ja ebaprofessionaalset käitumist kohanud, kui Klokman ehitusega (Kaido Klokman) sai kogetud.

Objekt 1
Restoran:
Oli kokku lepitud lammutustöö ühes restoranis, mille puhuks saadeti koju terve kollektiiv.
See tähendab, et endiselt on tööjõu kulu, üüri kulu, kuid kliente teenindada ei saa, pood on kinni.
Kokku lepitud hommikul ei olnud aga töömeestest kippu ega kõppu.
Restoran seisis tühjana, omanik ootas, kuid töömees kõnedele ei vastanud.
Peale mitmeid vastamata kõnesid vastatas lõpuks sõnumi päringule "kas on plaanis töid tegema tulla" ülbelt:"ei ole".
KÕIK!
Okei ju siis jäi auto alla või kukkus trepist alla.
Võib-olla oli lihtsalt telekast hea saade ja kõht oli liiga täis, ei viitsinud. Põhjuseid ei tea siiani...

Kuna sama firmaga oli (kahjuks) selleks hetkeks ka teine projekt algatatud: ühetoalise korteri remont Tallinnas ja ka ettemaks tehtud,
siis pidime koos sisearhitektiga Klokman Ehitusega jätkama.
Igatahes huvitavaks alles läheb...

Objekt 2
Korter 30m2:
Leppisime kokku töödes ja hindades. Polnud ka turu kõige soodsam hind aga kes siis ikka suvalisi odavaid töömehi palkab!
Tööde alustamise tasu ja "ettevõtte halduskulu" on 800eur. Lubatakse saata ka leping, mida ei tulnud ka pool aastat hiljem, kui tööd valmis.
Tasutakse ettemaks.

Saame objektil kokku ja arutame veel asjad igaks juhuks üle.

Teadmised elektrist:
Kööki tuleb väike külmkapp. Kaido hinnangul ei saa kasutada olemasolevat pistikut,
vaid tuleb vedada väljast, trepikoja elektrikilbist uus kaabel, see läbi seina puurida ja võib-olla veel läbi ühe seina puurida.
Lisatasu eest muidugi.
Siin tekib küsimus, et kas pisike külmutusmootor (ca 250kWh/aastas) on kogenud ehitaja hinnangul hullem
elektriröövel kui näiteks teekann, röster. Vajab äkki isegi tööstusvoolu?!
Ma ei hakanud üldse sellisel teemal vaidlemagi vaid matsin selle mõtte kohe maha.

Pistikud:
Seejärel näitame peatöövõtjale, kuhu on vaja paigaldada pistikud. "ahah okei selge saab tehtud"
Siin on süü muidugi mul endal, sest paberile seda kirja ei pandud ja hiljem öeldi muidugi, et pole sellest midagi kuulnud.
Olgugi, et jutu juures oli kolm inimest, kellest vaid üks äkitselt selle kohta mälu kaotas. Aga ok.. tal ilmselt
mitu objekti korraga tegemises ja kõik ka pähe ei jää. (Hoidku issand märkmike eest) Aga eks elame ja õpime.

Riiulid:
Seinas on nišš, kuhu on plaanis paigaldada riiulid. Nišši laius on ca 50cm. Tahaseinale tuleb paigaldada kipsplaat.
Kogenud ehitaja (Kaido) hinnangul on vaja 50cm vahe puhul keskele paigaldada veel lisapruss, muidu hakkab kips keskelt läbi painduma!!!
Ütlen, et tegu on riiuli tagusega ning sellise vahe puhul ei hakka seal kipsplaat kuskile painduma.
Vaidleb endiselt vastu nagu ma ei teaks mis on kipsplaat ja ütleb, et see paindub kindlalt läbi!
Huvitav, kas ehitaja üldse on olnud kunagi kipsseina paigalduse juures ning näinud, mis vahedega paigaldatakse karkassi?!
Minu mäletamist mööda on karkassi vahe 450 - 600mm. Samuti tundub ehitaja segamini ajavat kipsplaati ja pappi.
Ütlen talle, et teeks siiski nii nagu palun.

Siinkohal näen, et töövõtja justkui otsiks kohti kus lisamüüki teha.
Kõik oleks okei, kui põhjendused absurdi valda ei kisuks.

Värvimine:
Läheme sisearhitektiga objektile, kuna värvijad on just oma töö lõpetanud. Ka Kaido on kohal.
Esimese asjana torkab silma suur lärakas laes, kus on kas lihtsalt värvimata jäetud või seda väga lohakalt tehtud.
Teise asjana torkavad silma valged värvilärakad beežidel radikatorudel nii köögis kui ka elutoas.
Samuti on värvilaigud köögi aknapaledel.
Miks peab klient selliseid ilmselgeid apsakaid ise paluma korda teha? Milleks on peatöövõtja?
Tegu ei olnud ka mingite pisikeste värvipiiskadega, vaid pöidlasuuruste lärakatega.
Aga lubatakse üle värvida. Seda siiski lõppkokkuvõttes ei tehtud

Laes ilmnevad peale nädalat kobrutavad praod. Tundub, et värv kanti märjale pahtlile.
(Tagantjärgi on kogu ettevõtmisest nii rõve maitse suus, et ei soovi enam neid rohkem näha ja sestap ka parandama ei kutsu. Ilmselt ei tuldaks kah, arvestades varasemat suhtumist)

Põrandad:
Möödub paar nädalat ja otsime uut töömeest, kes tööd lõpule viiks.
Nagu murphy seadus, helistan Kaidole ja selgub, et peale paarinädalast vaikust .... just nimme sel hommikul oli põrand lihvitud.
Traditsiooniliselt ei toimunud enne muidugi mitte mingisugust kontakteerumist.
Ei küsitud mis lakki tahame kasutada vaid lihtsalt ... tehti ära!

Kuid...see etapp rohkemate viperusteta.

Raha:
Lepiti kevadel summas ja tööde mahus kokku.
Kliendil läks otsustamiste ja asjaajamistega aega ning tööd sai alustada kolm kuud peale hinnapakkumise tegemist.
Hinnapakkumisel ei olnud märgitud pakkumise kehtivuse aega ega märget, et hind võiks tulevikus hooaja tõttu kõikuda.
3 kuud hiljem tehti töödega algust. Kui umbes pool tööd oli ära tehtud, tuli selline e-mail:
"Kuna esialgne hinnapakkumine oli tehtud suve algul kus polnud veel ehituse hooaega siis tegin hinnad väiksemad ja kui 3 kuu pärast tööks läks siis ma maksin selle raha kõik ära ja kasumit ei teeninud lisaks sellele pidin ootama raha pea kuu aega.
(Siinkohal oli raha laekumise pretensioon õigustatud. Klient on välismaalane ja oli 2 nädalat levist väljas)
Nüüd kui tahame töödega edasi minna siis see raha mis on makstud läks nende tehtud tööde peale ära mis on juba ära tehtud.
Edasine tsitaat: "Minu tingimus on selline et antud tööga ei julge ma edasi minna kui kogu summa on minule ette ära makstud. Vastasel juhul ma loobun töödest!"

Siin on siis hinnamuutused, mis juhtuvad 3 kuu jooksul:
12m2 klikiga parketi paigaldus ujuvalt + ca. 200eur
Transport, koristus, prügivedu, utiliseerimine + 50eur

Ühesõnaga Kaido tegi hinnapakkumise, alustas töödega kuid siis avastas töömeestele rahasi makstes, et oih pagan, kasumit ei tulnudki eriti, jama värk.
Ei sõnagi tööde alustamise hetkel, et see kõik läheb kallimaks.
Mida mind huvitab, kes kui palju kasumit teenib? On see hea tava? Asjatundlikkus?

Tekkisid ka mõned lisatööd, kuid need maksavadki alati lisa ja siinkohal pole midagi öelda. Ei ole pretensioone.
Aga juba kokku lepitud tööde eest tagantjärele lisa küsida on ikka nagla...
Klient aga ei taha konflikti ning maksab juurde. Kahjuks.


Prügi utiliseerimine:
Kuna ma iga nädal objektil ei viitsi käia, siis satun sinna ca 3 nädalat peale viimase töö (põranda paigalduse) lõppemist.
Olles maksnud prügi utiliseerimise eest veel kahekordset hinda, on eriti suur minu imestus,
kui näen suurt prügihunnikut keset tuba.
Helistan Kaidole ja küsin esmaspäeval millal prügi saab ära viidud. "Katsun reedeks jõuda, halvimal juhul esmaspäevaks."
No kuna mul hetkel veel kiire pole, siis ütlen "okei" ja et visaku võtmed postkasti. Kaido nõustub ja lubab võtmed postkasti jätta.
Möödus aga kaks nädalat ja prügi sai väidetavalt ära viidud.

Mõned nädalad hiljem lähen taas objektile kuid võtmeid pole jäetud.
Samuti on elutoas hunnik saepuru.
Siin on hea võrdlusmoment - hea töökultuuriga ettevõte vs. suvakas.
Korralik ehitusfirma koristab enda järelt laga peale igat tööpäeva ära.
Suvakad pudistavad kuhu juhtub ja pärast ütlevad et "me pole mingi koristusfirma".
Olgugi et selle teenuse eest, mis sisaldas ka koristamist, sai makstud sada eurot.
No hästi, mul pole raske harjaga saepuru kokku pühkida ja ei viitsi
seda Kaidole kurtma ka hakata. Pärast ootan jälle kuu aega mingit harjaga meest.
Mul võttis saepuru kokku pühkimine umbes ühe minuti.

Küsin ka võtmete kohta ning saan vastuseks "ma ei käinud seal ise koristamas, küsin töömehelt mis seis võtmetega on"
Viis päeva hiljem pole mingit vastust, saadan sõnumi, et mis seis siis ikkagi võtmetega on. Ei tule ka sellele vastust.
Kuna mitte ühelegi minu sõnumile pole kogu asja vältel vastatud, kirjutan järgmisel päeval "kammoon, mees!"

Halleluuja! ESIMENE (kuid väga härga täis) sõnum Klokman Ehitus OÜ härra Kaidolt .
"Võtmed viiakse täna postkasti ja ma pole teile mingi kammoon mees on selge!"

Muidugi on selge. Kaido on selline mees kes ei reageeri viisakale suhtumisele.
Kui aga pisut äkilisemalt läheneda, on vastus nagu püssist.

Võtmeid muidugi ei toodud - üks lihtne väike punkt panna kogu sellele jamale ja sellega ka ei saa hakkama.

Kokkuvõtteks:
Et selline on siis see keskmine eesti töömees/firmajuht?
Tundub, et elementaarne lugupidamine ning
austus töö ja kliendi vastu ei kuulu Klokman Ehitus OÜ - Kaido Klokmani repertuaari.

Jagage kogemusi!
Ma oleks tahtnud väga enne tööde algust mingit tagasisidet lugeda.
Poleks sellise otsa sattunud...

Tõeliselt ebameeldiv kogemus.

Andresto
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 738
Liitunud: 29 Nov 2008, 00:46
Asukoht: Tartu
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Hoiatus: Klokman Ehitus

Lugemata postitus Postitas Andresto » 29 Nov 2017, 09:48

Tere. Miks küll "Murelik" ei lõpetanud objekt nr. 1 ajal lepingut ei selle ega ka järgmise objekt nr. 2-ga. Leping on kahe v. enamapoolse vahel sõlmitud dokustaat. Põhjusi lõpetamiseks oli ju küllaga ja juba esimesest päevast. Ettemaks! Ettemaksu saanuks ehk teha, objekt nr. 3-l ja eeldusel, kui esimestel objektidel oleks esimesest, kuni viimase päevani, kõik OK! laabunud. Saab kokku leppida, et teatud tööde üleandmisel ja nende vastuvõtmisel, tehakse makseid, aga mitte ei pilluta raha ette-taha laiali. Kumbagi, ei "Murelikku", ei ehitajakest oska kaitsta. Traditsiooniline küsimus: Kus on see koht, kust te need ehitajakesed leiate? (ilmselt tõstetakse see teema siit üles "Üldfoorumisse", teiste samasuguste sekka. Andres

Kasutaja avatar
pancho villa
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 131
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänatud: 1 kord

Re: Hoiatus: Klokman Ehitus

Lugemata postitus Postitas pancho villa » 30 Nov 2017, 19:50

Ma oleks tahtnud väga enne tööde algust mingit tagasisidet lugeda.
https://www.inforegister.ee/11492696-KLOKMAN-OU

Härra ainuke firma, millel viimatine aastaaruanne esitatud viis aastat tagasi. Kaks minutit guugeldamist.

Murelik mure
külaline

Re: Hoiatus: Klokman Ehitus

Lugemata postitus Postitas Murelik mure » 11 Dets 2017, 09:30

Andresto kirjutas:
29 Nov 2017, 09:48
Tere. Miks küll "Murelik" ei lõpetanud objekt nr. 1 ajal lepingut ei selle ega ka järgmise objekt nr. 2-ga. Leping on kahe v. enamapoolse vahel sõlmitud dokustaat. Põhjusi lõpetamiseks oli ju küllaga ja juba esimesest päevast. Ettemaks! Ettemaksu saanuks ehk teha, objekt nr. 3-l ja eeldusel, kui esimestel objektidel oleks esimesest, kuni viimase päevani, kõik OK! laabunud. Saab kokku leppida, et teatud tööde üleandmisel ja nende vastuvõtmisel, tehakse makseid, aga mitte ei pilluta raha ette-taha laiali. Kumbagi, ei "Murelikku", ei ehitajakest oska kaitsta. Traditsiooniline küsimus: Kus on see koht, kust te need ehitajakesed leiate? (ilmselt tõstetakse see teema siit üles "Üldfoorumisse", teiste samasuguste sekka. Andres
Tagantjärele on kõik targad.
Paraku ei olnud ma tellija, vaid asjaga seotud osapool.
Kahtlemata peitub loos lõppkokkuvõttes ka moraal ettemaksude tegemise ja krediidiinfo kasutamise kohta.
Kahjuks krediidiinfos ei leidu infot ettevõtja ehitusliku kompetentsi aadressil, vaid ainult raamatupidamisharjumuste kohta.

Külaline
külaline

Re: Hoiatus: Klokman Ehitus

Lugemata postitus Postitas Külaline » 11 Dets 2017, 16:23

Ehituslikku kompetentsi saab kontrollida hetkel veel "keeruliselt", aga huvitavalt.
Vaadake MTR registrist isikute nimed ja siis sisestage need kutseregistrisse. Kui viimane mingi isiku osas vastuse annab siis äkki isegi midagi osatakse. Muul juhul: run Forrest, run!

Kasutaja avatar
pancho villa
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 131
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänatud: 1 kord

Re: Hoiatus: Klokman Ehitus

Lugemata postitus Postitas pancho villa » 12 Dets 2017, 20:20

Murelik mure kirjutas:
11 Dets 2017, 09:30
Kahjuks krediidiinfos ei leidu infot ettevõtja ehitusliku kompetentsi aadressil, vaid ainult raamatupidamisharjumuste kohta.
Kui tal oma ettevõttest piisavalt poogen, et peatne Äriregistrist kustutamine ei morjenda, ei ole tal ka sinu objektidest ööd ega mütsi. Odav õppetund, said ise targemaks, oskad lastele rääkida.

Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist